|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Det høres veldig hyggelig og julete ut å hente juletreet sitt i skogen med slede. Det høres også veldig hyggelig ut å synge heihå-sang på vei hjem. Vår "tradisjon" går ut på at jeg kjører til juletreutsalget ved en bensinstasjon i nærheten, velger ut et tre som jeg tviler på at Langøre vil ha, ringer ham og overtaler ham, putter treet inn i bilen (legger ned baksetet), og kjører hjem. Vanligvis hører jeg på P3 i bilen. Men kanskje det blir litt mer julete om jeg synger heihå? Evt bjelleklang?
|
|
|
#42 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?
Nå skjønner jeg jo at jeg har vært alt for hard i formuleringen min. Og så ble jeg nysjerrig på Babes uekte tre. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Svigerfar og mannen bringer. De har en runde siste helgen før Jul. Tærne er lokalt dyrket. Kortreiste trær. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Her hogges det på lillejulaften. Bestefar, mannen, jeg og ungene er ute og hogger. Så er det hjem for å pynte!
|
|
|
|
#45 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi går ideelt sett ut i skogen ved huset før snøen kommer, finner et tre og knytter en rød sløyfe på det slik at vi finner det igjen uka før julaften. Når vi ikke får gjort det, vandrer vi rundt bittelille julaften eller noe slikt og finner oss et tre som blir hogd og satt i det kaldeste rommet i huset et døgn før det kommer inn i stua.
|
|
|
#46 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Jeg er som Nin. Bortsett fra at jeg lar selgerne vise meg forskjellige trær.
|
|
|
#49 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?
Vaske ??
|
![]() |
|