|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Nei, dropp det vannet. Grøten blir mye bedre uten.
|
|
|
#62 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?
Men det er jo helmelk, ris og salt som er ingrediensene i den grøten også, så karbohydratene er jo i all hovedsak fra risen.
|
|
|
#63 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha! |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?
16.1 g karbohydrat var det visst. Men hva er det som gjør den så venvittig mye søtere enn annen grøt? |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Eg bruker den langkokte, Geisha er vel det. Koker opp, og setter den i ovnen i 3-4 timer. Eg er rett og slett ikkje i stand til å koka grøt på komfyren uten å svi den, så å la den stå i ovnen er mitt einaste håp. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Tusen takk for koketipsene. Skal prøve på lørdag. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Har nesten sluttet å lage grøt, men hvis jeg gjør det så er det Geisha med lang koketid, uten vann og gjerne med helmelk. Jeg liker ikke "bløtkokt" grøt så den får ikke koke i timevis. Viktig med nok salt på slutten. Og vanilje i grøten er helt feil (for meg), det er da ikke riskrem vi snakker om. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hvilken risgrøt er best?Her i huset syns alle at Fjordland sin grøt er nydelig, og jeg bruker også denne som basis for riskrem på julaften uten et snev av dårlig husmorsamvittighet. :sjuskemamma: |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvilken risgrøt er best?Toro sin Velbekomme-grøt er også nydelig som basis for risgrøt. Piske krem og bland med grøten, voliá! |
|
|
|
![]() |
|
|