|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Divine påpeker noe veldig viktig, for det må være lov å si at man har en sunn livsstil og at man faktisk ønsker en vektreduksjon. Selv vet jeg jo at jeg ikke bør ned i vekt men få en sunnere livsstil i form av å trene mindre og spise mer. Så det er utopisk å si at det å være slank alltid er å være sunn. |
![]() |
![]() |
#123 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Jeg er litt enig med Divine i at det må gå an å si at man slanker seg hvis det er å bli tynnere som er målet.
![]() |
#124 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit, og synes selv jeg er skikkelig stygg. Det er sånn at jeg tror folk tenker det om meg når de ser meg på gata; "hun der var stygg". Jeg tenker jo ikke slik om andre, men allikevel...Kanskje det skal være mitt mål dette året? Å prøve å snu tankegangen litt....
![]() |
![]() |
#125 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det siste stusset jeg også litt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har aldri lagt om livet mitt de gangene jeg faktisk har slanket meg. Og jeg har slanket meg meget vellykket til tider.
![]() |
#127 |
Halloen!
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Sitron: Hvordan i all verden klarer du å slanke deg uten å legge om livet på en eller annen måte. Jeg snakker ikke om full forandring på alt, men ettellerannet må jo endres på hvis man ønsker å gå ned i vekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det er jo bare maten. Man er generelt ganske ofte feit fordi man overspiser. Ønsker man å slanke seg, så spiser man bare mindre og gjerne litt sunnere. Hvordan livet mitt blir lagt om ved noen små grep når det gjelder mat, det skjønner jeg faktisk ikke.
![]() |
#129 |
Halloen!
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det er vel et definisjonsspørsmål. For meg ville f.eks det å kutte ut sjokolade betydd en livsstilsendring. :avhengig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har drukket sjokolademelk til frokost og spist rundstykker med nugatti og ost. Så kanskje du har rett.
![]() |
#131 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har en mann som gir meg mange komplimenter og som faktisk får meg til å føle meg vakker. Det samme gjelder jentene våre - og de hører at pappa sier mye fint om mamma. Det smitter over på meg og jeg er blitt flinkere selv til å gi komplimenter. Komplimentene gjelder ikke bare det ytre, men like mye det indre.
![]() |
#132 |
flisespikker
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Hvis det f.eks. er snakk om å spise skinke på brødskivene i stedet for salami, og drikke skummet melk i stedet for helmelk, så synes jeg ikke det kan karakteriseres som "livsstilsendring". (Mens dersom det er snakk om å endre fra "to digre måltider om dagen med bare junk food og godterier" til "fem sunne, magre, varierte måltider hver dag", så er livsstilsendring en bra betegnelse.) Og så er det fullt mulig å ha et sunt og bra kosthold og en sunn livsstil selv om man er overvektig - og dersom man har stabil vekt med sitt nåværende opplegg, kan det godt hende man kan gå ned i vekt med en kortvarig endring, og beholde vekten når man går tilbake på det stabile opplegget man pleier å ha.
![]() |
#133 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Får jo høre at jeg er veldig beautiful, men jeg vet ikke om jeg er helt enig jeg altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Epikur
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Å spise seg i transe på sjokoladeboller er ikke en del av et sunt kosthold i mitt hode. Og tynn er ikke det samme som sunn. Jeg har vært kjempetynn, men maksimalt usunn; røykte tyve om dagen, spiste ikke før langt ut på dagen da jeg kjente meg svimmel og kom på at jeg burde spise noe, drakk 2-3 liter kaffe og like mye øl hver dagt. Men jeg smatt altså inn i str. 34-36. Det blir jo helt tåpelig å påstå at tynn = sunn. Jeg er MYE sunnere nå, selv om jeg er tyngre.
![]() |
#135 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg tror kanskje det er ulike oppfatninger om hva "livsstil" er?
![]() |
#136 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg fikk ikke helt tak i hvorfor det var så galt å snakke om livsstilsendring |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Nå leste jeg denne igjen. Da er det vel mer snakk om en kostholdsendring tenker jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ikke jeg heller, og det har jeg aldri gjort. Jeg har tenkt på det flere ganger, for det er noen ganger litt rart, siden det jeg ser i speilet jo er det andre mennesker ser, men det er ikke slik jeg oppfatter meg selv og jeg blir ofte litt "overrasket" når jeg ser meg i speilet. Det er liksom ikke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Retromum
|
Det kan jeg skrive under på.
![]() |
#140 |
Pauset
|
Overspising har ofte komplekse psykiske årsaker, så man kan ha veldig bra livsstil og likevel har perioder hvor man overspiser. Det blir litt som å si at man ikke kan være deprimert om man har en god livsstil, og det vet de fleste at fint går ann tror jeg. Men det syntes ikke i form av økt vekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|