Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville du helst spist på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva ville du helst spist på julaften?
Ribbe 49 26,78%
Pinnekjøtt 83 45,36%
Kalkun 26 14,21%
Juletorsk 1 0,55%
Lutefisk 5 2,73%
Andebryst 2 1,09%
Grandiosa 1 0,55%
Annet 14 7,65%
Surstek 2 1,09%
Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 20:23   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du helst spist på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg klarer ikke skjønne at mange klarer å få i seg to så kraftige middager etter hverandre. Ingen kritikk altså

Hæ? Det er jo ikke på samme dag, og pinnekjøtt eller ribbe er jo vanlige middager, ikke alle spiser 4 tallerkener med 2 kg mat på til måltidet heller. Selv jeg, med min vektopererte mage, kan fint spise ribbe en dag og pinnekjøtt den neste, det er jo "vanlige" middager, sett bort fra juletradisjonen. Kjøtt og tilbehør, liksom.

Gammel 27-11-09, 20:27   #42
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vokst opp med ribbe på julaften og det samme er mannen min, så det blir ikke julaften uten ribbe. Når det er sagt så har vi hatt pinnekjøtt på julaften mange ganger så det spiller egentlig liten rolle. Vi har som regel ribbe på julaften og pinnekjøtt på 1. juledag. Kalkun på nyttårsaften.

Gammel 27-11-09, 20:32   #43
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Ingen julaften uten kalkun Den må være fyllt med 50/50 kjøttdeig og daggammel loff, kvernet innmat, knuste einebær, oregano, pepper og litt buljong. Den må stekes i stekepose. Nyyyydelig!

Gammel 27-11-09, 20:33   #44
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Svinesteik er forresten bedre enn ribbe.

Mye bedre.

Jeg vil helst ha pinnekjøtt, og det er det vi skal ha.

Gammel 27-11-09, 20:36   #45
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Kalkun.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:44   #46
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Det er jo ikke på samme dag, og pinnekjøtt eller ribbe er jo vanlige middager, ikke alle spiser 4 tallerkener med 2 kg mat på til måltidet heller. Selv jeg, med min vektopererte mage, kan fint spise ribbe en dag og pinnekjøtt den neste, det er jo "vanlige" middager, sett bort fra juletradisjonen. Kjøtt og tilbehør, liksom.

Nå mente jeg ikke på samme dag da. Vi har ikke i oss så mye på julaften, men synes likevel det blir for mye med pinnekjøtt dagen etter ribba. Er ikke vant med det heller. Fra jeg var barn hadde vi enten fisk eller julepålegg og rester 1 juledag. Først 2 juledag kunne det være av vi spiste pinnekjøtt men det orker vi ikke hverken mannen eller jeg. Men så hender det av vi er invitert bort og da spiser vi det vi får selvsagt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:44   #47
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil helst ha pinnekjøtt, men er vokst opp med ribbe.
Det blir nok helst det når vi feirer i Norge.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:47   #48
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok meg den frihet til å legge til et alternativ. Surstek, selvfølgelig.

Gammel 27-11-09, 20:48   #49
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ER egentlig surstek? Jeg har hørt om det før, men jeg tror ikke jeg vet hva det er. Med mindre det har andre navn også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:51   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva ER egentlig surstek? Jeg har hørt om det før, men jeg tror ikke jeg vet hva det er. Med mindre det har andre navn også.

Tror ikke det har andre navn. Surstek er det nydeligste som finnes! Skikkelig tradisjon på vestlandet. Det er oksestek som har ligget i surmelk i 7-14 dager (høres ekkelt ut, men det mørner kjøttet noe helt vanvittig og gir en fantastisk smak). Det er rett og slett noe av det beste jeg vet, servert med rømmesaus eller løksaus, poteter og grønnsaker. Årh, må snart lage det!

Gammel 27-11-09, 20:52   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Nå mente jeg ikke på samme dag da. Vi har ikke i oss så mye på julaften, men synes likevel det blir for mye med pinnekjøtt dagen etter ribba. Er ikke vant med det heller. Fra jeg var barn hadde vi enten fisk eller julepålegg og rester 1 juledag. Først 2 juledag kunne det være av vi spiste pinnekjøtt men det orker vi ikke hverken mannen eller jeg. Men så hender det av vi er invitert bort og da spiser vi det vi får selvsagt.

Er sikkert bare jeg som er skikkelig matvrak, jeg kunne spist ribbe og pinnekjøtt og surstek og kalkun og slikt hver dag.

Gammel 27-11-09, 20:53   #52
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva ville du helst spist på julaften?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nei, kun ett alternativ, for jeg spør etter det du aller helst ville spist.

En modde må gjerne legge til veggisalternativ og skinkestek.

Men jeg vil jo ha alt jeg skrev, aller helst...

Gammel 27-11-09, 20:57   #53
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det blir ikke jul uten pinnekjøtt. Jeg regner med det blir ribbe hos svigers annenhvert år heretter, men da skal jeg ha pinnekjøtt hos mine foreldre førstedagen! Min familie har fast meny de første dagene i jula: Pinnekjøtt julaften og førstedagen, torsk andredagen og bayonneskinke tredjedagen.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:02   #54
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Rødme

Noe vegetart.Evnt . reker.

Gammel 27-11-09, 21:06   #55
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns pinnekjøtt er den beste julemiddagen. Heldigvis er mannen enig.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:07   #56
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg trenger egentlig en flervalgspoll. Jeg er oppvokst med ribbe, men har aldri vært spesielt glad i det. Hos sambos familie spiser de torsk, og det elsker jeg. Og aller best er pinnekjøtt. Men hva gjør jeg når jeg endelig skal lage egen jul med svigers på besøk? Jo, jeg steker ribbe akkurat som mor ville gjort det. Tradisjonens makt er stor. Så egentlig vil jeg ha både ribbe, torsk og pinnekjøtt.

Gammel 27-11-09, 21:07   #57
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vestlending, så her er det pinnekjøtt.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:12   #58
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Det blir ikke ordentlig jul uten pinnekjøtt og rabbestappe.

Obligatorisk.

Gammel 27-11-09, 21:23   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvem er det som har stemt lutefisk her, og ikke stått fram?
JEg har altså stemt det.
Den smaken er så pikant og eksklusiv, jeg elsker det.
I år blir det svineribbe for vi skal til svigers. Greit det. Jeg er forresten ikke så konservativ på hva det er, ribbe, pinnekjøtt og lutefisk. Alt er godt.

Gammel 27-11-09, 21:26   #60
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aldri en julaften uten pinnekjøtt og helst røykt

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.