Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Avsporing: Har du lest Stieg Larsson-bøkene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du lest Stieg Larssons Millennium-trilogi?
Ja, alle tre bøkene 123 59,13%
Ja, en eller to av bøkene (og jeg skal lese alle) 15 7,21%
Ja, en eller to av bøkene (og jeg kommer ikke til å lese resten) 11 5,29%
Jeg har begynt, men gitt opp 8 3,85%
Nei, men jeg planlegger å lese dem 17 8,17%
Nei, og jeg tenker ikke å lese dem 35 16,83%
Hæ? 5 2,40%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 16:29   #101
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Har du lest Stieg Larsson-bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Ja, jeg har lest alle tre bøkene og likte dem. Den første var litt tung å komme i gang med så jeg lot den ligge et år før jeg fortsatte, men når jeg først kom inn i den var den kjempespennende. Nå liker jeg å lese krim også da, synes ikke det er bøker man må lese for enhver pris.

Enig med sindrome over her, sau kan man da være på både den ene og den andre måten. Jeg må da ikke være først ute for å kunne lese en bok. Jeg har for eksempel Drageløperen liggende ulest, og har selvsagt planer om å lese den etter hvert, til tross for at omtrent hele verden har lest den før meg.

Jeg har heller ikke lest drageløperen, jeg tenker at jeg leser bøkene i det tempo som passer meg, og gjør det meg til en sau - so be it! Det er alt for mange bøker å lese her i verden til at en alltid kan være i forkant og ha lest de nyeste før andre, og er det det viktige så blir det for dumt!

Gammel 02-12-09, 09:57   #102
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, alle tre bøkene.
Og likte de.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:01   #103
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei.

"Alle" rundt meg har lest eller leser desse bøkene, og eg har vurdert å lese dei. Men vanlegvis likar eg ikkje bøker som "alle" andre likar. Ikkje for å være sær og spesiell og sånt, men det er noko med at når ting er hausa såpass opp, så blir ofte fallhøgden stor.

Gammel 02-12-09, 14:37   #104
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest de to første og har ønsket den 3. til jul.

Helt grei krim synes jeg.

Gammel 02-12-09, 14:58   #105
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

BTW, jeg bryr meg ikke så mye om jeg er en sau. Sauer er helt ålreite dyr og det er vel like mye sau å ikke lese dem av prinsipp fordi "alle andre" leser dem. Bare at man da hører til en annen saueflokk.

Det er jammen sant.

Gammel 02-12-09, 15:01   #106
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest bøkene, men likte dem ikke. Det er skrivestilen til Larsson som gjør at jeg ikke er begeistret.

Gammel 04-12-09, 09:54   #107
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynte på den første men "ramlet av lasset". Jeg har alle 3, men er usikker på når jeg får lest dem, siden jeg normalt sett ikke leser krim.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 09:54   #108
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Leste den første boka og det var kjedelige greier!

Gammel 05-12-09, 21:05   #109
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slukte alle tre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 21:17   #110
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:42   #111
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Leste dem da de kom ut (på svensk), har lest dem igjen på norsk og, om noen ikke gjettet det, likte dem veldig godt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:58   #112
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Gammel 06-12-09, 15:09   #113
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har lest dem og likte dem veldig godt. Liker jeg bøker godt så er jeg helt borte. Oppslukt. Jeg detter ut av verden, og bruker kanskje bare 1-3 dager på ei bok. Kommer an på hva jeg har å gjøre. Likte godt "mystikken" i nr.1. Den fenget veldig umiddelbart. Hvor var den jenta blitt av? Nr.2 leste jeg også kjapt, og opplevde vel man fikk en del forklaringer der. Bok nr.3 var som en Cola Zero reklame, der alt ble som det burde. Synes personene er beskrevet ganske bra, forholdene mellom folk er ikke så enkle, og jeg liker så klart "dataeksperter", hevn og happy endings.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 15:45   #114
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Har ikke lest dem, usikker på om jeg gidder. Har ikke sett filmene heller.

Gammel 06-12-09, 15:55   #115
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har lest alle tre og likte de godt. Slukte de er vel rette betegnelsen. Har bare sett første filmen og gleder meg til å få tid til å se resten.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.