|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Hvor mange gaver får dere voksne da?Det har vært tråder med hvor mange gaver barna får til jul, og så er det slik rundt meg at de voksne slutter å kjøpe til hverandre, for det kommer jo flere og flere barn, så det blir mange å kjøpe til, men det skrenker jo veldig inn på gavefronten for oss voksne. Så da lurer jeg litt på hva som er vanlig rundtomkring?
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Ingen, om man ikke regner med det ungene lager på skole og barnehage.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg bytter gaver med bare 3-4 venner så det er stort sett fra nærmeste familie. Ca 10-12 gaver, noen ganger mindre om det er noen som har gått sammen og spleiset på noe som er dyrt.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Det har jo blitt mindre med årene, jeg gir ikke og får ikke fra så mange venninner som før.
|
|
|
#7 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Fra 7 personer/par, men det blir ofte mange presanger av det
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg pleier å få sånn omtrent 1-3 fra mannen, en fra hver av de fire barna, en fra far, to fra mor, en fra søster, en fra svigermor, en fra svigerinne + fra en venninne. Tror sannelig jeg pleier å få et par små pakker fra to av onklene mine fortsatt også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg får stort sett bare av mannen og ungene. Mamma, pappa, farmor osv kommer som oftest med penger så vi kan kjøpe oss noe. Litt kjedelig jeg vil heller ha pakker. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Tja, får vel omkring 10 gaver tipper jeg.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Ikke mange, for vi voksne er enige om ikke å kjøpe til hverandre. Jeg har nok skrot i skuffer og skap, og har det jeg trenger ellers, så det synes jeg er heeelt greit. |
|
|
|
#16 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Sånn rundt ti-tolv, ca halvparten er fellesgaver med kona. Vi har kuttet ut julegaver til/fra venner, men gir og får fortsatt fra voksne søsken både med og uten barn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Tja, 5-10 kanskje. Kommer an på om vennene kjøper fellespakke eller om de kjøper en pakke hver. Jeg håper på det første, men vurderer seriøst å kutte ut vennegavepakkene.
|
|
|
#18 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?6-7 gaver kanskje? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?
... en fra far og en fra mor, en fra søster og en fra bror, og to til den som fisken... :nynner: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Svar på spm: |