|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetJeg har selvfølgelig grønnprikket Miss Norway. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetNoen nevnte sykehuskøer og der er jeg hjertens enig. Køer en BARE sløsing. Det medfører ikke innsparinger NOE sted. Det blir ikke mindre å gjøre på sykehuset om alle pasientene må vente x måneder på operasjon. (Med mindre et vesentlig antall dør eller blir friske mens de venter). Det er et stort strukturelt problem og fullstendig meningsløst.
![]() |
#44 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværet
Joho! Du aner ikke hvor mange som blir friske mens de står i køen!
![]() |
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetJa, ok, hvis DET er motivasjonen for køer, så kan muligens kriterier og diagnoser vurderes noget?
![]() |
#46 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetI helsevesnet er det stor grad av sykefravær. Jeg er ganske sikker på at vi hadde forbedret prosenten drastisk ved å øke grunnbemanningen på sengeposter/sykehjem/hjemmesykepleie. Sånn som det er nå er det alt for mye å gjøre for alt for få mennesker på jobb. Folk blir utslitte og syke. Dessuten er grensen for hva man orker å presse seg mye lavere enn ellers om man "bare" hangler litt, fordi man vet at det bli et "rotterace" på jobb uansett. Det blir derfor mye egenmeldinger også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetJeg ser den, Nuppa. Likevel synes jeg det er litt rart at på den sykehusavdelingen jeg jobber så er sykefraværet blant legene - unntatt det lille som er på grunn av syke barn og svangerskapsrelaterte plager - omtrent null. Mens det for syke- og hjelpepleierne på samme avdelingen er veldig mye høyere (etter de samme unntakene). Og vi er en avdeling med lav pasientsnittsalder (mye utredningspasienter feks) og lav grad av tunge løft og tungt stell. Travelt er det ja, men det er det da for legene også, der føler jeg det er mye likt. Det er høy kvinneandel også blant legene, og det er da ikke sååååå forskjellig det vi driver med i løpet av arbeidsdagen at det skulle være så markant forskjell i sykefraværet? Det var det samme på forrige sykehuset jeg jobbet på (samme avdeling).
![]() |
![]() |
#48 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetMiss Norway:Er ikke arbeidsoppgavene til leger og syke/hjelpepleiere ganske så forskjellige? Må legene løfte og bære, vaske bæsj og hjelpe folk på do? Jeg tror også leger har det travelt, men jeg tror sykepleiere har det travlere. De er mer i "nærkontakt" med pasientene enn det legene er. Hvorfor heter det legevisitt og ikke sykepleiervisitt, f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetMen sånn egentlig: Alle som sykemeldes med utslitthet bør man kunne snakke litt mer med. |
![]() |
![]() |
#50 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværet
Jeg kjenner at jeg er veldig på lag med Miss Norway her altså!!
![]() |
|
|