|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg prøver, men det er neimen ikke lett. Jeg er nøye på å ikke prate negativt vekt/utseende slik at Malin hører det, men å fokusere på det man liker med sin egen kropp og sitt eget utseende er ganske vanskelig når man ikke finner noe.
![]() |
![]() |
#42 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Du er pen og morsom, Fibi, bare så du vet det.
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Helt enig. Og du kler deg alltid pent og er fresh og flott sminket. Nydelig, er du, Fibs!
![]() |
#44 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er nok ikke like PK som resten her. Jeg har nok latt ungene høre om hengeræva mi noen ganger. Tenåringen erter meg for den titt og ofte.
![]() |
#45 |
Prematurmamma
|
Jeg hører at du (og Iset) sier det, men jeg ser det ikke selv. Trenger kanskje sterkere briller.
![]() |
![]() |
#46 |
Absolut ateist
|
Vel, jeg lyger jo aldri.
![]() |
#47 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg ville hvertfall hørt på Sitron ja, hun er ikke kjent for å lyve akkurat.
![]() |
#48 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har alltid hatt relativt god selvtillit på utseendet, selv da jeg fikk stoffskiftesykdom og for første gang i mitt liv ble overvektig som noen og 30-åring. Har fortsatt noen kilo for mye, men fokuserer ikke på det. Ser jo at jeg blir eldre, og det er ikke like morsomt, men sånn er det jo bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har i alle år hatt svært lav selvtillit og selvbilde. Jeg har ikke mye tro på meg selv. Jeg ble mobbet da jeg gikk på skolen, de kalte feit og stygg. Det gjorde noe med meg å få høre dette så og si hver dag. Jeg ble jo heller ikke satt pris på hjemme, så alt dette har satt spor.
![]() |
#50 |
Prematurmamma
|
Jeg anser ikke deg for å være spesielt løynaktig, nei.
![]() |
![]() |
#51 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg tror alle har komplekser for et eller annet, selv den peneste av den pene, eller flotteste av den flotte....... Det er ingen som er 100%fornøyde bestandig, uansett.... Men størst forskjellen på dem som er tilsynelatende feilfrie, og dem som har litt skavanker er nok selvtilliten. Det er lettere å se alt det negative om det finst litt flere av dem, og det er dermed lettere å føle seg mindreverdig ifht alle dem "perfekte". Og ergo er det lettere å få dårlig selvbilde... og dårlig selvbilde fører igjen til dårlig "kroppsfokus" osv.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Overfor ungene bestreber jeg meg på å ikke snakke stygt om meg selv. Jeg viser kroppen min slik den er, og tar imot alle hyggelige kommentarer fra dem med et smil og stor (ektefølt) takk.
![]() |
![]() |
#53 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Tja, egentlig er jeg nok ganske fornøyd i bunn og grunn. Det er selvsagt ikke helt kosher, jeg føler ofte litt på at jeg burde dra fram en skavanke eller et kompleks for ett eller annet i sosiale lag når jenter begynner å krangle om hvem som har størst nese eller for små pupper.
![]() |
#54 |
*_*
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er velsignet med et sterkt selvbilde og god selvtillit, og har alltid hatt det. Jeg har selvsagt dager der jeg synes jeg ser dritt ut, at ingen klær passer, at formene mine ikke er godt proporsjonert og sånne ting. Jeg kan også drømme meg bort, sammenligne meg med andre eller tenke at jeg skulle ønske jeg kledde de og de klærne eller en bestemt stil - eller at jeg lignet på Grace Kelly eller Ingrid Bergmann (
![]() |
![]() |
#55 |
*_*
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Også må jeg få lov til å rose foreldrene mine på dette punktet, jamfør HI: De har aldri fokusert på utseende, i hvert fall ikke på noen negativ måte. Om noe så har min far hjernevasket oss til å tro at han er den peneste mannen på denne jord. Så jeg vet jo at det går an å bruke ord og holdning for å få andre til å se forbi overflaten.
![]() |
![]() |
#56 |
kamerat
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg er ikke sosialisert som pen jente. Ikke i det hele tatt. Jeg vet ikke hva sånne driver med, og tenker ikke på at andre kan reagere på meg på den måten. Det er jeg for det meste glad for, jeg ville ikke likt å ha basert selvbildet mitt på skjønnhet. Det er så forgjengelig. Likevel har det vist seg at jeg visstnok er pen jente likevel. Jeg blir like overrasket hver gang dette manifesterer seg.
![]() |
#57 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Forresten så var jeg overbevist om at jeg var stygg og tjukk på barneskolen - fordi det sa de andre.
![]() |
#58 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Etter eldste begynte på skolen har hun (også sammen med venninner) begynt å snakke om hvem som har stor mage eller ikke, og hvem som er tyngst og lettest. Jeg vet 100% sikkert at det ikke har vært samtaleemne hjemme, og avfeier dem hvis jeg hører noe sånt. Kommenterer de andre de ser, så kan man si at folk er forskjellig, og det er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg finner ikke noe flott å fokusere på i det hele tatt. Men jeg sier ingenting negativt, bare lar være å si noe som helst. Sist redigert av Éowyn : 30-12-09 kl 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg synes jeg ser helt grei ut. Jeg hadde flere dårlige dager før i tiden. Men jeg tror det lå i psyken.
![]() |
|
|