Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Disse grove vaflene uten sukker og med grønnsaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 12:31   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Disse grove vaflene uten sukker og med grønnsaker

Jeg ser flere snakker om dem som skolemat. Har noen en oppskrift aa dele? Kan de fryses? (ser for meg aa lage stor porsjon og ta ut litt og litt til skolemat)

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:10   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Disse grove vaflene uten sukker og med grønnsaker

Dytter!

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:35   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lager bare vanlig vaffelrøre kutter sukker, bytter ut endel av hvetemelet med grovere mel, havregryn og noen ganger revne gulrøtter. Har ikke prøvd å fryse dem. Vi lager det gjerne til kvelds en dag og så blir restene med i matboksen dagen etter.

Gammel 18-11-09, 20:51   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere ost på dem da eller annet pålegg? Vi hadde vafler her forleden og en av guttene hadde på besøk en kompis som helt uten blygsel spurte hvor sukkeret var (som pålegg). Da ble jeg litt

Gammel 18-11-09, 21:03   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser aldri vafler med annet enn sukker som pålegg... Har ikke sukker i røra da. Men dermed spiser jeg det heller sjelden.

Gammel 18-11-09, 21:16   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vafler hva som helst til lillegutt
Schlægeren så langt er med egg... og gulrot. Jeg tror egg og kyllingkjøttdeig kommer på en god plass nr 2...

Han går på en ganske sær diett da, men poenget var bare egentlig at med etpar egg, noen grønnsaker og litt mel og krydder, kanskje en dæsj yoghurt, kan du lage vafler av det meste.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:29   #7
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg vafler hva som helst til lillegutt
Schlægeren så langt er med egg... og gulrot. Jeg tror egg og kyllingkjøttdeig kommer på en god plass nr 2...

Han går på en ganske sær diett da, men poenget var bare egentlig at med etpar egg, noen grønnsaker og litt mel og krydder, kanskje en dæsj yoghurt, kan du lage vafler av det meste.

Bare man ikke opplyser barna om det. Jeg lagde grove vafler her om dagen. De gikk ned på høykant, helt til jeg opplyste om at det var sunnere vafler enn vanlig - da var de plutselig ikke så gode.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:47   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har dere ost på dem da eller annet pålegg? Vi hadde vafler her forleden og en av guttene hadde på besøk en kompis som helt uten blygsel spurte hvor sukkeret var (som pålegg). Da ble jeg litt

De spise enten som de er, eller med smør og fruktmos. Hipp sine beger er veldig gode til vafler og pannekaker.

Sukker brukes kun når det er dessertvafler. Eller egentlig så går det mest rømme og syltetøy, men sukker på grove vafler er ikke et alternativ her når vaflene er kveldsmat eller niste.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.