Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til hjemmelagde julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-09, 00:37   #1
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forslag til hjemmelagde julegaver

Hva skal vi lage i år? Jeg er helt blank.
Tidligere har vi f.eks malt på kopper, på juletrekuler, på lys, lagd fotofortelling (veldig populært) og lagd div. juletrefigurer. Forslag til hva vi kan gjøre i år mottas med takk. Vi har 3 gutter som ikke er så veldig glad i å sitte lenge med bordaktiviteter.

(Du får ikke lese tråden, Mei )

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 00:39   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til hjemmelagde julegaver

Hjemmelaget chutney på høstens frukt og bær. Legg (hermetiser) på fline glass. Suverene gaver.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 00:39   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor fikk jeg denne av Prototypen.

Gammel 21-11-09, 00:42   #4
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hjemmelaget chutney på høstens frukt og bær. Legg (hermetiser) på fline glass. Suverene gaver.

Har du noen oppskrifter?
(Gjerne teskjevarianten )

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

I fjor fikk jeg denne av Prototypen.

Så fin!
Er det trolldeig, eller?

Gammel 21-11-09, 00:43   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har oppskrifter, men ikke akkurat her.

Den siste jeg laget fant jeg i juleheftet til KK, tror jeg. Det var en sinnsykt god aprikoschutney.

Gammel 21-11-09, 00:43   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trolldeig eller liknende. Det fulgte ikke med varedeklarasjon og jeg har ikke opparbeidet meg nok trolldeigkompetanse til å utelukke det ene eller det andre.

Gammel 21-11-09, 00:45   #7
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg har oppskrifter, men ikke akkurat her.

Den siste jeg laget fant jeg i juleheftet til KK, tror jeg. Det var en sinnsykt god aprikoschutney.

Har du kjøpt det nå i år? Kan vel sikkert finne noe på nett også - det er bare så greit med noe som er ferdig utprøvd.

Gammel 21-11-09, 00:46   #8
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Trolldeig eller liknende. Det fulgte ikke med varedeklarasjon og jeg har ikke opparbeidet meg nok trolldeigkompetanse til å utelukke det ene eller det andre.

Den var uansett veldig søt, og så overkommelig ut å klare å lage.

Gammel 21-11-09, 00:47   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Har du kjøpt det nå i år? Kan vel sikkert finne noe på nett også - det er bare så greit med noe som er ferdig utprøvd.

Ja, jeg kjøpte det forrige uke. Den anbefales virkelig altså. Jeg mener å huske at det var i det bladet jeg fant det.

Gammel 21-11-09, 00:48   #10
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Ah - da skal jeg prøve å spore det opp. Takk for tips.

Gammel 21-11-09, 13:51   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal lage såpe med lavendel fra hagen. Det blir også små krukker med lavendelsukker og lavendelhonning til besteforeldre og tanter. Ungene dekorerer krukkene med glassmaling som herdes i ovnen.

Gammel 21-11-09, 13:54   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst på lage likører, men ingen jeg kjenner liker det, så. Chutney, diverse sild i lake (kryddersild, karrisild, sennepssild osv) og konfekt er jo finfine gaver. Og så kan man strikke luer og sokker og skjerf. Nin-skjerfet er veldig populært og skal være enkelt (jeg har ikke prøvd).

Gammel 21-11-09, 14:33   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Oppskriften er i KKs juleblad på s. 105.

Gammel 21-11-09, 15:08   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker sokker og har lagd blåbærlikør.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 15:41   #15
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har du en annen tråd med tips til hva man kan lage.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 15:56   #16
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Takk for tips alle sammen.
Jeg får kansje presisere at ungene skal være hovedaktør i laginga. (Så kan jeg også innrømme at jeg dessverre ikke er noe god å strikke og sånt, så det utgår med høye kneløft.)

Gammel 21-11-09, 16:02   #17
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kommet på noen enkle ideer.
Nissesteintroll og snømann med juleduft. Kjøper ferdigmalte snømannhoder, strikkeluer, skjerf, stoff og julekrydder. Snurper sammen litt stoff med krydder, limer fast hodet og dekorerer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.