|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?
Jeg hadde nok ikke gitt gave til noen som oppfører seg sånn, (og selv om jeg vet hvor irriterende slekt kan være, går grensa et sted) så jeg tar bare de man ønsker å gi til med i betrakningen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?La meg se... 5 familier*800=4000 + ca 1000 kr til 10 litt mer perifere bekjentskaper = 5000. I tillegg er det innenfor husets fire vegger. Barna får bare en gave hver av den billige sorten = 500 kr til sammen. Så er det mannen og meg. Ca en tusenlapp hver? Altså rundt 8000 til sammen.
|
|
|
|
#23 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Usj, en kjapp hoderegning utgjorde en sum på i overkant av 12000 kroner.
|
|
|
|
#24 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg ser for meg at du kjøper til utrolig mange - og fra fjellmusa og bymusa og nissen på loftet og stilen der
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?rundt 10-11 000+ kan det se ut til, uten meg og mannen. Det ble litt dyrt til ungene i år, i tilegg til at vi bestilte 6 forstørrelser hos fotografen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
MORMOR
:host:
|
|
|
|
#27 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Det vil jeg ikke tenke på engang, men noen tusen går det.
|
|
|
#28 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Har ikke summert ennå, men det blir nok omtrent som ifjor.
|
|
|
#29 |
|
Har tro på forbedring
|
Isj, du er så innmari forutsigbar, Nin! - Jeg kjenner lusa på gangen
|
|
|
#30 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Oi. Og jeg som trodde jeg brukte mye penger på julegaver. Kan ikke tenke meg at jeg bruker mer enn 5000.
|
|
|
#31 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Skavise ... Jeg har sju tantebarn som får gave for 400 kr hver. Jeg kjøper til fire venninner, de får gaver for mellom 200-400 kr. Venninners barn (8 stk), 300 kr. Gave til egne barn, ca 1000 kr pr stk - 3000 kr. Gave til mann - 1500 kr. Mor/besteforeldre - forstørrelse av familiebilde, 700 kr hver.
|
|
|
#32 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Ca 10 000 kr pluss/minus |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?I fjor brukte jeg i underkant av 4000, blir vel ca det samme i år + at vi har forlovet oss og skal gi ringer til hverandre i julegave så det kommer jo i tillegg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes ikke det er et problem nei. Jeg bruker ikke mer enn hva vi har råd til og vi setter av penger til julegavene. Jeg elsker å ordne med gaver og bruker nok mer tid enn penger egentlig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Min "sambo" har også sitt eget opplegg, og det er å gå etter meg og bære. Felles øknonomi, og jeg ordner alt. Han handler vel kun noe jeg ønsker meg sammen med barna like før jul. Etter påtrykk vel og merke. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hvor mye penger bruker du på julegaver?Jeg synes jeg bruker altfor mye, men det er allikevel lite ut fra mange andre her ser jeg. Bruker ca 5-6000 kr. Vi kjøper til mange barn, men har kuttet ut søsken. Så da er det foreldre og bestemor igjen som voksne, sat at vi bytter gaver med min tante og hennes familie, men det er alltid bare kos og moro. For der er det virkelig om å gjøre å finne den perfekte gaven til lavest mulig pris, det går litt sport i det!
|
|
|
#38 |
|
MORMOR
|
|
![]() |
|
|