Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 01:19   #441
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Drar opp denne igjen nå, jeg prøver å kutte ned på karbene og trenger tips.

Gammel 05-01-10, 12:49   #442
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: jeg og minsten delte eggerøre laget av 5 egg, chiliskinke og sopp i biter.
Lunsj: kyllingsalat (kyllingbiter, agurk, revet ost, salsa, rømme)

Gammel 05-01-10, 12:56   #443
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 2 stk lapper med kjøttpudding.
Lunch: 1 stk Fiberrik solsikker og 2 stk små lapper med kjøttpudding.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 12:57   #444
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig matlei og spiste en lavkarbo muslibar til frokost, med en kaffe latte.
Til lunsj har jeg en skyr og noen nøtter.
Også må jeg vel spise noe utpå ettermiddagen før jeg drar hjem :ærk, kvalm:

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 12:58   #445
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i ketose igjen, og spiser mye rent kjøtt om dagen. I dag ble det egg og bacon til frokost, og jeg ble stappmett (et speilegg og fire skiver bacon).

I går lagde jeg kyllingnuggets. Kylling duppet i majones blandet med parmesan, og rullet i knust bacongull. Men det blir nok mest lørdagskos for min del da, liker ikke spise for mye som ikke er "rent", spes. i starten igjen.

En ting er sikkert: Magen min er ikke glad i for mye karber, derfor ga jeg opp det kjøret midt i romjula faktisk.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 19:22   #446
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 2 små Nutty cheece muffins en med edamerost og en med leverpostei

Lunsj: 2 små Nutty cheece muffins med hjemmelaget jordbærsyltetøy (sukkerfritt) og en dobbel 0 % yoghurt

middag: hjemmelaget fiskesuppe med kålrot, gulrot og vårløk.
dessert: et stykke kokosbollekake lavkarboversjon.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 19:23   #447
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Anne C- hvilken oppskrift bruker du på lapper ?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 19:50   #448
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Anne C- hvilken oppskrift bruker du på lapper ?

Jeg tar det litt på feelingen, men ca:

1 bx CC
6 egg
Et par toppede spiseskjeer med soyaprotein
1/2 ss fiberhusk eller hva det heter
Litt bakepulver
JKB - et par strøkne ts.
Evt natreeen hvis jeg husker.

Pleier å doble posjonen så slipper jeg å steke så ofte.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 19:52   #449
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Takker Skal testes
Hvor lenge holder de seg, eller fryser du ned ?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tar det litt på feelingen, men ca:

1 bx CC
6 egg
Et par toppede spiseskjeer med soyaprotein
1/2 ss fiberhusk eller hva det heter
Litt bakepulver
JKB - et par strøkne ts.
Evt natreeen hvis jeg husker.

Pleier å doble posjonen så slipper jeg å steke så ofte.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 20:05   #450
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Det går nok fint å fryses, jeg har bare ikke gjort det før. En dobbel posrsjon varer noen dager i allefall. De holder seg i allefall i 3 dager i kjøleskapet.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-01-10, 20:48   #451
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

gnuri, har du link/oppskrift på muffinsene?

Frokost: 2 brødskiver m/omegabrød (dette brødet har forholdsvis lavt karboinnhold) + lettsalami + lettmajones
Lunsj: IKEA-falafel m/couscous og tzasiki
Middag: Eggerøre, bratwürst, bønner i tomatsaus, tomat, agurk
Kvelds: ?

Hvordan har det gått med dere andre i jula? Her har det gått sånn tålelig greit. Har spist noen never salt- og pepperpotetgull, en potet på julaften og to middager med fullkornsspaghetti. I tillegg til en solid mengde brownies a la lavkarbo + noen få pepperkaker laget på fruktose og fin/grov spelt. De ble kjempegode, men var ikke noe sjakktrekk for en sår mage. (Heldigvis får jeg nesten si, pepperkaker er noe av det beste jeg vet.) Jeg droppa de tradisjonelle lyse julerundstykkene, godis, marsipan og ordinære julekaker, og det fungerte faktisk overraskende greit.

Gammel 05-01-10, 20:49   #452
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå jugde jeg litt over her, jeg spiste noen biter av en konfekteske på nyttårsaften. Litt kjipt etter et halvt års tid uten godis og kaker, men jeg får satse på et nytt halvår nå.

Gammel 05-01-10, 20:53   #453
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har to forskjellige oppskrifter, jeg har kun prøvd den originale og den er knallgod! Jeg pleier å skjære hver muffins i 3 så jeg får 3 "spiralloff-skiver". Synes det er passe tykkelse også.

Originale nutty cheese muffins

Oppgradert versjon, litt grovere (disse skal jeg prøve snarest):

Sitat:

Nutty Cheese Muffins

113 gram mandler
100 gram fiberhusk
20 gram linfrø
100 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver
En dæsj fløte

Mal mandlene og rasp osten (Jeg bruker foodprossessor til dette).

Visp eggene, ha i mandelmelet, fiberhusk og linfrø under omrøring. Tilsett bakepulver og ost. Ha i litt fløte dersom røra blir for tykk.

Stek muffinsene på 180g til de får en gylden overflate.

Gammel 05-01-10, 22:20   #454
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Omelett av 2 egg, en skvett fløte, 3 skiver salami, jalapenoost (på tube) og et par osteskiver.
Lunsj: Isbergsalat, paprika, agurk, skinke, fetaost, hvitløksdressing
Middag: "pytt i panne" av kjøttpølse, bacon, blomkål, brokkoli, champignon, fløte.
Kvelds: 3 skiver ostechips

Gammel 06-01-10, 22:31   #455
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg ser at Samson og Bakers nå skal begynne å selge Ingers rugbrød. Noen som vet om dette er et ok alternativ for oss med et fedonaktig lavkarbokosthold? Finner ikke innholdsfortegnelse på nett.

Gammel 06-01-10, 23:47   #456
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Omelett av 2 egg, en skvett fløte, 3 skiver salami, jalapenoost (på tube) og et par osteskiver.
Lunsj: Isbergsalat, paprika, agurk, skinke, fetaost, hvitløksdressing
Mellommåltid: Nøtteblanding
Middag: Kyllingwok (kyllingfilet, brokkoli, løk, champignon, minimais)
Kvelds: 2 striper Cloetta Mjølkchoklad utan socker. Glemte at jeg var på godis-stoppen.

Gammel 07-01-10, 00:12   #457
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Jeg brukte oppskriften som Iset la ut- de originale muffinsene. De er skikkelig gode- som grove runstykker synes jeg
Jeg lagde de små- fikk 24 stykker ut av røra.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 07-01-10, 23:12   #458
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Frokost: 1 hardkokt egg med smør. Skulle spise 2, men minsten grabbet jammen det ene og spiste 3 selv!
Lunsj: 1 nutty cheese-muffins med makrell i tomat og majones, agurk og paprika i strimler
Middag: tacogryte med ostechips
Mellom: 4-5 sjokoladebiter.
Kvelds: middagsrester, noen eplebåter

Gammel 10-01-10, 20:26   #459
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

I går skeiet jeg skikkelig ut. Var på Indisk og spiste, og droppet ris, så det var helt ok, men etterpå var det dessert- først Italiensk is, og så en coockie med sjokolade og nøtter
I dag har jeg spist
Frokost: Havregrøt med CC
Middag Ribbe, julepølse, Kålrabi og viltgrønnsaker med fløtesaus
Sukkerfri sjokolade til dessert
Blir nok en skyr snart, og så skal jeg steke AnneC sine lapper etterpå, så da blir det sikkert en slik med hjemmelaget jordbærsyltetøy til kvelds.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 10-01-10, 20:34   #460
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Frokost: Omelett og kjøttpølser
Lunch/Middag: Kebab (ikke pitabrødet)
Sen middag: 4 lapper med smør og syltetøy

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.