Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 21:20   #161
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke si et kvekk i denne saken, det er alt jeg har snakket om og diskutert i det siste, og jeg er lei ...

Gammel 19-01-07, 21:50   #162
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Flisespikker på Skavland i dag.

"Unnskyld"

Fnis.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 22:41   #163
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg synes det er en og annen som driter seg langt opp på leggen når de nå legger fram 10 år gamle "saker" ... Yssen ante ikke at hennes brev til VG ville få så store konsekvenser for LO og Arbeiderpartiet - yeah, right!

Den ene er ikke det minste bedre enn den andre tenker nå jeg.

Fascinerende at et annet menneske kan se så utrolig annerledes på en sak enn jeg gjør...

Jeg synes Yssen har gjort norske arbeidstakere en stor tjeneste! Først og fremst ved å tørre å stå frem og fortelle sin historie.

Selv har jeg ikke enda opplevd å ha en sjef som er opptatt av å lede... opptatt av å bidra til å "spille medarbeiderne sine gode". Det er så bra at det har blitt satt fokus på ledere som trakkasserer sine medarbeidere!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 22:48   #164
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.. Synes Valla er masete innimellom, men samtidig liker jeg henne fordi det er et bra TAK i henne.. Nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i saken heller. Så synes det er litt vanskelig å ta stilling til det.

Men klart, OM hun har trakassert han så er jo ikke det bra. Men kanskje er det blåst opp litt og? Hvem vet?
Og er det verre når det er kvinner som gjør det, enn menn?

Det har vel lite å gjøre med at hun er kvinne , men mer at hun er sjæfen sjøl for LansdOrganisasjonen , som skal beskytte oss som arbeidstakerer mot nettopp de tinga hun fremstår som.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 22:56   #165
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg innser at min tidligere sjef glatt kunne tatt over Vallas rolle. Jeg blir litt uvel.

Gammel 19-01-07, 23:15   #166
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Fascinerende at et annet menneske kan se så utrolig annerledes på en sak enn jeg gjør...

Jeg synes Yssen har gjort norske arbeidstakere en stor tjeneste! Først og fremst ved å tørre å stå frem og fortelle sin historie.

Selv har jeg ikke enda opplevd å ha en sjef som er opptatt av å lede... opptatt av å bidra til å "spille medarbeiderne sine gode". Det er så bra at det har blitt satt fokus på ledere som trakkasserer sine medarbeidere!

Ja, er det ikke?

Jeg er ikke ute etter å forsvare Valla, men jeg mener at når Yssen går ut som hun gjør så burde hun gå til arbeidsrettsak. Sier man A får man jaggu si B. Alle de som nå "hiver seg på" med sine historier synes jeg er patetiske. Om de var blitt behandlet så dårlig burde de ha baller nok til å stå frem for seg selv, og ikke slenge sin historie på Yssen sin.

Jeg tror både på Yssen og Valla jeg, og jeg står fremdeles for min tidligere påstand om at denne saken har MINST to sider.

Gammel 19-01-07, 23:18   #167
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hm... Jeg bare undres.
Hadde man gått ut med noe slikt om ikke sjefen var en fremstående og kjent politiker?

Gudene skal vite at jeg hadde hatt nok å komme med, men jeg er jo ikke kjendis nok.

Gammel 19-01-07, 23:19   #168
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ja, er det ikke?

Jeg er ikke ute etter å forsvare Valla, men jeg mener at når Yssen går ut som hun gjør så burde hun gå til arbeidsrettsak. Sier man A får man jaggu si B. Alle de som nå "hiver seg på" med sine historier synes jeg er patetiske. Om de var blitt behandlet så dårlig burde de ha baller nok til å stå frem for seg selv, og ikke slenge sin historie på Yssen sin.

Jeg tror både på Yssen og Valla jeg, og jeg står fremdeles for min tidligere påstand om at denne saken har MINST to sider.

Om Yssen gikk til sak ville dette dominere livet hennes de neste 5 årene minst. At hun ikke ønsker det synes jeg er helt akseptabelt. Det står respekt av å si fra, og av de som etter vært forteller sine historier. Husk at det som kommer frem ikke er alt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:31   #169
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

(...) Det er så bra at det har blitt satt fokus på ledere som trakkasserer sine medarbeidere!

Enig med deg, Nooria.

Det er to avstemminger på vg.no nå:

Sitat:

Bør Gerd-Liv Valla trekke seg som LO-leder? (Avsluttes 20.01.2007 23:58)
Antall stemmer: 69737 (Antall stemmer totalt: 71907)
Ja: 89.68% (Sluttresultat 89,72%)
Nei:
10.31% (Sluttresultat 10,27%)

Framstår Gerd Liv Vallas unnskyldning som oppriktig nok til at hun har din tillit som LO-leder?(Avsluttes 20.01.2007 23:59)
Antall stemmer: 44522 (Antall stemmer totalt: 68521)
Nei:83,88% (Sluttresultat: 85,52%)
Ja:16,11% (Sluttresultat 14,47%)

Dette er ikke en vitenskapelig meningsmåling. Den viser kun holdningen til de internettbrukerne som har valgt å delta.

Sist redigert av Silence : 24-01-07 kl 11:48.
Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:33   #170
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Enig med deg, Nooria.

[url="http://interaktiv.vg.no/avstemning/?id=4104"]

Virker som de er litt mere "enige med hverandre nå"

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:38   #171
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, er det ikke?

Selv om du går videre med livet ditt, og velger å ikke gå til sak, så vil ikke det si at du vil sitte stille på sidelinjen om noen går ut med en sak som er lik din, der det blir brukt løgner for å slå tilbake på kritikken den andre arbeidstakeren har kommet med. Da kan det være at det eneste riktige for deg er å stå fram til støtte for den som har sluppet bomben.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:14   #172
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Om Yssen gikk til sak ville dette dominere livet hennes de neste 5 årene minst. At hun ikke ønsker det synes jeg er helt akseptabelt. Det står respekt av å si fra, og av de som etter vært forteller sine historier. Husk at det som kommer frem ikke er alt.

Men Yssen har alltid framstått for meg som en ytterst "oppegående" dame med bein i nesa, og slike damer "burde" kjøre en så alvorlig sak som dette i retten framfor i media. Når Yssen i går gikk ut og sa at hun ikke hadde ant at sakken ville få slike dimensjoner, kjente jeg at jeg fikk en flau smak i munnen. Valla har håndtert saken klønete, og framstår nå som en "framdyttet" angrende synder.

Dette har blitt en vanskelig sak for hele arbeiderbevegelsen fordi det i tillegg til partifelleskap også er sterke vennskapsbånd mellom flere av de sentrale personene i denne saken.

Gammel 20-01-07, 00:23   #173
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er lei hele Valla jeg. Tror ikke en døyt på unnskyldningen hennes, og kan i grunnen ikke fordra henne. Minner meg om tidligere kollegaer. Gjør aldri feil og mener aldri unnskyldningene sine. Men det ser pent ut på papiret. Ryk og reis fra meg.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 08:47   #174
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Enig med deg, Nooria.

[url="http://interaktiv.vg.no/avstemning/?id=4104"]

På den siste må du ha forbyttet ja og nei. Det har vært motsatt hver gang jeg har sjekket.

Gammel 20-01-07, 09:10   #175
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hm... Jeg bare undres.
Hadde man gått ut med noe slikt om ikke sjefen var en fremstående og kjent politiker?

Gudene skal vite at jeg hadde hatt nok å komme med, men jeg er jo ikke kjendis nok.

Eller har nok "mektige vænna".
Kan ikke tenke meg at Yssen hadde gått ut slik med denne saken hvis hun ikke hadde hatt støtte fra noen med innflytelse.

Gammel 20-01-07, 09:23   #176
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, jeg orker heller ikke å snakke mer om saken. Har fått altfor mye innsideinfo i det siste, og er redd for å trampe i salaten.

Gammel 20-01-07, 09:24   #177
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om du går videre med livet ditt, og velger å ikke gå til sak, så vil ikke det si at du vil sitte stille på sidelinjen om noen går ut med en sak som er lik din, der det blir brukt løgner for å slå tilbake på kritikken den andre arbeidstakeren har kommet med. Da kan det være at det eneste riktige for deg er å stå fram til støtte for den som har sluppet bomben.

Nettopp.

Reiss Andersen fremsto som veldig troverdig i går, synes jeg. Dessuten har både en statssekretær og Jagland bekreftet hennes versjon. Bli kvitt utysket. Det er altfor mange som henne i arbeidslivet. Nå senest Signy Fardal i Elle.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 10:35   #178
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Uff, jeg orker heller ikke å snakke mer om saken. Har fått altfor mye innsideinfo i det siste, og er redd for å trampe i salaten.

Nå ble jeg jo ikke nysgjerrig da...

Gammel 20-01-07, 11:37   #179
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ble jeg jo ikke nysgjerrig da...

Ikke jeg heller, ikke i det minste.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 11:40   #180
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men det med at de andre slenger seg på med sine historier, det er vel kanskje ikke så spesielt? De har vel kanskje trodd at de var de eneste som var blitt utsatt for dette, og da må det jo kanskje være en liten lettelse for de, tenker jeg at andre har blitt utsatt for det samme, for da er det jo ikke deg det er noe i veien med lenger, men det er sjefen din som ikke har opptrått helt heldig alltid.

Hm, jeg formulerer meg som vanlig utrolig klønete når jeg skal være litt forsiktig i mine uttalelser, og prøver å være litt diplomatisk ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.