|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prematurmamma
|
Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenSeksåringen min er snart ikke seks år lengre. 18. Januar blir hun nemlig syv år, og det må jo nødvendigvis feires. Planen er å invitere jentene i klassen, samt et par til. (Isets datter, og Krystallklarts sønn om han har lyst.) Vi har begrenset med bordplass, så mamma gav meg ideen om å ha piknic (picnik?) på gulvet med pledd, pølser, kake og kanskje "bål" (tallerken med masse telys) til marshmallowgrilling. Det siste er jeg litt usikker på med tanke på sikkerheten, men "bålet" kan kanskje stå på salongbordet?
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenDere har ikke et fint uteområde hvor det går an å ha bursdag da? Tenne skikkelig bål, ha aking, gå på skøyter og andre morsomme uteaktiviteter? |
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenIkke som vi vet om, nei. Vi har ikke bodd her så altfor lenge, så vi er ikke helt kjent i området enda. Hageflekken vår er altfor liten. Det er uansett litt risky og satse på akebursdag på vestlandet.
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenDere har ikke peis, skjønner jeg? For da kan jo det være bålet?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenKan gjøre andre ting enn aking også. Hinderløype med poster, og med premie til vinneren f.eks. |
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenVi hadde utebursdag til eldstemann her i fjor, kommer garantert til å gjenta det. Nå er det en del snø her vi bor, men om du ikke er bortskjemt med snø går det fint ann å finne på noe annet enn akebursdag, fks hinderløype og rebusløp. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenPå skolen vår får man låne gratis rom om man enten inviterer hele klassen eller alle av samme kjønn. Det finnes ikke noe slikt hos dere? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenAngående utebursdag i januar. Det er ekstremt riski her (og nok der Fibi bor også). Det kan regne kattunger og blåse ulver, være snøstorm og andre ulumskheter 18. januar. *erfart gjennom snart tretti år* |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenBauche: Nei, vi bor ganske så sentralt i Sandnes nå.
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenVi hadde alt for mange unger innom sist bursdag, jeg hadde pølsebod i døråpninga og de sto i kø og bestilte. Satte på "kino" på tv slik at de spiste på gulvet i stua mens de så på film og kom og bestilte seg mer. Brus i beger med lokk på, pølse i brød eller lompe. Slik fikk vi spist i rolige former og uten det store kaoset da de var flinke med køkultur. (vi starta med skattejakt slik at de måtte finne skatten for å ha noe å kjøpe pølser for. Gullpenger fra nille fungerte som betalingsmiddel.)
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjen
Jepp, aldri om jeg hadde tatt sjansen på å arrangere NOE som helst utendørs her på vestlandet på denne årstiden (det regner jo til og med halve sommeren).
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenJeg har ikke lyst til å ha det hos mine foreldre. Jeg vil ha det enten her, eller i ett eller annet lokale. Vi får se. Må høre litt med mannen også.
|
|
|
|
#14 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenVi svelger kamelen og kjører McDonalds-bursdag, tror jeg. Det blir enklere både med tanke på Leon, økonomien, og plassen. Dessuten liker som regel ungene McDonaldsmat. Malin ble i hvertfall helt i hundre da jeg foreslo det. Hun har hatt lyst til å ha McDonaldsbursdag helt siden hun var i fetterens for fire år siden.
|
|
|
|
#15 |
|
Lett rørt
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenVi kunne hatt selskap for henne i skogen vår om dere vil. Da kunne vi brunnet bål og slått opp en stor lavo om været ikke skulle være helt på topp.
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det nærmer seg tiden for bursdagsselskap igjenDet blir litt ork å dra ut dit, synes jeg. Tro McDonalds blir det enkleste. Om mannen må jobbe så kommer jeg meg jo ingen vei, så det er greit å kjøre litt safe, tror jeg.
|
|
![]() |
|
|