Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 23:16   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringer

Er det noen som husker bøkene om Silas?

Gammel 03-02-10, 08:57   #42
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det noen som husker bøkene om Silas?

Å ja! Var det Cecil Bødker? Ja, det var det:
http://da.wikipedia.org/wiki/Cecil_B%C3%B8dker

Ser ut som de er utsolgt fra forlaget, men det finnes noen spredte eksemplarer på bibliotekene.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:26   #43
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Silasbøkene er fantastiske. De kunne kanskje leses i denne aldersgruppen også.

Egentlig kunne jeg tenke meg å finne noe annet enn fantasy/krim til min åtteåring. Det kan bli litt mye.

Apropos krim. Teofelia: har hun lest LasseMajas detektivbyrå. Lettleste og morsomme. Storesøster sluker 1-2 pr dag når hun er i gang.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:35   #44
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jim Knapp høret ejg som hørespill en sommer på hytta, husker jeg. Michael ende er fantastisk, og Jim Knapp er absolutt eventyr-aktig! Ikke "fantasy" i form av alver og hekser og trollmenn, men absolutt veldig langt fra "Ole Alexander Filibom-bom-bom".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 15:01   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Apropos krim. Teofelia: har hun lest LasseMajas detektivbyrå. Lettleste og morsomme. Storesøster sluker 1-2 pr dag når hun er i gang.

Hun driver og låner disse på skolebiblioteket for tiden og har dem som leselekse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 07:03   #46
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom over en bok i går som vi så vidt har begynt på morsommere om barnet kan litt sjakk, men det sies det ikke er nødvendig.
http://www.sjakkbutikken.no/produkte...ke-sjakkboken/

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 07:05   #47
Left
Passiv

Standard

Den uendelige historie.
Anbefales på det varmeste.

http://www.deichmanske-bibliotek.osl...722-18296.html

Sist redigert av Left : 18-02-10 kl 07:13.
  Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 07:21   #48
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

De fleste av mine tips er brukt allerede, men kan legge til Den hemmelige hagen av Frances Hodgson Burnett. Den, sammen med Den uendelige historien, Roald Dahls bøker, Ruffen-bøkene og Hobbiten er de bøkene jeg leste desidert mest på den alderen. Kanskje ikke så nytt, men.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 20:42   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo dra frem denne tråen igjen for å rapportere om at Hobbiten gikk ned på høykant og at vi nå er i gang med Tordivelen flyr i skumringen, som også ser ut til å gå rett hjem. (Den har jo bsolutt en plass i denne tråden, men den var et visst ingen som husket å nevne.)

Jeg ar en bestilling inne på Narnia-bøkene og flere Micael Ende-bøker, så får vi se om det slår like godt an.

Gammel 14-05-10, 20:50   #50
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jon Bing-bøkene om bibliotekskipet Alexandria husker jeg ikke godt nok til å vurdere aldersanbefaling for, men det kan godt tenkes de er verdt å ta frem på nytt. Azur - dampherrenes planet var vel den første.

Jeg har lest dem for storesøster i løpet av det siste året og de passet godt for henne. Jeg vil si at de absolutt kan anbefales, men ikke riktig ennå.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

...at vi nå er i gang med Tordivelen flyr i skumringen, som også ser ut til å gå rett hjem. (Den har jo bsolutt en plass i denne tråden, men den var et visst ingen som husket å nevne.)

Vet du at den er å få kjøpt som lydbok, med det hørespillet som gikk i Barnetimen på åttitallet? Ungene har hørt det om igjen og om igjen.

Jeg vil forresten anbefale Mosca Mye og de forbudte ordene. Fin bok som vi leste for vel et år siden, men den kan også vente litt kanskje?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 20:53   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vet du at den er å få kjøpt som lydbok, med det hørespillet som gikk i Barnetimen på åttitallet? Ungene har hørt det om igjen og om igjen.

Ja, den kjøpte jeg for flere år siden og koste meg med selv. Jeg gemte å ta den med da vi reiste da. :idiotmamma:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.