|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Jeg blir jo aldri barn igjen, så den barnslige forventningen søker jeg ikke, men kjenner at jeg finner gleden igjen i ungene mine. Jeg ordner for dem, og føler meg glad når de er det. Å lage egne tradisjoner, følge deres forventninger og lage best mulig jul her hjemme hos oss, det gjør meg fornøyd. Fin julemusikk skaper stemning, og ikke minst lukten av stearinlys, mandariner og RIBBE. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Litt julestemning kanskje...sitter i en trang liten leilighet og skal ha plass til å lage jul for seks "voksne" mennesker. Jeg sr ikke de helt store utfordringene med det sjøl, men vet enkelte kommer til å sukke litt over plassmangel. Allikevel syns jeg det er trivelig. Mitt eget lille hjem og min familie. I et hjem preget av fred og ro, og omtanke for hverandre. Det blir nok en koselig jul. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Ja.
|
|
|
#28 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Ja, den kommer sigende, og særlig nå, som jeg tok en sjefsavgjørelse og bevilger meg selv juleferie fra i dag av. Om et kvarter, faktisk. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Julestemningen ble egentlig ikke bedre av at jeg våknet opp med omgangssyke i dag. Håper det går fort over, for jeg har egentlig ikke tid til å ligge langflat nå |
|
|
|
|
|
#31 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Nå begynner den å komme
|
|
|
|
#32 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Den ordentlige julestemningen kommer egentlig først sigende på julaften når lukten av pinnekjøtt sprer seg i huset. Vi reiser til mine foreldre imorgen, og først etter vi har kjempet oss gjennom endeløse trafikk-køer, og kommet oss frem, så får jeg prøve å lokke frem litt stemning. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Ingen julestemning ennå. Til det er det altfor mye som skal gjøres, og jeg er syk. Bu-huuu. Men det løser seg, og det blir jul selv om det er smuler (noe det er uansett hvor kort tid siden i støvsugde, vi kan jo ikke holde barna innesperret frem til julaften).
|
|
|
#34 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Jeg er forstsatt syk, og kjenner mer på selvmedlidenheten enn på julestemningen i skrivende stund. Ti timers togtur i morgen er rimelig uaktuelt, kjenner jeg, og jeg frykter å bli sittende her alene på julaften mens mann og unger er nordpå. I beste fall får jeg meg en hestekur som virker fortere enn svint av legen etterpå, og er i stand til å fly nordover julaften. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Begynner du å få julestemning nå?Mulig at julestemningen er på vei nå. |
|