|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?
Stemmer, mormors medlemskap var fra sekstitallet, når jeg arvet det gjaldt det fra dagen jeg ble født. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
ej ikke møjkets heije
|
I OBOS har de noen merkelige regler på at man kan bruke ansenniteten til personer i rett slektslinje ved kjøp for så etter kjøpet å overføre ansenniteten til seg selv. Da får man kun ansennitet fra sin egen fødselsdag.
|
|
|
|
#85 |
|
Ekvilist
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?I borettslaget her setter man nå fødselsdatoen hvis ansienniteten er eldre enn den som overtar medlemsskapet. Det var svigermor som sikra oss boligen vår, med min manns bursdag som ansiennitetsdato. Det er kun lov med en overføring (opp eller ned), så den strander hos oss.
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Skikkelig spennande dette Salt! Heier på dykk!
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Permakulturell
|
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Ojojoj! Dette er jo riktig spennende! :abonnerer: Lykke til med ansennitetsslegge, Salt!
|
|
|
#89 |
|
WF: BNBE
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Spennende! Vi fikk vår flotte fireroms på forkjøpsrett, etter å ha tapt budrunde. Det føltes utrolig bra! Jeg hadde ikke vært med så lenge, bare 2,5 år, men det holdt.
|
|
|
|
#90 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Jeg mener at ansiniteten kan brukes kun en gang nå, så starter man fra kjøpsdato på nytt. Er dette riktig? |
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
Jeg trodde man kun kunne eie en Obosleilighet om gangen på et medlemskap. Slik at man må selge leiligheten man før har kjøpt på et medlemskap før man kan bruke dette på en ny leilighet? |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Glamorøs
|
Da er det ikke sikkert obosmedlemmer har forkjøpsrett.
|
|
|
#98 |
|
Glamorøs
|
Åja sånn ja. Men det hadde ikke vært noen hindring å kjøpe en ny obosleilighet, før man har solgt den gamle. Man har lov til å eie begge i en overgangsperiode mens man selger den ene.
|
|
|
#99 |
|
ekstremt trøtt
|
Det er hele poenget med at den blir lagt ut gjennom boligbyggelaget også. De opplyser om ansienniteten slik at kun de som er aktuelle viser interesse.
Det er regelen hvis boligen selges gjennom boligbyggelaget, men her er det tydeligvis en ekstern megler og da er det andre regler.
Sånn er det ihvertfall her. Ansienniteten blir nullstilt for hvert kjøp.
|
|
|
#100 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Udugelig eiendomsmegler - er løpet kjørt?Lykke til Salt! Kjenner jeg blir veldig ivrig etter å ha lest disse 5 sidene
|
![]() |
|
|