Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-09, 14:53   #121
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!

Ja, vi har hatt "det er bare oktober og julemarsipanen er allerede kommet, sukk og stønn"-tråder hvert år fra forumet startet. Litt artig.

Gammel 15-10-09, 14:54   #122
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes marsipanen fra f.eks. Odense som selges i digre pølser er den beste. Marsipangriser er vondt, de blir tørre, men marsipanpølser med sjokolade rundt er helt OK.

Gammel 15-10-09, 14:58   #123
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, vi har hatt "det er bare oktober og julemarsipanen er allerede kommet, sukk og stønn"-tråder hvert år fra forumet startet. Litt artig.

...og enda lenger tilbake også, på alle forum jeg har besøkt, tror jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 15:00   #124
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og på Facebook. Folk tror marsipanen kommer tidligere og tidligere hvert år.

Gammel 15-10-09, 15:08   #125
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg lete fram noen av de gamle trådene, og det ser ut til at en bruker som kaller seg Elinblu startet en av fjorårets diskusjoner i vinnings hensikt - på barsel, faktisk.

Videre sendte søte Irma klage til Nidar angående særskrivingsfeil på emballasjen. En viss Marit_K har innført en tradisjon med spørreundersøkelser annenhvert år som gransker hvorvidt brukerne har tjuvstartet på julemarsipanen. I 2006 hadde hele 27 % av brukerne sprukket allerede i slutten av oktober, mens bare knappe 8 % hadde falt for fristelsen primo oktober i fjor.

Gammel 15-10-09, 16:02   #126
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Huff da, jeg registrerer at folk harmorro me min julebrud, uten at jeg svarer på mange sider...

Vel og merke MENTE jeg julebrus, men en julebrud hadde vært vel så morsomt, men jeg sto midtsommerbrud, så jeg ville vært "litt" fornærma om mannen hadde ei julebrud i huset, egentlig....

Gammel 15-10-09, 21:13   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nårdmenn ær gææne.

: distansert:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 08:44   #128
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marsipan ER jo faktisk vondt, forresten, så jeg skjønner ikke helt hva dere bråker for.

Gammel 16-10-09, 09:14   #129
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

(Er det ingen som stiller spørsmålstegn ved at Nidar kaller det marsipan når det er et rent melisprodukt?)

Nei. Men jeg kan vurdere å sette spørsmålstegn, alternativt stille spørsmål ved dette. :leverutminindreflisespikker:

Gammel 16-10-09, 09:39   #130
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Marsipan ER jo faktisk vondt, forresten, så jeg skjønner ikke helt hva dere bråker for.

Håkkei, nå er det rett før jeg rødprikker, altså.

Gammel 16-10-09, 09:41   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Skjønner ikke at man kan si noe så forferdelig ... Marsipan vondt? Jeg er helt sjokkert. *rister på hodet i vantro*

Gammel 16-10-09, 12:18   #132
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Marsipan er nydelig, men ikke all marsipan.
Men det berømte Gullbrødet er mye bedre enn julemarsipanen. Anthon Berg sin marsipan er også bedre enn julemarsipan. Smaker nydelig.
Det smaker liksom ikke så god marsipan av julemarsipanen.
Klarer ikke forklare hva det er, men det er mere falsk smak på en måte.

Kjøpte julemarsipanpølser i går, men orket bare to stk, da ble jeg lei, og synes ikke det var så godt allikevel.

Twistmarsipanen er også nydelig, om den ikke er hard.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:36   #133
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anton Berg marsipanbrødene er veldig mye bedre enn julemarsipanen, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:38   #134
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, men det heter Anthon Berg altså.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:29   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er fint lite som slår Anthon Berg ja. Jeg liker til og med disse Plum in Madeira-greiene som bare folk på over 80 eller alkoholikere spiser.

Gammel 16-10-09, 13:31   #136
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plomme i Madeira sliter jeg med, med strawberry in champagne er fantastisk!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:34   #137
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, den er knallgod! Jeg liker alle de der.

Gammel 16-10-09, 13:37   #138
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg liker det meste av marsipan, deriblant de fleste former for Anthon Berg, men aller best er likevel Nidars julemarsipan. Om det er mindre mandler i den enn andre typer, kjenner jeg at jeg gir en god dag i.

Gammel 16-10-09, 13:40   #139
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg også, så lenge det smaker godt kan det være zalo i det for min del.

Gammel 16-10-09, 15:55   #140
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste marsipanen jeg kan spise er den i påsken med masse sjokolade og strøssel. Når all ren sjokolade er borte, selvsagt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
føleri, marsipanengasjement

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.