|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerEr det noen som husker bøkene om Silas?
![]() |
#42 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringer
Å ja! Var det Cecil Bødker? Ja, det var det: |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerSilasbøkene er fantastiske. De kunne kanskje leses i denne aldersgruppen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerJim Knapp høret ejg som hørespill en sommer på hytta, husker jeg. Michael ende er fantastisk, og Jim Knapp er absolutt eventyr-aktig! Ikke "fantasy" i form av alver og hekser og trollmenn, men absolutt veldig langt fra "Ole Alexander Filibom-bom-bom".
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
Hun driver og låner disse på skolebiblioteket for tiden og har dem som leselekse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerJeg kom over en bok i går som vi så vidt har begynt på morsommere om barnet kan litt sjakk, men det sies det ikke er nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerDen uendelige historie. Sist redigert av Left : 18-02-10 kl 07:13. |
![]() |
![]() |
#48 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerDe fleste av mine tips er brukt allerede, men kan legge til Den hemmelige hagen av Frances Hodgson Burnett. Den, sammen med Den uendelige historien, Roald Dahls bøker, Ruffen-bøkene og Hobbiten er de bøkene jeg leste desidert mest på den alderen. Kanskje ikke så nytt, men.
![]() |
#49 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger anbefaling på eventyr/"fantasy" for 7-åringerJeg kan jo dra frem denne tråen igjen for å rapportere om at Hobbiten gikk ned på høykant og at vi nå er i gang med Tordivelen flyr i skumringen, som også ser ut til å gå rett hjem. (Den har jo bsolutt en plass i denne tråden, men den var et visst ingen som husket å nevne.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Introvert optimist
|
Jeg har lest dem for storesøster i løpet av det siste året og de passet godt for henne. Jeg vil si at de absolutt kan anbefales, men ikke riktig ennå.
Vet du at den er å få kjøpt som lydbok, med det hørespillet som gikk i Barnetimen på åttitallet? Ungene har hørt det om igjen og om igjen.
![]() |
#51 |
Bedreviter
|
Ja, den kjøpte jeg for flere år siden og koste meg med selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|