Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken skuespiller ser du for deg i rollen som Harry Hole?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 11:43   #121
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skuespiller ser du for deg i rollen som Harry Hole?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Jørgen Langhelle. Uten tvil.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:D...-24_14775o.jpg

Are you crazy, woman?
Veto på han.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 15:06   #122
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Egentlig så passer Hugh Laurie utrolig godt som Harry H.

Gammel 30-12-09, 15:36   #123
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Egentlig så passer Hugh Laurie utrolig godt som Harry H.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 15:47   #124
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Ikke Joner!

og ikkje Conradi...
Eg ser føre meg berre Seim, men skjønnar også at det ikkje let seg gjere
Viggo Mortensen sjølv om han er dansk/amrikanar. Han ha gjort seg der.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 03:20   #125
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange bra forslag - og noen

Jørgen Langhelle er like uforståelig som Kristoffer Joner - altså språkmessig...

Men ja til Fridtjov Såheim eller Kristoffer Schau (som må feites opp og bli blond)! Jeg har egentlig tenkt litt på han her (Anders Baasmo Christiansen):

eller hva med Nesbø-bror Knut:

Sist redigert av kiddo : 31-12-09 kl 03:28.
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:22   #126
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Har ikke lest hele tråden så vet ikke om han har blitt nevnt, men jeg synes Jørgen Langhalle hadde gjort seg som Harry Hole.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 01:49   #127
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Mange bra forslag - og noen

Jørgen Langhelle er like uforståelig som Kristoffer Joner - altså språkmessig...

Men ja til Fridtjov Såheim eller Kristoffer Schau (som må feites opp og bli blond)! Jeg har egentlig tenkt litt på han her (Anders Baasmo Christiansen):

eller hva med Nesbø-bror Knut:

Baasmo er for feit. Men jeg er helt enig med deg om broren til Jo.Knut ser ut som Harry i mitt hode. Han er ikke kjekk sånn billedlig. Men han har dette NOE (Harry altså, ikke nødvendigvis Knut Nesbø) som gjør at han blir kjekk.

Gammel 03-01-10, 18:23   #128
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Baasmo kan slanke seg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:25   #129
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

I mitt hode er det Jo Nesbø selv som er Harry.

Veldig enig med deg!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:28   #130
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Og sånn ellers, så kunne jeg godt sett for meg godeste Mikael Persbrandt from Sweden som en scruffy Harry Hole

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:33   #131
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jo Nesbø kunne jo selvsagt spilt rollen selv. Hvis jeg fikk bestemme, og han var skuespiller.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:56   #132
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lottis, her.

Og sånn ellers, så kunne jeg godt sett for meg godeste Mikael Persbrandt from Sweden som en scruffy Harry Hole

Ja, hvis han lærer seg norsk.

Gammel 03-01-10, 19:55   #133
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Nei men Harry Hole er da lang og tynn? Det er vel ingen som må feites opp, det er vel heller de to andre som må slankes....
Eller er det bare i mitt hode ??

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:58   #134
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nei men Harry Hole er da lang og tynn? Det er vel ingen som må feites opp, det er vel heller de to andre som må slankes....
Eller er det bare i mitt hode ??

Neida. Schau er bra som han er. Må bare snauklippes.

Gammel 08-01-12, 12:59   #135
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Men hvem ble det?

Gammel 08-01-12, 13:10   #136
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke hvem det bel, men skulle ønske det ble Stig Henrik Foss:

Gammel 08-01-12, 13:11   #137
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ja, jeg irriterer meg litt over at Seim spiller Varg Veum, for i mitt hode kan det rett og slett ikke være andre. Så jeg er blank.

Han er jo helt feil som Varg Veum, og hadde vært perfekt som Harry.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:11   #138
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvem ble det?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:14   #139
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Dette er den Harry Hole som er i mitt hodet når eg leser bøkene. Bare så synd har er svensk og allerede spiller Kurt Wallander.

Jepp, dette er Harry.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:27   #140
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Enig i at Seim er helt feil som Veum. Heller nok mot at jeg er ganske enig med Puslingen.
Og lurer på hvem som ble Hole ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.