Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville vært den perfekte hverdag for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 10:16   #41
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville vært den perfekte hverdag for deg?

Jeg sier egentlig som Mim og MinaX at jeg føler at jeg har det bra. Mine perfekte hverdager kommer når jeg har sovet godt og vi får en grei morgen. Når ingen har planer etter jobb/SFO slik at vi har en rolig ettermiddag sammen, spiser middag, har tid til lekser og til prating.

Det føles ganske satt å si det, men jeg nærmer meg 40, så da har jeg kanskje lov.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:27   #42
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Det ville vært å jobbe kanskje tre dager i uka, fra ti til to. Og tjene dritbra. He he. Kan nok ikke forenes de to der.
Og ha god nok økonomi til å ta tre-fire syden/ferieturer i året.
Vi er vel ikke heeelt der ennå men...
I alle fall, ha god nok tid til ungene og føle at jeg/vi slipper å stresse ut om morgenen.
For øyeblikket er jo jeg hjemme og stortrives med det, men de dagene er snart forbi, dessverre.
Også kunne det jo ha vært deilig med en mann hjemme da, som ikke reiste ut på jobb til stadighet.

Gammel 21-02-10, 10:38   #43
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når dagen flyter greit og jeg har overskudd, da har jeg en perfekt hverdag. Som flere nevner i tråden er søvn en viktig indegriens, en god natts søvn gjør alt så mye bedre. I tillegg skulle jeg gjerne hatt en ekspressbuss til jobb eller hvertfall inn til byen, så jeg slapp å kjøre bil. Eller kanskje et tog? Økonomi var jo ikke begrensende.
Føler meg litt satt som Blå også nevner, men jeg er veldig fornøyd med livet mitt slik det er .

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:56   #44
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det meste går greit, dersom man har helsa i behold.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:04   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det satt å være fornøyd? Damn...!

Gammel 21-02-10, 11:22   #46
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdagene våre er ganske bra, med unntak av én ting; VINTER! Hvis det var sol og varmt hver dag ville vi fått økt livskvalitet, hvor vi kunne lekt ute etter barnehage og jobb. Men det er egentlig det eneste jeg er misfornøyd med.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:23   #47
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente ikke at det var satt å være fornøyd, men å føle at det perfekte er å ha god tid hjemme vi fire med veldig hverdagslige ting.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 20:05   #48
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Er vel rimelig fornøyd, men kunne gjerne tenkt meg en litt romsligere økonomi. Litt for lenge siden frisør, litt for mye gamle/slitte klær og litt lite reising. Litt mer overskudd hadde vært fint, selv om jeg ikke kan klage sånn sett. Ikke så lenge siden vi flyttet så skulle gjerne hatt det gamle nettverket mitt rundt meg her også Vaskehjelp skulle jeg gjerne hatt også (vi hadde det en stund for lenge siden og det var strålende!!)

I bunn og grunn har vi det veldig fint og jeg er stort sett fornøyd og takknemlig, men en sjelden gang ønsker jeg meg noe annet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:34   #49
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

At alle i huset kunne sove til kl 8 (utopi da skolen starter kl 8.10, men hey, det er jo lov å drømme). Vi skulle kle på oss i full harmoni og spise en god frokost før alle ble levert hver til sitt. Jeg skulle ideelt sett jobbet fra kl 10 til 13, slik at jeg fikk gjort unna ærender, trent, tatt en liten lur eller bare lest litt før barna ble hentet kl 15. Da skulle vi spise ferdig middag (hvem skulle laget den tro?) før vi gikk ut og lekte, spilte spill, dro på aktiviteter, besøk el.l. fram til barne-tv. Da roet alle seg ned med kveldsmat før barna la seg stille og rolig uten all verdens dikkedarer. Huset skulle imens bli ryddet og rengjort (igjen, hvem skulle gjort det?) slik at mor og far kunne slappe av med en prat, en bok, TV, film eller PC. Før man ideelt sett oppdaget at alt var klart til morgenen etter (noen som vil være min Skybert?) slik at man kunne ta et bad eller en dusj før dampende sex og samtidig komme seg i seng i "kristelig" tid! Og få minst 9 timer skjønnhetssøvn.

Jeg trenger en gratis Skybert, imens får mannen duge!

Emneord
hverdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.