Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er du i rute til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 10:43   #21
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, og vi kaller det adventskaker. Julaften og dagene etterpå er det så mye god mat (og sjokolade) å spise, så da blir kakene som regel overflødige.

Ja helt enig.

Om kakene ikke spises i adventstiden, så blir de ikke spist. Sparer jeg dem til jul, så blir de kastet rett og slett.

Så her begynner jeg med julebaksten i begynnelsen av desember ja.

Surre, ja det krever jo litt planlegging, er enig i det. Det er jo enklere å kjøpe ferdige deiger og kanskje aller best å kjøpe ferdige kaker. Men jeg synes det er koselig å lage alt fra bunnen av. Jeg synes ikke det er så mye arbeid.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:45   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er i rute ja.

Ferdig med de fleste gaver, julekaker er ferdig bakt, julekortene sendes idag. Har igjen å pynte huset litt å lage pepperkakehus.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:45   #23
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har ruta gått i stykker. Sitter på 3.dagen på sykehuset sammen med yngstemann, og blir nok her en stund til. Kanskje. Tror jeg må innvilge meg selv litt permisjon.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:49   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I rute og rute.
Jeg har en plan, og det kommer til å bli bra.

Gammel 07-12-09, 10:56   #25
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror jeg ligger nokså godt an. Har laget og pyntet pepperkaker og pepperkakehuset er pyntet. Av andre sorter så har jeg laget Kolakaker, Vepsebol, Marylandcookies og peppernøtter. Det som gjenstår er kransekakestenger og delfiakake. Huset er pyntet i lilla adventsfarger, men en ukes tid før jul så bytter jeg til rødt og tar frem litt mer pynt. Mangler en ca 3-4 julegaver (en til yngste..men den er det bare for mannen å gå og kjøpe, en til eldste ... som jeg bare må finne og til mine foreldre... men er skal vi gå sammen med mine brødre). Julekortene er i hus, og 1/3 er skrevet og noen er allerede levert ut. Vi har vært hos mannens familie i helgen med julegavene, så det er også i boks.
Håper vi kan bruke resten av desember på bare å kose oss.

Gammel 07-12-09, 11:52   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men julen kommer likevel, så det er ikke vits å kave mer enn man kan.......

Gavene er i box da, så noe er iallefall i box ( om enn ikke så mange kakesorter..) !
Og pyntingen er underveis.........

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:54   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi er ikke i rute til jul. Vi har hatt mye sykdom i heimen i det siste og det har gjort oss litt forsinket. Vi er halvferdige med julegaver og de siste skal jeg klare å ordne i løpet av de neste to ukene. På jobb er jeg bare sånn halvveis i gang med forberedelser til julen. Kaker og sånn tar vi litt etterhvert og jeg har ingen mål om å bake så og så mye. Vi baker mens det er kos og akkurat nok til at vi får julestemning.

Tidligere har vi bakt mer enn vi spiser og det gidder jeg ikke gjøre i år.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:57   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I rute? Nei, langt ifra. Så jeg skjønner at jeg må legge lista veldig lavt i år.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 12:06   #29
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

I rute? :ser på kalenderen: Min viser 7. desember. Deres også? Da er jeg i rute, da.

Gammel 07-12-09, 12:16   #30
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er virkelig ikke i rute, men mine viktige gjøremål er ikke julebakst eller rundvask - jeg har to eksamener tett opptil jul!

Det blir pepperkakebaking om vi får skvist det inn tidsmessig neste uke.

Gammel 07-12-09, 12:51   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei ! Her jeg er helt ute å kjører. Jeg har vært syk i 4 uker og ikke rukket å gjøre noe som helst annet enn å strikke sjal. 44 gaver står på lista, mange av dem bør sendes i løpet av denne uka.

Gammel 07-12-09, 13:00   #32
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn noen lunde. Har bakt litt, men mye gjenstår + laging av lammerull og leverpostei. Julegavene er så og si ferdige, men har ikke fått begynt å vaske rundt. Hjelp, nå kjenner jeg at jeg ble stressa.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 13:03   #33
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i rute. Holder på å strikke en gave, og den burde jeg være ferdig med til jul. Easy peasy med andre ord..

Jeg dropper hele juletre, siden svigers kjøper et. Også skal vi tilbringe så mye tid hos Apekatten, at det ikke lønner seg.

Gammel 07-12-09, 13:17   #34
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er godt i rute synes jeg. Jeg stresser hvertfall ikke.
Har igjen å strikke en monsterbukse, men det går fort. De 5 gavene vi har igjen skal vi kjøpe i Østersund til helgen. Bake gjør jeg dagene før julaften. Skal bake vannkringler, pepperkaker og Maryland cookies. Ellers er det vel innkjøp av mat og sånt. Skal handle litt i Sverige, men tar oss nok en handletur en av dagene før jul også.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:11   #35
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja. Vi skal ikke feire jul hjemme, så det er helt greit. Vi har vært borte i hele november, så den første desemberuka har blitt brukt til å vaske klær og å komme i orden igjen. Men jeg har ganske god kontroll, da.

Gammel 07-12-09, 14:27   #36
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Tja...
Kaker/konfekt: ca 10 slag i boks, så det burde halde
Gåver: mangler 3-4 stk, god tid på dei siste
Julekle: alle unntatt meg har det klart
Julevasken: vert nok berre ein grundig helgevask

Altså, eg burde ligge godt ann, men mangler ein ting:

Hadde tenkt å føde eit barn i GOD tid før jul. Termin i dag, utan at det ser ut til å hjelpe så veldig...

Gammel 07-12-09, 14:30   #37
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I rute? Nei, langt ifra. Så jeg skjønner at jeg må legge lista veldig lavt i år.

Og hvordan ser den offisielle "juleruta" ut, forresten?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:32   #38
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ja det er jeg. Har en gave igjen å kjøpe. Må pakke gavene og bake pepperkaker, ellers er det ikke så mye å gjøre. Pyntinga skjer den 23. og handle mat må jeg også vente med. Vaske gjør vi hver uke, ikke noe mer enn vanlig til jul.

Det som er så greit med jula er at den kommer uansett hvordan det ser ut hjemme.

Gammel 07-12-09, 14:35   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Her blir det ikke gjort noe særlig til jul i år, for det orker vi ikke. Jeg elsker jula og koser meg vanligvis veldig i førjulstida, men nå venter jeg bare på å få noen dager fri og på at tida skal gå til babyen kommer. Vi skal heldigvis ikke feire selve julaften hjemme og har jo ingen eldre barn å lage jul for, så her blir det pynting av hus og tre lille julaften, og det er det. Vi må vel få kjøpt noen julegaver i dagene før jul, men jeg tror jeg skal begrense mest mulig der også. Vi får gjester i romjula, men de får bare klare seg med kjøpekaker og støv i krokene.

Jeg synes det er litt trist og føler litt at det ikke blir ordentlig jul i år, samtidig som jeg ikke gidder å bry meg så mye. Det viktigste er nå uansett at vi får tilbragt tid med de menneskene vi er glade i, og det får vi vel til. Forhåpentligvis blir det en hyggeligere førjulstid neste år!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.