|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Jajamen, da har jeg lagd klar middagen til imorgen jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Kunne du tenke deg å konkretisere noen oppskrifter, M^2?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Dragen, mine oppskrifter er omtrent så konkrete som jeg skriver her |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Hvis nå bare De Som Gir Han Mat kunne FØLGE den listen jeg har satt opp over matvarer han kan få så hadde det jo vært så enkelt dette. Men neida. Sist redigert av m^2 : 04-11-09 kl 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Du får ikke Lillegutt til å hjelpe til med å "ta ansvar for" hva han spiser selv, da? Gi ham en liste med det han tåler og forklare ham at alt annet kan gi veldig vondt i magen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Hvordan blir han i forhold til før når han nå spiser noe han ikke tåler da? Er det slik at han blir verre av et eple i dag, eller hadde han det så ille som du beskriver hele tiden tidligere? :får vondt bare ved tanken: |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Nei det er nettopp det - han har vært plaget med forstoppelse, magesmerter, kaldsvette, uro, små pupiller (som i seg selv ikke betyr noe men som bestandig falt sammen med dette andre), adferdsgreier, manglende konsentrasjon, uforklarlige vondter, varierende refluksplager, smtatting og svelging og dårlig søvn og støtpusting og slikt i massevis før dietten startet. Dette igår var egentlig bare noen timer med sånn han var men mye verre før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Også må jeg bare skryte av ahus altså, en liten telefon til barnelegen "vår" der forrige uke, en prat med barnepol, og vips time med lege og ernæringsfysiolog neste uke for å diskutere prøveresultater og evt. andre prøver og slikt. Det ble ordnet mens jeg satt på tråden med barnepol! (mulig jeg skrøyt av dette forrige uke også tror jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Du er helt utrolig!
![]() |
#276 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:
Et delikat rødt et, så vedkommende spiser hele eplet.
![]() |
#277 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:dette blir man ikke rik av |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Leser
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Herrejeremia!
![]() |
#280 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:
Njæ, kan og kan fru Blom. Jeg får jo grunnstønad til å dekke diettkostnader pga cøliaki og melkeallergi, men det dekker IKKE dette hvertfall. Og det skal vel være temmelig medisinsk fundert før jeg skal få det igjen på skatten, etter å ha trukket fra grunnstønaden altså. Og dette er jo bittelitt i skolemedisinsk grenseland - selv om det fungerer, og selv om det er fulgt opp av lege. Men jeg skal kreve for generelt fordyret kosthold, med endel gode argumenter og dokumentasjon fra etpar leger. Har jeg flaks sklir det gjennom... men det er jo i praksis bare 1/3 jeg får igjen da.
Jepp. Pølsene OG oljen (oljen sto for halvparten av summen) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|