|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?
|
|
|
#22 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Det er bare Geisha som er bra nok. Kokt på helmelk, og litt seterrømme på helligdagene. Dynegrøt (eller stekeovnsgrøt, da) er veldig enkelt.
|
|
|
#23 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Jeg har aldri brukt posegrøt før nå i det siste når jeg fikk smake den røde fra Toro.
|
|
|
#24 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Vi liker best den røde fra Toro. Det står at den skal koke i 25 minutter, men jeg bruker mer væske og koker den bortimot en time (eller mer). Til jul lager jeg den med H-melk og med en dæsj rømme i til slutt og koker den ekstra lenge. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Cluet er å koke på helmelk. Jeg smelter en stor klatt smør først, før jeg tilsetter melk og grøtris.
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha. Og langkokt må det være, i tillegg til H-melk.
|
|
|
#27 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha maa det vaere. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilken risgrøt er best?For meg er det akkurat det samme. Jeg har smakt omtrent alle grøttypene som finnes og kjenner knapt forskjell. Men det MÅ være vanilje i.
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha grøtris. Smør, helmelk, salt og en dæsj vaniljesukker. Kokes opp, og settes i ovnen i noen timer.
|
|
|
|
#32 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Fjordland funker veldig godt de få gangene i året vi har grøt til middag.
|
|
|
#35 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilken risgrøt er best?Geisha med laktoseredusert melk.
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Når dere skriver "settes i kald steikovn noen timer", hva mener dere da? På svak varme, eller? Og hvor lenge da? Høres ut som det er mindre risiko for svidd grøt i steikovnen. Stemmer det? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Helt kald ovn. Jeg koker opp grøten om morgenen, og en gang til midt på dagen. Da er den så godt som ferdig til middag, bare å koke noen minutter.
|
|
|
#38 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Aha, steikovnen fungere altså bare som en slags termos |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Jeg og må prøve stekeovnsvarianten. Forøvrig brukes geisharis, til en grøt som nærmest koker i en evighet. Jeg bruker et beger sæterrømme, og syns det blir knallgodt. Det gjør forøvrig halve familien. Min mor brukte også rømme i grøten, så for oss er det nærmest en tradisjon, fra en bygd hvor det slett ikke var vanlig. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken risgrøt er best?Det er sjelden jeg gidder bruke mye tid på grøtlaging, men akkurat på lillejulaften er det bare Geisha med h-melk og vaniljestang som gjelder.
|
![]() |
|
|