Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 07:56   #1201
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

NB: Ikke ta for mye fish sauce. Da blir maten ødelagt.

Kan med fordel også brukes på kyllingfileter! Da gir jeg den stekeskorpe på begge sider før jeg legger den inn i ildfast fat i ovnen og gjennomsteker.

Dette blir for skummelt for meg, safran. En oppskrift med "ta litt fiskesaus" etterfulgt av "ta ikke for mye da det ødelegger maten" *er ingen god slumper, iallfall ikke når det kan få drastiske konsekvenser*

apan er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 10:45   #1202
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Kokte for mye ris i går, i et anfall av planlegging. Så i dag blir det stekt ris med kylling og grønnsaker sånn som på kinarestauranten i Mandal.

Jeg begynner egentlig å like eksperimentet mitt om hurtigmat som ikke er søppel, det har funket ganske bra til nå og vi har utrolig nok fått i oss en del både sunt og grønt allikevel.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 18-01-07 kl 15:16. Årsak: Jeg fant ikke kyllingen, så det ble biff i woken, men det er jo også godt.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 15:02   #1203
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke, og det er på tide å finne ut av det nå ...

Gammel 18-01-07, 15:13   #1204
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

NB: Ikke ta for mye fish sauce. Da blir maten ødelagt.

Kan med fordel også brukes på kyllingfileter! Da gir jeg den stekeskorpe på begge sider før jeg legger den inn i ildfast fat i ovnen og gjennomsteker.

Ris til ? NOe annet?

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 16:43   #1205
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Ketchup, ja

Men den flasken der så glir det ned hos ungene. Uansett hva vi serverer, synes jeg.

Gammel 18-01-07, 16:44   #1206
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Idag blir det Tagliatelle med spinat og Carbonara saus til.

Gammel 18-01-07, 17:10   #1207
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

I da har vi hatt tomatsuppe, emn makaroni og kalkunpølse... mmm..

SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 17:20   #1208
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det ble kylling, bacon, issalat, tomat, agurk og paprika i pitabrød. Pommes frites ved siden av, hjemmelaget gresk dressing til oss voksne og ketchup til ungene

Gammel 18-01-07, 17:22   #1209
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjemmelaget spaghetti gryte med masse rart i.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 17:35   #1210
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tacos med tex-mex-bønner, mais og ris.

Bequita er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 19:00   #1211
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dette blir for skummelt for meg, safran. En oppskrift med "ta litt fiskesaus" etterfulgt av "ta ikke for mye da det ødelegger maten" *er ingen god slumper, iallfall ikke når det kan få drastiske konsekvenser*

Det var ikke slumpingen det var noe i veien med, det var helletuten. Jeg trodde det var en sånn tut som det kom bare dråper ut av, så jeg satte flasken på hodet. Det var ikke sånn tut på den nye flasken.

Et par spiseskjeer ødelegger ikke maten. Prøv først med én, og ta mer hvis det ikke er salt nok.

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Ris til ? NOe annet?

Vi pleier å plukke en grønnsakblanding fra frysedisken. Noe med gulrot, mais og sukkererter? Og så bruker du kraften i bunnen av formen som saus.

Gammel 18-01-07, 19:02   #1212
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte jo chili i oppskriften! Hakk en dæsj rød chili også, alt etter hvor sterk du ønsker den.

Gammel 18-01-07, 19:21   #1213
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg glemte jo chili i oppskriften! Hakk en dæsj rød chili også, alt etter hvor sterk du ønsker den.

Skal testes!

Bequita er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 19:28   #1214
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag ble det steinbitkaker, kokte poteter, smørdampete babygulrøtter og brekkbønner.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 20:36   #1215
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde vinterfest i barnehagen i dag, der ble det servert lapskaus så jeg lagde bare litt hjemmelaget pytt-i-panne rett før sengetid. Fin restemat.

Juste er ikke aktiv  
Gammel 18-01-07, 22:24   #1216
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

I dag har vi hatt Lille's ønske (som da er to år). Kjøttboller, potetstappe og fløtesaus. Det var faktisk ganske godt!

Gammel 19-01-07, 10:55   #1217
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Pasta av ymse slag. Dvs slutten av alle bokser/poser i skapene (strenge handlerestriksjoner nå i flyttettida) Med creme fraiche og parmesansaus og biter av en halalpølse jeg fant i fryseren. Lam og noe sterkt.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 19-01-07, 10:56   #1218
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt syk, så det blir noe fra frysen til ungene og ingenitng til meg, tenker jeg.
Jeg skal egenti ha mandarin på besøk i kveld, og hadde tenkt å mekke nachos. Nå må jeg se an litt..

Gammel 19-01-07, 11:10   #1219
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg er litt syk, så det blir noe fra frysen til ungene og ingenitng til meg, tenker jeg.
Jeg skal egenti ha mandarin på besøk i kveld, og hadde tenkt å mekke nachos. Nå må jeg se an litt..

Å du må jo være frisk
Vi kan ha det til gode vet du. Jeg er jo i nabolaget Blir ikke kvitt meg så lett .

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 19-01-07, 11:12   #1220
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Å du må jo være frisk
Vi kan ha det til gode vet du. Jeg er jo i nabolaget Blir ikke kvitt meg så lett .

Det er forresten så mange som er syke om dagen. LIllemor er ikke helt pigg, dett nese og hoster litt.Men er i barnehagen idag (enn så lenge).. Og i barnehagen var halvparten borte.

Mandarin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.