|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg pleier å hente frem adventstingene til første søndag i advent, og så kommer resten gradvis. Juletreet har vi pleid å sette opp lille julaften. Vi har ikke voldsomme mengder julepynt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?I begynnelsen av desember, alt ettersom jeg har tid. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventsstake og stjerner i vinduene 1. søndag i advent. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg er vokst opp med at det ikke er julepynt før lillejulaften (bortsett fra adventsstjerne, -stake og -kalender), men siden vi reiser bort i julen, så finner jeg frem julepynten noen dager før, så vi skal rekke å se på den før vi drar. Kan tenke meg at det blir 20. desember i år, siden det er en søndag.
|
|
|
#8 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Her kommer alt opp første søndagen i advent! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi starter med stjerne i vinduet og adventslys og krans på døra første søndag i advent, pluss at jeg som regel kjøper amaryllis og svibler den helgen (eller like etter). Så har vi bare den pynten fram til lille julaften, da kommer juletreet og annen pynt på plass. Sist redigert av Filifjonka : 22-11-09 kl 21:03. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Første søndag i advent setter jeg opp adventsstaker i kjøkkenvinduene, og julestjerne opp i podens vindu. Lager også julevinduer med snø på kjøkkenet samt henger opp de røde gardinene på kjøkkenet. Resten kommer opp 23 desember.
|
|
|
#12 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg pynter til jul 1 desember.
|
|
|
|
#13 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi begynner 1. søndag i advent og så kommer det litt etter litt. Juletreet blir pyntet 23. des. Og så tar vi pynten ned 6. jan ca. I år vurderer jeg å ha utelysene på til ut i februar, for det ble så fryktelig mørkt etter at vi tok dem ned i fjor og mannen nektet å sette dem opp igjen.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?1.søndag i advent tar vi frem adventstaken, dørkransen og julekalenderene. Da får også Thujaen forran inngangen lys på seg. Resten kommer opp lille julaften eller dagen før. KOmmer helt ann på planene våre de dagene.
|
|
|
#15 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi tar frem adventstaken til første advent.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Begynner å pynte til helgen.Litt etter litt.
|
|
|
#17 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?
|
|
|
|
#18 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventstake og julekalender nødvendigvis 1. søndag i advent og 1. desember. Alt annet venter til 23. desember og forsvinner ut 1. januar.
|
|
|
#19 |
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Til advent |
|
|
|