Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen blir (kanskje) HVIT i Bergen!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 12:39   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Julen blir (kanskje) HVIT i Bergen!

Hvit jul i Bergen

«Hvit jul» defineres som en cm snø julaften klokken syv om morgenen.

De siste 10 årene har det vært hvit jul i Bergen to ganger (Målestasjonen på Florida):

2001: 6 cm snø
2004: 10 cm snø

De siste 105 årene har det vært hvit jul i Bergen 23 ganger (Målestasjonen på Florida)

(I 1975 og 1991 var det ikke snø om morgenen på julaften, men neste morgen lå snøen. Vi regner disse med blant de 23 hvite julaftnene.)

I perioden 1937 til 1953 var julen konstant svart i Bergen, med ett unntak: 1944 med 5 cm snø.
Kilde: Meteorologisk Institutt.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Snoe...ag-986130.html

Det er så bikkjekaldt i dag. Jeg jobber i sentrum i en butikk hvor varmepumpen lever sitt eget liv. -6 er det ute og det hjelper ikke på.
Fingrene er stive av frost. Men det er kanskje verdt det hvis vi får en hvit jul.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 12:46   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen blir (kanskje) HVIT i Bergen!

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hvit jul i Bergen

De siste 10 årene har det vært hvit jul i Bergen to ganger (Målestasjonen på Florida):

2001: 6 cm snø
2004: 10 cm snø

I 2004 feiret vi jul hos svigers med nyfødt og bitteliten storebror. Husker at jeg ammet han på natta mens jeg så ut vinduet at sneen endelig kom og at det røyk fra pipa til naboen. Det var ei fin og litt rar jul.

I år sikrer vi oss med å reise til Trondheim, men det er fint om det er igjen litt snø til vi stikker innom på hjemveien. Unner alle bergensere ei hvit jul.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 13:21   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De burde solgt snøkanoner på Chlas Olson.

Gammel 17-12-09, 13:23   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Don't jinx it!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 13:43   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du til Bergen i jula, Kif.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 13:45   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

I morges var det et fint lite lag med snö i Paris. Og iflg. vaermeldingen kan det til og med ble hvit jul i Hamburg i aar.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 13:50   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi forlater Bergen nå på lørdag, men håper at løftet om hvit jul i Ålesund slår til. Mamma (altså min mamma) har lovet at de skal finne frem akebrettet mitt, så det trengte ikkeguttungen få i julegave nei (han kan godt få et å ha i Bergen altså, men ikke trenge ha med på juleferie, i full nok bil fra før) og jeg håper å kunne gi guttungen sitt første reele møte med snøen!

Gammel 17-12-09, 14:19   #8
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Shit, vi må kjøpe snømåker! Kjøpte hus tidligere i år og mangler denslags.

Tre stk!
Gammel 17-12-09, 14:33   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Shit, vi må kjøpe snømåker! Kjøpte hus tidligere i år og mangler denslags.

Åh, minn meg på det neste gang jeg drømmer om hus med egen oppkjørsel. Er vokst opp i snøsikkert område med lang oppkjørsel og stor parkeringsplass foran huset.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 14:34   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvit jul i Bergen

Bra definisjon. For i løpet av dagen forsvinner den jo....?

Gammel 17-12-09, 15:07   #11
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Det skal visst komme snø i bøtter og spann på lørdag. Deretter blir det kaldt noen dager framover, og snøen blir liggende. Jeg klarer fint å leve med hvit jul, men det er noe dritt når det skal bort igjen og alt er enten sørpe eller is...

Gammel 17-12-09, 16:43   #12
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvit jul er fint, men vi skal flytte på lørdag. Og for å få det til på denne siden av julen så må vi bruke den dagen. Så jeg håper at meldingene ikke slår til.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 17:06   #13
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge det ikkje er for mykje snø her på julafta eller noko som helst snø her på andre dag, så er det greit.

Gammel 17-12-09, 17:09   #14
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg unner oss alle en ordentlig fin hvit jul!

Bekymringene for hvordan og når osv den forsvinner orker jeg ikke ta på forskudd. Gleden over et julekortpreget, hvitkledd Bergen overskygger det fullstendig!

Gammel 17-12-09, 17:17   #15
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Åh, minn meg på det neste gang jeg drømmer om hus med egen oppkjørsel. Er vokst opp i snøsikkert område med lang oppkjørsel og stor parkeringsplass foran huset.

Ja, og for å toppe det hele var det i februar, da vi flyttet, en halv meter snø ca. Og ingen brøyteavtale i vår vei. ("det har aaaaldri vært behov for det før" )Og en smal bro med påfølgende bratt bakke opp til huset. Og oss selv med en leid henger. Og ingen måkere i butikken.

Jeg sier bare: LØP OG KJØP NÅ før snøen faktisk kommer!

Tre stk!
Gammel 17-12-09, 17:51   #16
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

I år sikrer vi oss med å reise til Trondheim, men det er fint om det er igjen litt snø til vi stikker innom på hjemveien. Unner alle bergensere ei hvit jul.

Det kommer an på hvor du skal befinne deg når du er i Bartebyen, det er ikke akkurat noe snø her vi bor i hvert fall (østbyen).

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 21:16   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, det er i hvert fall veldig hvit førjulstid!

Gammel 20-12-09, 17:36   #18
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rettelse: nå er det kommet snø i bartebyen også.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.