Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Are you beautiful and just don't know it?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-10, 12:05   #121
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Are you beautiful and just don't know it?

Godt sagt, Divine!

Gammel 01-01-10, 12:17   #122
Skvetten
Passiv

Standard

Divine påpeker noe veldig viktig, for det må være lov å si at man har en sunn livsstil og at man faktisk ønsker en vektreduksjon. Selv vet jeg jo at jeg ikke bør ned i vekt men få en sunnere livsstil i form av å trene mindre og spise mer. Så det er utopisk å si at det å være slank alltid er å være sunn.

Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:11   #123
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har ingen dårlig livsstil. Jeg overspiser fordi jeg sliter med forholdet til mat, men hva har det med min generelle livsstil å gjøre?

Jeg er litt enig med Divine i at det må gå an å si at man slanker seg hvis det er å bli tynnere som er målet.

Men jeg mener at det i definisjonen av ordet "god livsstil" ligger blant annet det å spise fornuftig. Det ligger også ting som å ikke røyke, moderat alkoholinntak, god søvn, passe med fysisk aktivitet og hvile, men kosthold er absolutt en av de viktigste tingene. I mitt hode henger det ikke sammen å overspise samtidig som man har god livsstil.

Gammel 01-01-10, 13:25   #124
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit, og synes selv jeg er skikkelig stygg. Det er sånn at jeg tror folk tenker det om meg når de ser meg på gata; "hun der var stygg". Jeg tenker jo ikke slik om andre, men allikevel...Kanskje det skal være mitt mål dette året? Å prøve å snu tankegangen litt....

Gammel 01-01-10, 13:26   #125
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men jeg mener at det i definisjonen av ordet "god livsstil" ligger blant annet det å spise fornuftig. Det ligger også ting som å ikke røyke, moderat alkoholinntak, god søvn, passe med fysisk aktivitet og hvile, men kosthold er absolutt en av de viktigste tingene. I mitt hode henger det ikke sammen å overspise samtidig som man har god livsstil.

Det siste stusset jeg også litt på.

Tenkte også på en annen ting: Er ikke slanking livsstilsendring, da? Man jo nødvendigvis ta noen grep som fører til at man går ned i vekt, men hvis man har tenkt å kaste disse på båten med en gang man har nådd vektmålet, er man jo snart tilbake der man startet. (I should know...) Ergo er det vel en livsstilsendring man er (eller bør være) ute etter?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:45   #126
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri lagt om livet mitt de gangene jeg faktisk har slanket meg. Og jeg har slanket meg meget vellykket til tider.

Gammel 01-01-10, 14:07   #127
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron: Hvordan i all verden klarer du å slanke deg uten å legge om livet på en eller annen måte. Jeg snakker ikke om full forandring på alt, men ettellerannet må jo endres på hvis man ønsker å gå ned i vekt?

Gammel 01-01-10, 14:11   #128
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo bare maten. Man er generelt ganske ofte feit fordi man overspiser. Ønsker man å slanke seg, så spiser man bare mindre og gjerne litt sunnere. Hvordan livet mitt blir lagt om ved noen små grep når det gjelder mat, det skjønner jeg faktisk ikke.

Gammel 01-01-10, 14:14   #129
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Det er vel et definisjonsspørsmål. For meg ville f.eks det å kutte ut sjokolade betydd en livsstilsendring. :avhengig:

Gammel 01-01-10, 14:16   #130
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg har drukket sjokolademelk til frokost og spist rundstykker med nugatti og ost. Så kanskje du har rett. Til mitt forsvar kjøpes sånt bare to ganger i året, så jeg må fråtse mens det er i hus. Før ungene kommer hjem, liksom.

Gammel 01-01-10, 14:18   #131
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en mann som gir meg mange komplimenter og som faktisk får meg til å føle meg vakker. Det samme gjelder jentene våre - og de hører at pappa sier mye fint om mamma. Det smitter over på meg og jeg er blitt flinkere selv til å gi komplimenter. Komplimentene gjelder ikke bare det ytre, men like mye det indre.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 14:19   #132
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det f.eks. er snakk om å spise skinke på brødskivene i stedet for salami, og drikke skummet melk i stedet for helmelk, så synes jeg ikke det kan karakteriseres som "livsstilsendring". (Mens dersom det er snakk om å endre fra "to digre måltider om dagen med bare junk food og godterier" til "fem sunne, magre, varierte måltider hver dag", så er livsstilsendring en bra betegnelse.) Og så er det fullt mulig å ha et sunt og bra kosthold og en sunn livsstil selv om man er overvektig - og dersom man har stabil vekt med sitt nåværende opplegg, kan det godt hende man kan gå ned i vekt med en kortvarig endring, og beholde vekten når man går tilbake på det stabile opplegget man pleier å ha.

Gammel 01-01-10, 15:54   #133
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Får jo høre at jeg er veldig beautiful, men jeg vet ikke om jeg er helt enig jeg altså.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:15   #134
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å spise seg i transe på sjokoladeboller er ikke en del av et sunt kosthold i mitt hode. Og tynn er ikke det samme som sunn. Jeg har vært kjempetynn, men maksimalt usunn; røykte tyve om dagen, spiste ikke før langt ut på dagen da jeg kjente meg svimmel og kom på at jeg burde spise noe, drakk 2-3 liter kaffe og like mye øl hver dagt. Men jeg smatt altså inn i str. 34-36. Det blir jo helt tåpelig å påstå at tynn = sunn. Jeg er MYE sunnere nå, selv om jeg er tyngre.

Gammel 01-01-10, 23:53   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje det er ulike oppfatninger om hva "livsstil" er?

For hvis man mener "hverdagsopplegg" så ser jeg jo at dersom man trener jevnlig, spiser sunne og varierte måltider og sover godt, MEN overspiser i tillegg, sv og til, så er jo hverdagsopplegget bra, men med en usunn aktivitet eller lidelse i tillegg, på en måte.

Ellers så skal jeg legge meg mims visdomsord på minne: jeg vil ikke bare ha vært fin FØR!

Gammel 02-01-10, 21:29   #136
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg fikk ikke helt tak i hvorfor det var så galt å snakke om livsstilsendring

Dersom man ønsker å slanke seg og ønsker at det skal vare er det vel naturlig at man ikke kan gå tilbake til det som gjorde at man la på seg i første omgang?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:32   #137
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Nå leste jeg denne igjen. Da er det vel mer snakk om en kostholdsendring tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo bare maten. Man er generelt ganske ofte feit fordi man overspiser. Ønsker man å slanke seg, så spiser man bare mindre og gjerne litt sunnere. Hvordan livet mitt blir lagt om ved noen små grep når det gjelder mat, det skjønner jeg faktisk ikke.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:39   #138
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg identifiserer meg ikke med speilbildet mitt i så veldig stor grad,.

Ikke jeg heller, og det har jeg aldri gjort. Jeg har tenkt på det flere ganger, for det er noen ganger litt rart, siden det jeg ser i speilet jo er det andre mennesker ser, men det er ikke slik jeg oppfatter meg selv og jeg blir ofte litt "overrasket" når jeg ser meg i speilet. Det er liksom ikke meg.

Jeg er stort sett fornøyd med utseendet mitt, men jeg har enkelte komplekser. Ikke enkelte, forresten. Ett. Magen min. Den harmonerer ikke med resten av kroppen min, og den er helt grei som den er, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:59   #139
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Så det er utopisk å si at det å være slank alltid er å være sunn.

Det kan jeg skrive under på. Jeg er tynn men det skyldes ihvertfall ikke mitt "sunne" kosthold, hvor jeg hiver innpå sjokkis, chips, godteri og fet mat.
Jeg er vel i gruppen som burde være fornøyd med egen kropp siden jeg er tynn. Men i mine øyne er jeg for tynn og mitt høyeste ønske er å legge på meg, derav feite kosten min. I tillegg har jeg eksem i ansiktet som gjør at jeg ofte føler meg miserabel, man føler seg ikke spesielt lekker med et rødflekket/flambert ansikt. Pupper er også mangelvare, kaller meg selv for miss boobless. :galgenhumor:

Gammel 05-01-10, 17:58   #140
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Overspising har ofte komplekse psykiske årsaker, så man kan ha veldig bra livsstil og likevel har perioder hvor man overspiser. Det blir litt som å si at man ikke kan være deprimert om man har en god livsstil, og det vet de fleste at fint går ann tror jeg. Men det syntes ikke i form av økt vekt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.