|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Spiser dere suppe sammen med pannekakene? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
55 | 41,98% |
Nei |
76 | 58,02% |
Dustepoll |
0 | 0% |
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Ja, gjør dere det? Jeg hadde faktisk ikke hørt om den kombinasjonen før for et par-tre år siden, og ble nesten litt sjokkert.
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?I barndommen gjorde vi alltid det. Alltid ertesuppe før pannekake. Men nå i voksen alder har jeg kuttet ut suppen.
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Veldig ofte gjør vi det, ja. Tomatsuppe, deretter pannekaker. Ikke samtidig, altså.
![]() |
#4 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Er vokst opp med tomatsuppe og pannekaker, men har kutta ut suppa nå som jeg har blitt voksen og kan bestemme sjøl. For hallo, hvor artig er det å bli mett av tomatsuppe når man egentlig vil spise pannekaker?
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Nei, selvsagt ikke. Det er en merkelig skikk. Suppe, liksom. Og så ertesuppe. Jeg fiser nok ellers.
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Ja. Som regel tomatsuppe. Oslo-området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Nei. Og jeg har ikke hørt om det før i "bacon til pannekake"-tråden. Merkelig kombo som jeg nok aldri kommer til å prøve ut. Da skal det også sies ar verken tomat-, blomkål-, eller ertesuppe er noe jeg liker. Eller, jeg liker tomatsuppe, men da må den være hjemmelagd og da er den en hel middag i seg selv.
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Nei, vi gjør ikke det. Er fra Trondheim. Mannen min fra Bærum er heller ikke vant til det.
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Nei, men jeg vet at "alle andre" gjør det (østlandet). Det føltes veldig dekadent i oppveksten at vi ikke gjorde det, og det var superpopulært å bli med meg hjem fra barnehage/skole og spise seg stappmett på bare pannekaker, som faren min til og med snudde i lufta.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Brukte det når jeg bodde hjemme (nordfra) da var det tomat eller ertersuppe og pannekaker etterpå |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Vi gjør ikke det, men har inntrykk av at det var vanlig i forrige generasjon. Svigermor feks, hun har alltid ertesuppe før pannekakene. Midt-Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Pannekaker spises uten suppe her også. Jeg bor nesten i bunnen av Norge.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Jeg forstår ingenting av alt dette suppesnakket i pannekakesammenheng?
![]() |
![]() |
#14 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?
Samme her.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Varierer. Da jeg var barn gjorde vi alltid det. Ideen er vel at pannekaker ikke akkurat er stappet med grønnsaker, så da prøver man å veie litt opp med en grønnsakssuppe eller fruktsuppe.
![]() |
#16 |
One of These Days
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Har faktisk aldir spist suppe før pannekakene i barndommen, men nå har vi ofte tomatsuppe og pannekaker. Serverer ikke tomatsuppa før pannekakene, men ungene får lov til å velge hva de vil spise, pannekaker eller tomatsuppe. Ofte blir det en halv skål med tomatsuppe før de spiser pannekaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Nei, vi gjør ikke det, men vi gjorde det da jeg var barn.
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Høres ut som noe man har funnet på fordi man ikke gidder å steke nok pannekaker.
![]() |
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Jepp, vi har suppe og pannekaker hver mandag. Som oftest tomatsuppe, fordi det er så enkelt å slenge sammen fra bunn. Å spise bare pannekaker er omtrent som å spise spaghetti med ketchup, det går men det er da ikke en fullverdig middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
intro
|
![]() Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?Ja, det må være suppe først for å gi skinn av ordentlig middag.
Sist redigert av Bluen : 02-11-09 kl 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|