|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Frøken Snupp skal konfirmere seg tidlig i mai, og jeg vil gjerne sende ut invitasjoner i løpet av neste uke. Problemet er at jeg ikke vet hvor mange som kan være med på selve seremonien før i slutten av mars. Hvordan formulerer jeg da invitasjonen uten at det blir klønete og altfor mange ord? |
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan formulerer innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Oops. Vil en modde rette overskrifta? |
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan formulerer innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Tror jeg bare ville invitert til middag og klokkeslett. Det er sikkert ikke så mange som kan være med på seremonien, så da kan man heller ta kontakt med de det gjelder etterpå.
|
|
|
#4 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan formulerer innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Vi har fått beskjed at det er begrenset plasser på seremonien. Da tenker jeg foreldre, søsken og besteforeldre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Audacious
|
Sv: Hvordan formulerer innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Skal vi se... For det første bør du bruke begrepet "Humanistisk konfirmasjon", siden det er det det heter.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Da er sikkert det det lureste, å tenke kun de nærmeste på seremonien. Takk for svar! |
|
|
|
#7 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Vi gjorde litt det samme i forbindelse med navnefesten vi skal ha til helgen. Visste et minimumstall plasser vi hadde, men kunne få flere plasser etter hvert (det fikk vi). Inviterte de nærmeste til seremoni + fest, alle andre bare til fest. Ettersom vi fikk flere plasser og noen av de inviterte til seremonien takket nei, spedde vi på med muntlig seremoniinvitasjon til flere.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Jeg vet ikke noe minimumsantall heller, men vil tro at vi får ihvertfall fem plasser? |
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Jeg syns det er rart at man ikke får svar tidligere i forhold til hvor mange som kan være med. Vi meldte jo på for mange mnd siden og nå tar de ikke inn flere. Da burde de kunne gi et svar snart.
|
|
|
#10 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)5 plasser er lite, men jeg vet ikke hvor mange som er vanlig. Det dekker ikke foreldre og søsken engang hos oss.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)Vår familie er så liten at med fem plasser har vi både besteforeldre og søsken, forelder og kjæreste. |
|
|
|
#12 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvordan formulere innbydelse? (Borgerlig konfirmasjon)
Men for en fin familie det til gjengjeld er.
|
![]() |
|
|