Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-09, 10:42   #341
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Omlett til frokost. Egg, purre, sopp, grønn paprika og tomater. Smakte nydelig.

Azi er ikke aktiv  
Gammel 12-10-09, 13:56   #342
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost To ostechips med spekepølse og en skyr med jordbær
Lunsj: Fløtesurrete grønnsaker med svinekjøtt
Middag: Kyllinglår med salat
Kvelds: Havregrøt (Var fri for CC)

Sist redigert av gnuri : 13-10-09 kl 09:22.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 09:23   #343
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Havregrøt med Sesamfrø og solsikkefrø (Fri for CC)
En Yoplait dobbel 0%
Lunsjen kokte bort i kålen
Middag Lavkarbo Moussaka med salat
Kvelds: To lavkarboskiver med makrell i tomat

Sist redigert av gnuri : 13-10-09 kl 22:10.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 11:47   #344
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skyr er utrolig bra mat rett etter trening altså. Når man er vant til lavkarbomat så smaker en skyr nøyaktig så søtt som man tenker at skogsbæryoghurt smaker. Totalt nydelig produkt.

Gammel 13-10-09, 21:57   #345
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Havregrøt + litt eplemos
Mellom: 2 klibrød med ost og paprika
Lunsj: 4 klibrød med en liten boks makrell i tomat + agurk
Mellom: 2 klibrød med leverpostei
Middag: Eggerøre, serranoskinke, asparges og råkost
Kveldsmat: 3 klibrød med italiensk salat og skinkeost

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 22:54   #346
Slettet bruker
Passiv

Standard

Havregrøt med cc
Skyr med skogsbær
lompe
3 egg
kyllingsuppe og to egg
Noen skjeer Ja-yoghurt med vanilje

Gammel 13-10-09, 23:01   #347
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: omlett med krydderskinke, ost, tomat også en kaffe latte.
Lunsj: lavkarbo knekkebrød med leverpostei (det er fyfy det kanskje?) og en skyr.
Middag: kjøttdeig og kremet tomatsaus med grønnsaker og salat vedsiden av.
Kvelds: 1 stor gulrot med dip, 5 jordbær og en liten neve nøtter.

Gammel 13-10-09, 23:02   #348
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 10 skiver ost stekt som ostechips, Nuttycheese muffin
Lunsj: Isbergalat, agurk, feta, kyllingskinke, spinat
Mellom: Nuttycheese muffin
Middag: Kyllingfilet i biter, revet blomkål stekt i smør, surret i fløte og tandoorikrydder
Kvelds: 9 små jordbær, White chocolate pudding fra Jell-o (sugar and fatfree) lagd på fløte.

Gammel 14-10-09, 17:54   #349
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Omelett av 1,5 egg, 2 skiver spekeskinke, agurk, paprikaringer og en gulrot.
Lunsj: Gresk salat (fetaost, agurk, tomat, salat, oliven, balsamico, rapsolje, pepper, oregano, droppet rødløken)
Middag: Kjøttsaus av elgkarbonadedeig + salat ved siden av.

Jeg er back on track.

Gammel 14-10-09, 18:04   #350
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokosten utgikk pga. faste før operasjon
lunsj: 1 lavkarboskive med makrell i tomat + en Russel Stover bar
middag: Squash-spagetti med kjøttsaus
kvelds: Lavkarbovafler med bringebær og litt splenda

Sist redigert av gnuri : 15-10-09 kl 14:25.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 18:55   #351
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 kokte egg, litt ost, spekeskinke, tomat, agurk, paprika, smør og kaffe latte.
lunsj: middagsrester fra i går og te.
middag: raspeballer, bacon, kolerabistappe og pølse. Ikke lavkarbo akkuratt, men holdt meg til en raspeball.

Gammel 15-10-09, 14:18   #352
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strammet inn på karbene. Men jeg blir så kvalm av maten. Halv avokado, reker og lettrømme + grønnsaker til frokost. Kjempegodt, men jeg blir så fordømt kvalm av fet mat. Egg, avokado, bacon og sånt. Flere som har hatt det sånn, eller er det min sarte mage som rett og slett ikke tåler den slags mat?

Gammel 15-10-09, 14:27   #353
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Irma- jeg blir også kvalm av for lite karber...Føler meg bedre når jeg spiser f.eks. havregrøt med cc og lavkarboskiver.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 15-10-09, 14:28   #354
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: Lavkarborundstykke med bringebær og sukrin pluss en dobbel 0% yoghurt med solbær.
Lunsj: Havregrøt med cc og bringebær
Middag:Kebabsalat
kvelds: to lavkarboskiver med makrell i tomat. Etpar lavkarbo muffins med blåbær

Sist redigert av gnuri : 15-10-09 kl 23:32.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 15-10-09, 17:34   #355
Slettet bruker
Passiv

Standard

Irma, jeg spiste ikke så mye fett da jeg gikk på ketogent. Jeg orket ikke.
Dog laget jeg kakao på kremfløte (halvlandet ca med vann), så jeg tok det igjen der jeg. Det er helt utrolig hvor mett man blir av en kopp kremkakao.

Gammel 15-10-09, 17:46   #356
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har strammet inn på karbene. Men jeg blir så kvalm av maten. Halv avokado, reker og lettrømme + grønnsaker til frokost. Kjempegodt, men jeg blir så fordømt kvalm av fet mat. Egg, avokado, bacon og sånt. Flere som har hatt det sånn, eller er det min sarte mage som rett og slett ikke tåler den slags mat?

Har du levd ganske magert tidligere? Noen trenger å omstille seg litt før de slutter å bli kvalme av fet mat. Men det går som regel over etter en stund.

Gammel 15-10-09, 19:12   #357
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Frokost: 2 kokte egg med litt smør, osteskiver rullet i paprika og en kaffe latte
Mellom: en vaffel da jeg steikte til barna, men med masse egg, h-melk, store havregryn, sukrin og noen ss hvetemel bare.
Lunsj: biff stroganoff og salat
Mellom: litt kålrot
Middag: fiskeform med sei, spinat, purre, fløte servert med gulrot og brokkoli
Kvelds: litt gulrot, kålrot og rømmedip

Sist redigert av Blåbær : 16-10-09 kl 12:56.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 15-10-09, 20:12   #358
Slettet bruker
Passiv

Standard

Havregrøt med cc
2 knekkebrød og en appelsin
farsekaker og to små poteter og grønnsaker

Gammel 15-10-09, 22:11   #359
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Havregrøt med kli og cc
Mellom: 2 sponplater med smøreost
Lunsj: 4 sponplater med smøreost og råkost
Middag: hjemmelaget tomatsuppe med egg
Kvelds: proteinshake

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-10-09, 22:17   #360
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har du levd ganske magert tidligere? Noen trenger å omstille seg litt før de slutter å bli kvalme av fet mat. Men det går som regel over etter en stund.

Ganske gjennomsnittelig tror jeg? Ikke spesielt magert. Jeg droppet elgkarbonader til lunsj i dag, og laget havregrøt av store havregryn, melk, kanel, lett cottage cheese 1,5% (jepp, har vært i Sverige), 1 ss vaniljekesam og noen hasselnøtter på toppen. Kvalmen roet seg.

Frokost: Avocado, reker, rømme + grønnsaker
Lunsj: Havregrøt med kesam og cc
Middag: Ett kyllinglår med brokkoli- og blomkålgrateng
Mellommåltid: 30 g peanøtter
Kvelds: Ikke inntatt, men det blir antageligvis vaniljekesam med hjemmelaget lavkarbomüsli og 2 dl frosne blåbær.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.