Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gjør du det du kan for å skjule valker, eller går du med det du vil?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 12:49   #61
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør du det du kan for å skjule valker, eller går du med det du vil?

Jeg skulle ønske jeg kunne piffe opp et antrekk med kule støvler og høye hæler - og glemme valker.

Med dårlige knær og tykke legger, så er kult skotøy en utfordring. Som jeg sjelden dessverre tar.

Ellers så gjør jeg ihvertfall det jeg kan for ikke å fremheve valkene mine. Skjule dem klarer jeg nok aldri.

Forøvrig har jeg vokst opp med en tjukk far, som ofte ikke har sett så gær'n ut - nettopp fordi han han vært flink til å kjøpe gode kvalitetsklær som passer ham. Dersom man oppe i hodet sitt ikke finnes fornøyd og bruker mye energi på å tenke over og være lite tilfreds, har jeg litt tro på å heller investere i litt gode (og ofte dyrere) og riktige klær tilpasset egen kroppsfasong.

Og Hønni; det jeg har sett av bilder og TV av deg har vist en aldeles nydelig dame, og har ikke avstedkommet en eneste tanke på bilring hos meg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 12:57   #62
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uhm, jeg tenkte egentlig ikke å svare i denne tråden, men så er jeg visst nevnt og nå tror jeg jammen jeg skal gjøre det likevel. For om jeg ikke har spesielt fremtredende valk, så er jeg et godt eksempel på at det er fint mulig å være tynn og likevel ha en liten ølmage som man ikke akkurat ønsker å fremheve. (Det er bedre nå etter at jeg skjønte at det ikke var så himla lurt å drikke 1-2 lettøl til hver eneste middag og gjerne det samme til kveldsmaten, og at med kontorjobb så var ikke en fotballtrening i uka nok til å stoppe forfallet etter fylte 30, samme hvor lettbeint man følte seg.)

Så jeg står nå og da og vurderer «skal jeg ta på meg denne slimfit-trøya eller skal jeg heller ta noe som skjuler magen mer?». Det har vanligvis endt med at jeg tenker «pass på holdningen og løp fort, så er det ingen som legger merke til det» og gått for den trange trøya.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 13:38   #63
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kler bort valker så godt jeg kan. Har noen kg for mye, og mye av det i form av et vinterdekk rundt magen og litt mye rumpe og lår. Jeg som elsker dongeribukser går nesten ikke i det for tiden, for jeg får hetta av mageflesket som henger over buksekanten.
For tiden går jeg stort sett i kjoler og skjørt, og med en god strømpebukse kan jeg tillate meg kroppsnære plagg for å markere pupper og midje.

Den ChillNorway-kjolen er nydelig Hønni!
Med med den, en god strømpebukse og et glatt underskjørt som ikke henger seg opp i valken blir du enda mer stunning enn det du i utgangspunktet er.

Gammel 16-09-09, 14:28   #64
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke overvektig, og går med det jeg vil. Valken forsvinner om jeg strammer inn magen litt, så da er det problemet borte. Jeg elsker tights/trange jeans og tunika. Går mye i det.

Gammel 16-09-09, 14:48   #65
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør det jeg kan for å skjule valker, og andre store svakheter ved skrotten min.
Er overvektig, og VELDIG klar over det.

Ser mange overvektige i løpet av en dag som jeg både misunner klesstilen til, og som jeg undrer på om virkelig har GLEMT å se seg i speilet, eller kanskje kunne trengt ett helfigurs speil å kikke i før de gikk ut?!

Jeg syntes tunika og tights er RÅ lekkert.. men går ikke med det selv, fordi jeg har så komplekser for knærne mine..
Jeg passer på at buksene er høye nok i livet til at bilringen iallefall ikke faller utenfor..
Gensere kan gjerne være litt rysjete rundt livet, så valkene syntes litt mindre.
Empire-liv er :kidoki:

Kjoler kjøper jeg KUN som skjuler alle svakheter, det er ikke mange i skapet med andre ord..
Bruker alltid jakke/bolero el.l for å skjule armene mine..

Kan ramse opp i times vis.. kort og godt, jeg går IKKE med det jeg vil.. men med det som passer seg.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 14:51   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passer seg? Jeg går meg spaghettistropper om jeg føler for det. Armene mine forsvinner ikke om jeg skjuler dem. Herlighet, det er jo forskjell på å tre på seg noe som man ser helt idiot i og det å vise litt, selv om det ikke er stramt og tynt!

Gammel 16-09-09, 14:57   #67
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør nok litt for mye for å skjule valker. Har lagt på meg veldig mye siste par årene og mistet helt "stilen" jeg hadde. Nå vet jeg at jeg bruker altfor store topper, blir jo bare mer "boksete" ved å ha på seg sekke topper. En feil mange overvektige gjør, inkl meg selv ...

Gammel 16-09-09, 15:05   #68
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Passer seg? Jeg går meg spaghettistropper om jeg føler for det. Armene mine forsvinner ikke om jeg skjuler dem. Herlighet, det er jo forskjell på å tre på seg noe som man ser helt idiot i og det å vise litt, selv om det ikke er stramt og tynt!

Som passer MEG da..

Man ser jo på andre at noen tenker kanskje mer på hva de har på seg, enn andre.. og det er sikkert rett for dem.

For meg er det passende å skjule smilehullene på albuene, fordi det er rett og slett er kvalm

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 15:39   #69
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Inne i meg er det en liten stemme som sier at jeg skal gi beng i valkene og kle meg som jeg har lyst til, som jo ikke er kort genser og hipsters, men kule, fine klær som er litt ettersittende og viser fram både den midjen jeg faktisk har og badering og ikke klær i teltfasong. Men alt jeg ser er jo magen og da tenker jeg at det kanskje er alt andre ser og...

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg skulle ønske det ikke var sånn, men jeg er akkurat lik. Akkurat nå er jeg veldig overvektig, så nå blir det mest store klær som ikke fremhever noen ting. Men når jeg er på vei ned igjen så er jeg redd for at magen vil ødelegge en del. Jeg vil også slite med mye løs hud og jeg vet nok at det kan påvirke klesvalg.

Men. Har du prøvd en del av de hold-in kjolene etc som feks Lindex har? Det funker altså. Og man føler seg mye mer vel. Særlig om man vil ha på seg en kul kjole/skjørt eller noe sånt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 15:41   #70
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du du kan for å skjule valker eller går du med det du vil?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg skjuler. Jeg er normalt slank, men har myk mage og magen er stort sett flat når jeg står rett opp & ned, men det kan bli tilløp til valker hvis jeg har bukser som strammer litt mer rundt livet enn hvis jeg bruker skjørt som bare danderer seg.

Samme her. Prøver kle meg "slankende" men jeg gir litt beng også nå, merker jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 19:05   #71
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Alle damene i min slekt har en valk på magen. Jeg kler den stort sett bort, går iallefall ikke med noe som fremhever den. Prøver å tenke på det som jeg er fornøyd med: slanke legger og lår, god byste (kunne vært mindre). Hofter og rumpe har jeg ikke, så det er ikke alltid lett med bukser eller kjoler (42 oppe og 36-38 nede...)
Hvis jeg legger på meg (dvs NÅR) legger alt seg på magen, så det er ille å gå opp et par kilo.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 19:11   #72
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Som passer MEG da..

Man ser jo på andre at noen tenker kanskje mer på hva de har på seg, enn andre.. og det er sikkert rett for dem.

For meg er det passende å skjule smilehullene på albuene, fordi det er rett og slett er kvalm

Hvorfor er du slik da, om du finner deg selv kvalmende? Det er jo rett og slett uforståelig.

Gammel 16-09-09, 20:41   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor er du slik da, om du finner deg selv kvalmende? Det er jo rett og slett uforståelig.

Men ofte føles vel ting verre på seg selv enn andre? Jeg bryr meg lite om hva andre har på, og hvordan de kler seg om de er overvektig. Men jeg har en klar tanke om hva jeg ikke synes er pent på meg selv.

Gammel 16-09-09, 20:46   #74
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør du du kan for å skjule valker eller går du med det du vil?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Over til spørsmålet: Jeg er vel i overkant sensitiv i forhold til hvordan magen min ser ut. Det er det første stedet jeg legger på meg og i tillegg har jeg altfor mye hud igjen etter to svangerskap, så jeg kler meg for å prøve å skjule det på best mulig vis. Det vil ikke si at jeg går med telt, men at jeg tenker meg godt rundt før jeg går til innkjøp av en bukse eller en topp. Men jeg tror at magehuden min merkes best av meg selv, så egentlig burde jeg bare gi pokker i det, men jeg er ikke helt der enda.

Ja, det burde du gi pokker i, for du er jo så fin! Og kan med hell bruke klær som viser fram den flotte figuren din!

Gammel 16-09-09, 20:52   #75
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Denne tråden minner meg på - finnes Spanx i Norge? Tror jeg egentlig trenger og vil ha det. Sånne hold-inn-under-alle-klær-greier?

Gammel 16-09-09, 20:53   #76
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Denne tråden minner meg på - finnes Spanx i Norge? Tror jeg egentlig trenger og vil ha det. Sånne hold-inn-under-alle-klær-greier?

Det finnes vel på noen undertøysbutikker mener jeg? Ellers har jeg kjøpt meg en på Lindex.

Gammel 16-09-09, 20:56   #77
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det finnes vel på noen undertøysbutikker mener jeg? Ellers har jeg kjøpt meg en på Lindex.

Som du er fornøyd med? Superdupert, må sjekkes i morra!

Jeg gjør forresten det jeg kan for å skjule valker. Trenger jo ikke fremheve de akkurat. Neste skritt er da altså å gå til innkjøp av spanx så jeg kan ha litt kroppsnære ting innimellom.

Gammel 16-09-09, 20:59   #78
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Som du er fornøyd med? Superdupert, må sjekkes i morra!

Jeg gjør forresten det jeg kan for å skjule valker. Trenger jo ikke fremheve de akkurat. Neste skritt er da altså å gå til innkjøp av spanx så jeg kan ha litt kroppsnære ting innimellom.

Jeg synes den funker fint ja!
De har kjoler og.

Gammel 16-09-09, 21:01   #79
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør det jeg kan for å skjule valker. Mine valker er rett og slett løs og slapp hud etter to svangerskap, og jeg er så sint for at jeg har dem. Jeg kan bruke kroppsnære topper hvis jeg har på skjørt, men ikke hvis jeg bruker bukser

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:06   #80
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør nok endel for å skjule ja.
Bruker body, ingenting som strammer over magen. Føler meg ikke komfertabel med bare armer eller for korte topper. Tunika og kjoler med empirieliv passer meg ypperlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.