Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 15:40   #101
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jepp, helt enig! Og Øystein Sunde sine tekster er også helt fantastiske. Knallgode rim og han er knakende god på gitar! En av Norges beste tør jeg påstå!

Han har faktisk blitt karakterisert som en av verdens beste gitarister!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:47   #102
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Dere som ikke kunne tenke seg å høre på de nevnte sjangerne overhodet, som dør av dem, som mister pusten, etc: Hvordan i alle dager vet dere så mye om dem da? Jeg må humre litt...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:53   #103
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

For øvrig tror jeg det finnes mange geniale/fantastiske/svært talentfulle musikere i alle sjangre, også i de som karakteriseres som "lette" eller som anses som litt "enkle".

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-01-07, 16:06   #104
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her finner man en treffende parodi på de nye gitarkameratene

(Kilde: youtube.com)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 16:15   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, Lord won't you buy me a Mercedes Benz.....

Kjære Elin, da. Bombe at vi har ulik smak.

Pkt. 1. Det er ikke vanskelig å finne god mening i Mercedes Benz. Det trengs ikke en gang så mye fantasi.

Pkt. 2. Ingen av mine favoritter synger som nattergaler. Det har jeg heller aldri påstått. Det overlater jeg til Celine Dion :grøss: Jeg er også enig i at objektivitet er vanskelig (som innlegget handler om), men at de tre kriteriene går igjen i alle forsøk.

Pkt. 3. De nye gitarkompisene stryker på alle disse kvalitetskriteriene, etter min mening. Den er ikke så fryktelig velfundert, siden jeg skyr dem som pesten. Det eneste de har, er ganske OK stemmer. De burde definitivt brukt dem bedre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 17:03   #106
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Pkt. 1. Det er ikke vanskelig å finne god mening i Mercedes Benz. Det trengs ikke en gang så mye fantasi.

Pkt. 2. Ingen av mine favoritter synger som nattergaler. Det har jeg heller aldri påstått. Det overlater jeg til Celine Dion :grøss: Jeg er også enig i at objektivitet er vanskelig (som innlegget handler om), men at de tre kriteriene går igjen i alle forsøk.

Pkt. 3. De nye gitarkompisene stryker på alle disse kvalitetskriteriene, etter min mening. Den er ikke så fryktelig velfundert, siden jeg skyr dem som pesten. Det eneste de har, er ganske OK stemmer. De burde definitivt brukt dem bedre.

Det er vel et poeng at det kan være svært gode musikere selv om de har valgt dårlige tekster eller en dårlig sjanger. F.eks synes jeg Barbara Streisand er en fantastisk sanger, men mange ville vel karakterisert mange av hennes sanger som lette og "fløtete". Øystein Sunde er en talentfull musiker og gitarist, men mange av sangene hans er lette. Ser man det.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 18-01-07, 17:31   #107
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ahhhh... jeg skrev det vel kanskje litt som en fleip fordi noen nevnte (du?) at Janis Joplin synger ut sjelen sin, og da synes jeg det er et passende refreng.... Oh, Lord....osv.

Forøvrig synes jeg at hele tråden ene og alene dreier seg om enkeltmenneskets musikksmak. Ærlig og greit nok det vel, uten at man trenger å analysere i hjel hvorfor det ene er bedre enn det andre, og om det ene i det hele tatt ER bedre enn det andre?

Noe musikk er mer politisk og kulturelt korrekt å like. Der faller i alle fall Janis Joplin inn!! ...og tør man si at man liker DDE, Vikingarna og Britney Spears så er man vel ikke helt romsren eller tørr bak øra kanskje.... Eller?

Smaken er som baken! (for å fortsette i rompe-tralten )

Gammel 18-01-07, 18:10   #108
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emm:

Jeg syns den parodien understreker veldig godt min mening om Hallelujakameratene!

Jeg gikk dessverre glipp av sangen da de sendte den på "Hallo i uken" i høst, så takk for at du delte.

Forøvrig mener jeg at musikksmak varierer fra menneske til menneske og at det ikke nødvendigvis har noe med sansen for kvalitet å gjøre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:21   #109
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Forøvrig mener jeg at musikksmak varierer fra menneske til menneske og at det ikke nødvendigvis har noe med sansen for kvalitet å gjøre.

Ja. Selvfølgelig. Men allikevel ER det kvalitetsforskjeller på musikk. Jeg nekter å gå med på noe annet. Jeg kjøper ikke Elins smaken-er-som-baken-alt-er-like-bra-standpunkt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:23   #110
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja. Selvfølgelig. Men allikevel ER det kvalitetsforskjeller på musikk. Jeg nekter å gå med på noe annet. Jeg kjøper ikke Elins smaken-er-som-baken-alt-er-like-bra-standpunkt.

Det var vel det jeg prøvde å si.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:03   #111
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen. Og Hallelujah.

- No. 4 -
Gammel 18-01-07, 19:05   #112
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Selvfølgelig. Men allikevel ER det kvalitetsforskjeller på musikk. Jeg nekter å gå med på noe annet. .

Det er det. Men samtidig kan noe ha en brukbar kvalitet, men samtidig skinner det så tydelig gjennom at det er et velregissert "stunt" som kun er iscenesatt for å få kronene til å rulle. Som Hallelujakameratene, for eksempel. Synes ikke det er noe direkte i veien med kvaliteten der, men konseptet blir så lite troverdig og genuint. Noe som godt frem i parodien, emm.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:05   #113
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men om du ikke kjøper den, så forklar hva du mener da i alla fall. Hvorfor er f.eks. Janis Joplin kvalitetsmessig bedre enn Celine Dion? om det er det man synes.

Gammel 18-01-07, 19:09   #114
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Nei, men om du ikke kjøper den, så forklar hva du mener da i alla fall. Hvorfor er f.eks. Janis Joplin kvalitetsmessig bedre enn Celine Dion? om det er det man synes.

F.eks. pga.
- originalitet
- inspirasjonsverdi

og for min egen del ektehet og ærlighet. :gjentar:

- No. 4 -
Gammel 18-01-07, 19:56   #115
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin: Mine kriterier er omtrent som Scarletts.

– Er det bra håndtverk? Synges det bra, spilles det bra, er musikken godt bygd opp og arrangert?
– Har det originalitet og egenart på en eller annen måte?
– Er det oppriktig ment og følt?

Det første kriteriet er IKKE nok for meg. Når det gjelder Celine Dion, synes jeg hun svikter på alle punkter; hun har en sangstemme med mye kraft og spenn, men jeg synes hun bruker den grelt og smakløst, musikken er blodfattig og banal, og hun virker omtrent så oppriktig som en glassmanet. Synes jeg. Om det jeg har hørt. Jeg unngår Celine Dion så godt jeg kan.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:15   #116
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Åh, nå elsker jeg deg litt! Jeg er dårlig på swing riktignok, men en jævel på masurka og reinlender

Mimrer tilbake til Nordgudbrandsdalske bygdefester i diverse overfylte grendehus med fele, torader og heimbrent :nostalgisk:

Hadde vi hatt en fest skulle jeg jammen ha swinga deg jeg ja!!

(og jeg har vært med og satt opp Vømmølspell sammen med Rotmo )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:40   #117
Elin

Elin sin avatar

Standard

:setter på en CD med Martina McBride, danser med Amanda delvis inne, delvis ute, nyter utsikten, solen og varmen og digger country-musikk enda mer:

Martina McBride

Gammel 18-01-07, 21:08   #118
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Emm:

Jeg syns den parodien understreker veldig godt min mening om Hallelujakameratene!

Jeg gikk dessverre glipp av sangen da de sendte den på "Hallo i uken" i høst, så takk for at du delte.

Dette er vel den mest brukte linken jeg har, ubetalelig
Ellers signerer jeg det du sier.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 22:23   #119
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at det er kvalitetsforskjell på musikk - ingen tvil om det...

Men... hvem er det som har definisjonsmakt hva kvalitet angår?
Mitt syn på kvaltiet er muligens stikk motsatt av hva ditt syn på kvalitet er - hvem av oss har rett?

D'ække lett dettane...

(Men den halelujah-parodien var genial, det skal den ha!)

Gammel 18-01-07, 22:30   #120
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er helt enig i at det er kvalitetsforskjell på musikk - ingen tvil om det...

Men... hvem er det som har definisjonsmakt hva kvalitet angår?
Mitt syn på kvaltiet er muligens stikk motsatt av hva ditt syn på kvalitet er - hvem av oss har rett?

Nettopp, hvem er det som skal ha, og har den makten at man kan si at det ene er bedre enn det andre, og hvordan skal det begrunnes, etter hvilke kriterier???

Tror vi likefullt ender opp med at det er og blir personlig smak som bestemmer om det ene er mer kvalitet enn det andre når vi snakker om noe så diffust som musikk. Det blir like dumt som å si at den ene kunstneren er bedre enn den andre. At den ene typen kunst er mer kvalitet enn den andre.....

Emneord
klassiker, krangling, kultur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.