Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Noen som har erfaring med Škoda Roomster?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-09, 16:55   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Noen som har erfaring med Škoda Roomster?

Ja, er det det?

Bra/dårlig?

Er denne et godt kjøp?

eller denne?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 16:59   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Skoda Roomster

Jeg ville gått for den med lavest km stand,101 000 er ganske mye for en såpass ny bil.

Har ikke prøvd den selv, men liker utseende på den og fikk den anbefalt av mange mens vi var på utkikk etter bil. Den går for å være en bra bil, oversiktlig og kjekk. Personlig liker jeg det at den virker så høy. Har du prøvekjørt den?

Gammel 19-09-09, 17:01   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har ikke prøvekjørt nei.
Sitter bare og prøver å orientere meg litt i bilverdenen.

Ja, 101000 var langt, så ikke helt på kjørelengde på noen av de egentlig.

:mest opptatt av pris:

Gammel 19-09-09, 17:04   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg gikk inn på Møller i Tønsberg og skulle kjøpe en forholdsvis ny bil. Mellom 250 000 kr og 300 000 kr. Tittet på en roomster og var faktisk interessert i en helt ny en, men hvordan den selgeren der inne behandlet meg, så gikk jeg for en Qashqai istedenfor. Jeg vil i alle fall ikke annbefale å kjøpe i Tønsberg.

Gammel 19-09-09, 17:11   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

TAkk, Misteri.
Det var bare et par eksempler, men iflg Finn må vi ut av Oslo for å få en til en pris vi er villig til å gi ( 150')

Gammel 19-09-09, 19:39   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Škoda Roomster

Du kan få kjøpe pappa sin, han skal bytte den ut

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 00:10   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Takk for tilbudet, men jeg er litt sær der og vil helst ikke kjøpe privat og ihvertfall ikke fra noen jeg kjenner.

Men har han vært fornøyd eller?

Gammel 20-09-09, 00:26   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ja, er det det?

Bra/dårlig?

Er denne et godt kjøp?

eller denne?

En sentral forskjell her er jo at den ene er en diesel og den andre er bensin. Rent ytelsesmessig vil 1.9TDI-en føles langt kraftigere. Spesielt om bilen lastes litt tungt og man kjører mye på landevei vil den absolutt være å anbefale.

Hvor mye tror dere at dere kjører per år? Rent drivstoffmessig kan det jo også være besparelser med diesel.

Er det i all hovedsak bykjøring og veldig lite ellers kan bensin være et like greit valg. Den kan i bytrafikk også være litt mer lettkjørt. Men denne bensinmotoren blir ganske tam, i likhet med andre bensinmotorer i det ytelsessegmentet. Skal man "hente ut litt" blir det å kjøre opp en del turtall.

Det man også kan være klar over er at man snart må ha storservice på den bilen som har gått litt over 100 000, og da bl.a. med skifte av registerreim + en del andre ting i motoren som tas samtidig. Dette er en service som koster ca. 10 000 kr. Intervall for registerreim/vannpumpe+etc er 130 000km/5 år, så det vil riktignok være en stund til neste gang.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 00:30   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kjører dere lite bil, så ikke ta en diesel med pratikkelfilter. Den går tett vist man kun småkjører. Da må dere heller ta en bensin, eller en diesel uten partikkelfilter.

Gammel 20-09-09, 00:33   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Bilen vil i hovedsak bli benyttet til og fra jobb, fritidsaktiviter og handling.
Vi er ikke veldig ofte på langturer, men noen få ganger i løpet av året.
Kjører maks 8000 i året. Hvis i det hele tatt så mye.

Det er ikke viktig for meg å gå fra 0-100 på 3 sekunder, men den bør komme opp en bakke i normal tempo.

Vi har 1,6 nå og det er helt greit.

Gammel 20-09-09, 00:34   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Og jeg har fått denne bilen så på hjernen at jeg vanskelig kan tenke på andre bilmerker

Gammel 20-09-09, 00:37   #12
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Og jeg har fått denne bilen så på hjernen at jeg vanskelig kan tenke på andre bilmerker

Har du prøvekjørt den da? Man kan gå seg vill i biler der ute, mye å velge mellom. Eneste jeg er skeptisk til er at det er Møller som selger dem.

Gammel 20-09-09, 00:39   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Nei har ikke prøvekjørt, men tenker vi ser om vi finner en Møllerforretning som har en inne og titter ihvertfall.

Hva er galt med Møller?

Gammel 20-09-09, 00:54   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvekjørt Roomster, og jeg likte den veldig godt. Vi fant ut at den ikke dekket vårt behov der og da, men hadde vi hatt større barn, hadde vi muligens kjøpt en slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 00:59   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Åhh, det er sånn jeg liker å høre Teofelia.
Den dekker vårt behov tror jeg. Ikke skal vi ha med barnevogn og det er bare et barn som sitter på bilpute. Ergo trenger heller ikke plass til stort barnesete.

Er den litt lik Berlingo?
For det har jeg kjørt og likte det.

Gammel 20-09-09, 01:34   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Bilen vil i hovedsak bli benyttet til og fra jobb, fritidsaktiviter og handling.
Vi er ikke veldig ofte på langturer, men noen få ganger i løpet av året.
Kjører maks 8000 i året. Hvis i det hele tatt så mye.

Det er ikke viktig for meg å gå fra 0-100 på 3 sekunder, men den bør komme opp en bakke i normal tempo.

Vi har 1,6 nå og det er helt greit.

Med såpass liten kjørelengde, og den type bruk, kan bensin være et greit valg. Hadde tidligere Octavia med denne motoren. Det fungerte jo for så vidt, men syntes det i noen sammenhenger ble litt slitsomt - forbikjøringer var slettes ikke enkelt, og det ble opp lange bratte bakker ned på girene og litt høyt turtall, men for så vidt ikke problem å holde tempoet selv om bilen var godt lastet.

Man kan også merke seg at Roomster med 80hk dieselmotor kan være ganske prisgunstig. Forskjellen i praksis mellom 80hk diesel og 105hk bensin vil for mange oppleves som svært liten.

Nå kan man vel også få en Skoda Octavia 1.6 fra 06-07 for omtrent samme pris. Er noe bedre komfortmessig. De billigste er gjerne kombikupe-er, men disse har 580 liter bagasjerom - altså egentlig større hvis man ikke regner med høyden man kan laste i på stasjonsvogner. Stor forskjell blir det for mange ikke.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 08:28   #17
Left
Passiv

Standard

Når vi skal ha kaffetreff Obelix, så får du testkjøre vår

Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:09   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Når vi skal ha kaffetreff Obelix, så får du testkjøre vår

Jeg kan drikke kaffe noen dager på dagtid til uka. Kan du? Og gnuri?

Gammel 20-09-09, 11:26   #19
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tilbudet, men jeg er litt sær der og vil helst ikke kjøpe privat og ihvertfall ikke fra noen jeg kjenner.

Men har han vært fornøyd eller?

Begge har vært veldig fornøyd, og skal ha en ny Skoda. Det er en diesel-bil, og han har fått en pris på 140 000,- ved innbytte.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:33   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Høres bra ut Jåla.
Jeg får mer og mer lyst på den bilen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.