Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye penger bruker du på julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 10:18   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Du har sikkert fått med deg hvordan mitt forhold til familien er, så jeg bruker ikke penger på dem med glede.

Jeg hadde nok ikke gitt gave til noen som oppfører seg sånn, (og selv om jeg vet hvor irriterende slekt kan være, går grensa et sted) så jeg tar bare de man ønsker å gi til med i betrakningen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:32   #22
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

La meg se... 5 familier*800=4000 + ca 1000 kr til 10 litt mer perifere bekjentskaper = 5000. I tillegg er det innenfor husets fire vegger. Barna får bare en gave hver av den billige sorten = 500 kr til sammen. Så er det mannen og meg. Ca en tusenlapp hver? Altså rundt 8000 til sammen.

Sender ingen gaver (passer på å ta med i løpet av høsten når vi er på besøk), skaffer meg gavelapper, bånd og papir der jeg handler gaver. Så ingen ekstra utgifter.

Reiser også bort til jul og har dermed ingen utgifter til mat og andre "juleting". Så alle utgifter dekkes faktisk av ekstra lønn (halv skatt) i desember.

Gammel 01-12-09, 10:40   #23
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Usj, en kjapp hoderegning utgjorde en sum på i overkant av 12000 kroner.
I tillegg kjøper mannen gave til meg fra felles konto.

Gammel 01-12-09, 10:44   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Usj, en kjapp hoderegning utgjorde en sum på i overkant av 12000 kroner.
I tillegg kjøper mannen gave til meg fra felles konto.

Jeg ser for meg at du kjøper til utrolig mange - og fra fjellmusa og bymusa og nissen på loftet og stilen der - Typisk sånn julemennesketing å gjøre.

Gammel 01-12-09, 10:48   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

rundt 10-11 000+ kan det se ut til, uten meg og mannen. Det ble litt dyrt til ungene i år, i tilegg til at vi bestilte 6 forstørrelser hos fotografen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:48   #26
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg ser for meg at du kjøper til utrolig mange - og fra fjellmusa og bymusa og nissen på loftet og stilen der - Typisk sånn julemennesketing å gjøre.

:host:
Jadda, åssen i all verden kunne du vite det?

Gammel 01-12-09, 10:51   #27
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det vil jeg ikke tenke på engang, men noen tusen går det.

Gammel 01-12-09, 11:02   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har ikke summert ennå, men det blir nok omtrent som ifjor.
Jeg fører nøyaktig regnskap hvert år, hva hver enkelt gave til hver person koster, totalsum pr.pers og totalsum for gjeldende år.

Ifjor brukte jeg 12.660,50 (også 0,50 da, viktig )
Dette var uten mannens og min gave, men vi kjøper ikke spesielt dyre gaver til hverandre.

Vi har mange å kjøpe til, og med fire barn i huste blir det fort mye penger. Barna får gjerne ting som koster litt til jul.

Gammel 01-12-09, 11:04   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

:host:
Jadda, åssen i all verden kunne du vite det?

Isj, du er så innmari forutsigbar, Nin! - Jeg kjenner lusa på gangen

Det er jo veldig herlig med slike julefolk da - jeg er ikke helt der selv, selv om jeg av og til forsøker å være det

Gammel 01-12-09, 11:27   #30
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Oi. Og jeg som trodde jeg brukte mye penger på julegaver. Kan ikke tenke meg at jeg bruker mer enn 5000.

Samboer har sitt eget opplegg, han bruker nok endel mindre enn meg. Unntatt når han kjøper veldig fine ting til meg.

Gammel 01-12-09, 11:31   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skavise ... Jeg har sju tantebarn som får gave for 400 kr hver. Jeg kjøper til fire venninner, de får gaver for mellom 200-400 kr. Venninners barn (8 stk), 300 kr. Gave til egne barn, ca 1000 kr pr stk - 3000 kr. Gave til mann - 1500 kr. Mor/besteforeldre - forstørrelse av familiebilde, 700 kr hver.

Det blir noen tusen.

Gammel 01-12-09, 11:35   #32
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Ca 10 000 kr pluss/minus

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 12:19   #33
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor brukte jeg i underkant av 4000, blir vel ca det samme i år + at vi har forlovet oss og skal gi ringer til hverandre i julegave så det kommer jo i tillegg.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 20:59   #34
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men er det et problem for dere at dere bruker mye penger? Jeg synes det er så bra å bruke penger på de jeg er glad i, og de har jammen meg fortjent noe overraskende og fint til jul! Sånn tenker hvert fall jeg!

Jeg synes ikke det er et problem nei. Jeg bruker ikke mer enn hva vi har råd til og vi setter av penger til julegavene. Jeg elsker å ordne med gaver og bruker nok mer tid enn penger egentlig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:47   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Samboer har sitt eget opplegg, han bruker nok endel mindre enn meg. Unntatt når han kjøper veldig fine ting til meg.

Min "sambo" har også sitt eget opplegg, og det er å gå etter meg og bære. Felles øknonomi, og jeg ordner alt. Han handler vel kun noe jeg ønsker meg sammen med barna like før jul. Etter påtrykk vel og merke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:49   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bruker endel å kjøpe julegvaer til rundt 40 stk er ikke billig om man vil kjøpe noe skikkelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 23:17   #37
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes jeg bruker altfor mye, men det er allikevel lite ut fra mange andre her ser jeg. Bruker ca 5-6000 kr. Vi kjøper til mange barn, men har kuttet ut søsken. Så da er det foreldre og bestemor igjen som voksne, sat at vi bytter gaver med min tante og hennes familie, men det er alltid bare kos og moro. For der er det virkelig om å gjøre å finne den perfekte gaven til lavest mulig pris, det går litt sport i det!

Gammel 02-12-09, 00:50   #38
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Isj, du er så innmari forutsigbar, Nin! - Jeg kjenner lusa på gangen

Det er jo veldig herlig med slike julefolk da - jeg er ikke helt der selv, selv om jeg av og til forsøker å være det

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.