Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 16:01   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Det er ikke aktuelt for meg å legge ut detaljert om jobb eller privatliv hverken i M1 eller M2. Da heller i mitt eget lille prinsessedømme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 16:02   #122
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger ut masse bilder av bl.a. ungene i bloggen min. Jeg har tidligere lagt ut bilder i formet, men jeg har alltid slettet dem etterpå. I bloggen sletter jeg ikke bildene - dessuten legger jeg ut langt flere bilder enn jeg noen sinne ville lagt ut i forumet. Bare for å gi et eksempel på hva som befinner seg i en lukket blogg.

Gammel 07-10-09, 16:05   #123
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Så da begynner jeg å tenke at det kanskje er andre brukere man rakker ned på og slenger dritt om?

Akkurat drittslenging er det befriende lite av her. Men som flere allerede har sagt, så er det omtale av andre brukere eller forumtråder vi primært ser opp for. Her sier vi heller fra for tidlig enn for sent.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men summa summarum så synes jeg det er litt trist at mye fjas flytter seg inn i bloggene. Det er mange koselige tråder der som kunne ha blitt herlige fjasetråder om de lå litt mer åpent til.

Det kan du si, og det er helt klart et poeng. Men det er ikke sikkert de ville ha blitt like morsomme om de lå mer åpent til - det er noe med å snakke i "trygge" omgivelser, og vite omtrent hvem som leser/hører på, som ofte gjør at ting blir hyggeligere og mer avslappet. (Det skal også sies at det P.B. (Pre Bloggene) hendte at det ble klagd på overstadig fjasing i forumet, noe som kan ha vært en medvirkende årsak til at så mye av fjasingen forsvant inn i bloggene.)

Litt av greia er at forumet har blitt stort. Ting som fungerte bra med 200 aktive brukere fungerer ikke alltid like bra når man er fire ganger så mange. Og ikke alle endringene på forumet "skyldes" bloggene - min erfaring er i alle fall at alle slike forum/samfunn på nettet forandrer seg over tid uansett.

Gammel 07-10-09, 16:05   #124
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Som Esme sier, når vi sveiper innom bloggene, er det gjerne bakromskommentering av ting som foregår ute i det åpne forumet, vi er på vakt for. Det blir ikke bedre av at det bare er tre som driver med det. Vi tolererer det ikke uansett.

Aha, mistanken min var riktig, altså?

I grunnen kjenner jeg at det er helt ok at moddene har tilgang til bloggene og modererer på det grunnlaget. Baksnakking er barnslig

Gammel 07-10-09, 16:15   #125
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ikke aktuelt for meg å legge ut detaljert om jobb eller privatliv hverken i M1 eller M2. Da heller i mitt eget lille prinsessedømme.

Jeg har ikke tilgang til din blogg så den var ikke ment som et eksempel Jeg har en blogg et annet sted på nettet, og for dem som bruker FP-bloggen på samme måte ser jeg ikke at foringer FP på noen som helst måte. Det er fjasebloggene, alla langt på vei min egen, som gjør det. Det er sjelden jeg deler noe der som jeg egentlig ikke kunne skrevet på M2.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg legger ut masse bilder av bl.a. ungene i bloggen min. Jeg har tidligere lagt ut bilder i formet, men jeg har alltid slettet dem etterpå. I bloggen sletter jeg ikke bildene - dessuten legger jeg ut langt flere bilder enn jeg noen sinne ville lagt ut i forumet. Bare for å gi et eksempel på hva som befinner seg i en lukket blogg.

Den ser jeg, og der er jeg enig. Jeg har også lagt ut bilder i den lukkede bloggen, som jeg ikke ville lagt ut på forumet, selv på M2. Og igjen, det er ikke de veldig private bloggene jeg reagerer negativt på, det er jo ting som ikke hadde kommet ut på FP likevel. Jeg tenker mer på det som mest er fjas og kos. Tråder som starter om en liten morsomhet, og som bare utvilker seg. At det blir i blogger - åpne som lukkede - synes jeg er trist.

Men jeg er kanskje bare misunnelig fordi jeg ikke klarer å følge med både i bloggene og på forumet

[quote=Skilpadda;1864342]Akkurat drittslenging er det befriende lite av her. Men som flere allerede har sagt, så er det omtale av andre brukere eller forumtråder vi primært ser opp for. Her sier vi heller fra for tidlig enn for sent.[quote]

Det var da enda godt å høre! At det er lite drittslenging, altså.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kan du si, og det er helt klart et poeng. Men det er ikke sikkert de ville ha blitt like morsomme om de lå mer åpent til - det er noe med å snakke i "trygge" omgivelser, og vite omtrent hvem som leser/hører på, som ofte gjør at ting blir hyggeligere og mer avslappet. (Det skal også sies at det P.B. (Pre Bloggene) hendte at det ble klagd på overstadig fjasing i forumet, noe som kan ha vært en medvirkende årsak til at så mye av fjasingen forsvant inn i bloggene.)

Litt av greia er at forumet har blitt stort. Ting som fungerte bra med 200 aktive brukere fungerer ikke alltid like bra når man er fire ganger så mange. Og ikke alle endringene på forumet "skyldes" bloggene - min erfaring er i alle fall at alle slike forum/samfunn på nettet forandrer seg over tid uansett.

Altså, jeg FP. Her er det takhøyde, rom for en og mange oppegående folk.

Gammel 07-10-09, 16:31   #126
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med skravletråd i åpen blogg har jeg undret meg litt over. Jeg har lest noen ganger og virkelig lurt på om det tenkes over at dette er blant de åpneste stedene på hele FP. Jeg synes liksom følelsen av "kos" forsvinner når skravletrådene spretter opp som første treff når man googler enkelte ting. Jeg googlet etter noe helt annet en gang og plutselig var det kaffebloggen som lå øverst og noe AC hadde skrevet som lå i første linje. (Nei jeg googlet ikke AC, men noe helt annet.)

Jeg orker stort sett ikke å delta i skravletråder uansett, men jeg hadde uansett ikke valgt å delta i en skravlings som var så åpen og tydelig ganske lettfunnet på google.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 16:36   #127
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det med skravletråd i åpen blogg har jeg undret meg litt over. Jeg har lest noen ganger og virkelig lurt på om det tenkes over at dette er blant de åpneste stedene på hele FP. Jeg synes liksom følelsen av "kos" forsvinner når skravletrådene spretter opp som første treff når man googler enkelte ting. Jeg googlet etter noe helt annet en gang og plutselig var det kaffebloggen som lå øverst og noe AC hadde skrevet som lå i første linje. (Nei jeg googlet ikke AC, men noe helt annet.)

Jeg orker stort sett ikke å delta i skravletråder uansett, men jeg hadde uansett ikke valgt å delta i en skravlings som var så åpen og tydelig ganske lettfunnet på google.

Det er hver sin smak. Jeg synes det er lettere å forholde seg til kaffebloggen jeg, siden den er googlebar så forholder jeg meg til det. Jeg er ikke mer åpen på M2 enn i kaffebloggen rett og slett, jeg aner jo ikke en døyt om de som er på M2 heller og ser ikke på det som noe sikkerhet.

Gammel 07-10-09, 16:40   #128
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er hver sin smak. Jeg synes det er lettere å forholde seg til kaffebloggen jeg, siden den er googlebar så forholder jeg meg til det. Jeg er ikke mer åpen på M2 enn i kaffebloggen rett og slett, jeg aner jo ikke en døyt om de som er på M2 heller og ser ikke på det som noe sikkerhet.

Jeg ser heller ikke på M2 som noen sikkerhet, ei heller bloggene. I prinsippet kan jo mange bli gitt tilgang dit også. Sjansen for at det er mange som går inn og leser aktivt er større der det er åpent og det overrasker meg litt at noen utleverer såpass mye i den bloggen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 16:42   #129
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ser heller ikke på M2 som noen sikkerhet, ei heller bloggene. I prinsippet kan jo mange bli gitt tilgang dit også. Sjansen for at det er mange som går inn og leser aktivt er større der det er åpent og det overrasker meg litt at noen utleverer såpass mye i den bloggen.

Det kan jo være en tanke når Det Nye Systemet kommer at man må ha tilgang til medlemsområdet eller noe slikt (altså 5 innlegg) for å lese den. Da blir den ikke googlebar.

Gammel 07-10-09, 16:57   #130
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hoppet rett til slutten av tråden, jeg. Følte for å si noe:

Correct me if I`m wrong, men hvis jeg har forstått det riktig så opprettet en gruppe mennesker fra NM FP, så kom flere og flere til, og dere flyttet inn i medlemsalongen, litt etter økte folkemengden der også, og M2 ble opprettet. Da M2 begynte å fylles opp, ble det nødvendig med blogger, og nå skal det jaggu meg bli mulig å lage et "aller helligste" i bloggene også. "Ja, du får tilgang til det bloggen min, men du får ikke lese ALT, ædda, bædda." Ærlig talt damer (ja, for jeg tror faktisk dette er en dameting) hvor kommer dette intense behovet for å markere who`s in og who`s out fra? Er ikke dette et stadie som burde vært passert en gang på ungdomsskolen? Jeg tar en telefon eller et kafèbesøk med mine venninner hvis jeg er ute etter en personlig samtale, jeg ser ikke nødvendigheten av å lage et "åpent" forum hvis man i bunn og grunn er mest opptatt av å henge med vennene sine.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 17:10   #131
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ærlig talt damer (ja, for jeg tror faktisk dette er en dameting) hvor kommer dette intense behovet for å markere who`s in og who`s out fra? Er ikke dette et stadie som burde vært passert en gang på ungdomsskolen? Jeg tar en telefon eller et kafèbesøk med mine venninner hvis jeg er ute etter en personlig samtale, jeg ser ikke nødvendigheten av å lage et "åpent" forum hvis man i bunn og grunn er mest opptatt av å henge med vennene sine.

Det har ikke så mye med å markere "who's in and who's out" å gjøre, mer at det kan variere hvem og hvor mange man har lyst til å dele ting med. Jeg antar at du ikke alltid tar med absolutt alle du kjenner hver gang du skal si noe? Eller, egentlig antar jeg ingenting om deg - det spiller ikke så mye rolle om du er sånn, men alle er i alle fall ikke sånn.

Jeg har en blogg som er lukket for utenverdenen og Google, men som er åpen for de fleste aktive på FP. (Hadde jeg hatt muligheten til å velge "åpen for alle aktive medlemmer", noe jeg tror kommer i det nye systemet, ville jeg brukt den.) Innimellom kunne det jo likevel hende at jeg hadde lyst til å skrive noe som ikke absolutt alle kan lese - kanskje noe litt mer privat eller utleverende, som jeg ikke synes at alle på FP trenger å kunne lese. Greit nok at du ikke ser "nødvendigheten" av noe sånt (hvor "nødvendig" er det nå egentlig å henge på forum i det hele tatt?), men hvorfor så oppgitt og nedlatende og øyerullende til det?

Gammel 07-10-09, 17:27   #132
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ærlig talt damer (ja, for jeg tror faktisk dette er en dameting) hvor kommer dette intense behovet for å markere who`s in og who`s out fra? Er ikke dette et stadie som burde vært passert en gang på ungdomsskolen? Jeg tar en telefon eller et kafèbesøk med mine venninner hvis jeg er ute etter en personlig samtale, jeg ser ikke nødvendigheten av å lage et "åpent" forum hvis man i bunn og grunn er mest opptatt av å henge med vennene sine.

Jeg passerte ikke stadiet for å snakke mer privat med noen enn med andre på ungdomsskolen. Det har ikke med hvem som er den kuleste å gjøre, det har med hvor godt man kjenner folk.

Et åpent forum er supert, der kommer stadig nye meninger og hele tiden nye folk. Noen blir, noen drar og noen er her bare litt. Dermed blir jeg mer personlig i lukkede grupper. Begge deler er fint, syns jeg.

Jeg syns det å være på et åpent forum og henge litt med vennene sine der, kan sammenlignes med å gå på kafe eller bar. Man henger med vennen sine der også, og kringkaster ikke alt man har på hjertet til hele etablissementet, men man har altså valgt å være ute blant folk fremfor å sitte i sin egen stue.

Gammel 07-10-09, 19:39   #133
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Da M2 begynte å fylles opp, ble det nødvendig med blogger, og nå skal det jaggu meg bli mulig å lage et "aller helligste" i bloggene også. "Ja, du får tilgang til det bloggen min, men du får ikke lese ALT, ædda, bædda."

Jeg tror slett ikke det blir effekten for mange. Jeg har en ganske lukket blogg, men enkelte av de mer skravlete innleggene kan jeg heller åpne opp for. Men så lenge jeg skriver en del personlig så er det ikke aktuelt at det er åpen. Effekten for meg blir altså at bloggen blir mer åpen.

Og man kan jo spørre om hvorfor jeg ikke like godt kan lage en tråd på forumet istedet for et åpent blogginnlegg og det er rett og slett fordi det er kanskje 5 % som synes det er interessant å diskutere navn på nettverksbokser, fantasy, bagasjepakkekonkurranser etc.

Gammel 07-10-09, 20:16   #134
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg antar at 007 mener at moddene har lesetilgang til alle bloggene. Moddene har lesetilgang, men deltar ikke i bloggene. Vi kan lese, men vi deltar ikke i blogger vi ikke har tilgang til.

Det er ikke rett, Veronal. Jeg opplevde i forrige uke at en modde uten tilgang deltok i bloggen min. Og for å fortelle hele historien og ikke kalle noen for noen ():
Jeg blogget om en reise jeg skal på ba om tips. En modde (Adrienne) svarte, og opplyste samtidig i blogginnlegget at hun ikke har tilgang til bloggen, men at hun likevel har et tips hun vil dele. Jeg ble kjempeglad for reisetipset (og vi har lagt Adriennes tips inn i reiseruten) og tenkte egentlig ikke mer over saken. Bortsett fra at jeg fikk en påminnelse om at moddene kan lese og kommentere blogger de ikke har tilgang til. (Noe jeg egentlig visste i og med at det har blitt opplyst flere ganger.)

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Som Esme sier, når vi sveiper innom bloggene, er det gjerne bakromskommentering av ting som foregår ute i det åpne forumet, vi er på vakt for. Det blir ikke bedre av at det bare er tre som driver med det. Vi tolererer det ikke uansett.

Vel - takk for den, Adrienne! Det var altså derfor du var i bloggen min?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Akkurat drittslenging er det befriende lite av her.

Skuffende lite.

Jeg hoppet rett til slutten av tråden, jeg. Følte for å si noe:

Correct me if I`m wrong, men hvis jeg har forstått det riktig så opprettet en gruppe mennesker fra NM FP, så kom flere og flere til, og dere flyttet inn i medlemsalongen, litt etter økte folkemengden der også, og M2 ble opprettet. Da M2 begynte å fylles opp, ble det nødvendig med blogger, og nå skal det jaggu meg bli mulig å lage et "aller helligste" i bloggene også. "Ja, du får tilgang til det bloggen min, men du får ikke lese ALT, ædda, bædda." Ærlig talt damer (ja, for jeg tror faktisk dette er en dameting) hvor kommer dette intense behovet for å markere who`s in og who`s out fra? Er ikke dette et stadie som burde vært passert en gang på ungdomsskolen? Jeg tar en telefon eller et kafèbesøk med mine venninner hvis jeg er ute etter en personlig samtale, jeg ser ikke nødvendigheten av å lage et "åpent" forum hvis man i bunn og grunn er mest opptatt av å henge med vennene sine.

Herlige London, rine, er du så blond eller spiller du? Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg på ditt eget språk: you´re wrong!
Å gi noen tilgang til alt, noen til noe og noen ingenting er da helt normalt? Det er i alle fall slik mitt liv fungerer.
Jeg sier lite til postmannen, litt mer til en kollega, enda mer til en klubbvenninne og aller mest til bestevenninnene mine. Det har ingenting med ungdomsskolegreier å gjøre, men mitt behov for å være privat og personlig med enkelte, men ikke med alle.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:21   #135
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater å ha feil.

Gammel 07-10-09, 20:23   #136
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er både enig og uenig med Rine. Det kommer an på hvordan man bruker forumet. Bruker man det til å diskutere og debattere så er bloggdelen helt bortkastet. Ønsker man å være personlig og få seg venner (her skrev jeg egentlig relasjonsbygging, men det ble litt vel stivt. ) så er ikke forumet stedet. FP er blitt stort. Jeg er glad i å diskutere, og jeg personlig ønsker FP så stort som mulig. Samtidig ser jeg at det personlige og private forsvinner - det er rett og slett ikke mulig å opprettholde i store grupper. Det er som å ta med seg kake på jobben når man har bursdag. Er man 5 stykker på jobben tar man med kake til alle, er man 100 tar man med til sin gruppe eller avdeling. Det er ikke alle ting som fungerer på alle plasser.

Gammel 07-10-09, 20:26   #137
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Veldig enig, him. Men nettopp derfor tror jeg det er en styrke for FP som helhet at man får mulighet til å gjøre forskjellige ting her, ettersom hva slags type man er, hva slags humør man er i og hvilken sak det er snakk om. At man noen ganger kan diskutere i stort forum, og andre ganger skrive små, personlige ting for bare noen få venner man stoler på. Og det at noen ikke kunne tenke seg å blogge og andre ikke kunne tenke seg å være personlige i åpent forum er ikke noe problem, for begge grupper kan velge den formen som passer dem best, og dermed får vi flere aktive brukere til sammen. Og det tror jeg er bra for oss alle.

Gammel 07-10-09, 20:27   #138
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vel - takk for den, Adrienne! Det var altså derfor du var i bloggen min?

Atte du vet, jeg er så innmari skeptisk til denne hemmelige agenten, så jeg er innom og leser absolutt alt som blir skrevet, for å se om det er krypterte, hemmelige meldinger.

Neida, jeg leser sjelden blogger som er markert med en liten nøkkel (som betyr at jeg bare har moddetilgang), men akkurat den overskriften du hadde trigget nysgjerrigheten min, siden jeg har en bitteliten forkjærlighet for akkurat det du skrev om.

Og nå blir det enda mindre blogglesing, selv ikke blogger jeg har tilgang til, for nå er jeg hos en kunde som ikke har gjestenett.

Gammel 07-10-09, 20:29   #139
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Atte du vet, jeg er så innmari skeptisk til denne hemmelige agenten, så jeg er innom og leser absolutt alt som blir skrevet, for å se om det er krypterte, hemmelige meldinger.

Neida, jeg leser sjelden blogger som er markert med en liten nøkkel (som betyr at jeg bare har moddetilgang), men akkurat den overskriften du hadde trigget nysgjerrigheten min, siden jeg har en bitteliten forkjærlighet for akkurat det du skrev om.

Og nå blir det enda mindre blogglesing, selv ikke blogger jeg har tilgang til, for nå er jeg hos en kunde som ikke har gjestenett.

Adrienne synes jeg er skummel og spennende.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:33   #140
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Adrienne synes jeg er skummel og spennende.

Du er så flink til å dra ut essensen i innleggene mine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.