Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 15:56   #181
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Nå først så jeg intervjuet med Hanekam-damen.

Sitat:

Ildsjelene i norsk musikkliv blir drevet av en enorm elsk for det å spille og opptre. De stopper ikke å spille selv om staten ikke støtter dem.

Det er vel rimelig å tro at det samme gjelder for våre folkevalgte politikere og at Hamkammen gjerne hadde sittet fire år på stortinget uten statlig kompensasjon for jobben.

Sitat:

Hvis jeg hadde skrevet bok, hadde jeg ikke likt å få penger fra staten.

Jeg derimot, har skrevet mye for statens regning. Jeg liker å få penger derfra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 16:00   #182
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun Hanekamdame er en god erstatning for Miss Wiig-Bryn, som mente at bibliotekene måtte slutte med internasjonale aviser. De som ville lese slikt fikk kjøpe det selv, det var jo ikke så dyrt. Når hun da fikk spørsmål om hun visste utsalgspris på Narvesen så ante hun ikke, men tippet 10-15 kroner.

Vi har jo sett i den senere tid at å beregne pris ikke akkurat er hennes sterke side.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 16:00   #183
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir en blanding av veldig skremt og veldig lattermild av den stakkars jenta som må spørre sin mor til råds. Men for all del, hun er vel ikke så mye verre enn en del andre tullinger det partiet har fostret?

Gammel 15-09-09, 16:01   #184
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som vil lese ytenlandska aviser får koste det selv, ja. Holder det liksom ikke med VG heller nå, liksom??

Gammel 15-09-09, 16:02   #185
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet. Er virkelig slike nek, det folket vil skal representera dei på tinget ? ( Hanekamdama om nokon var i tvil )

Gammel 15-09-09, 16:28   #186
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er vel nok et godt eksempel på at hjernen ikke er utviklet før ved ca 25 års alder.

Gammel 15-09-09, 16:32   #187
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette er vel nok et godt eksempel på at hjernen ikke er utviklet før ved ca 25 års alder.

FrPs partiskole er nok perfekt for henne.

Gammel 15-09-09, 16:37   #188
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg også, og så er jeg skuffet over venstre som på egen hånd har torpedert et borgerlig samarbeid. Fremskrittspartiet er der enten man vil eller ikke, å la være å samarbeide gagner ikke venstre, det gagner bare de rød-grønne.

Har en hemmelig drøm om at Jens og Erna skal komme til fornuft - at de to partiene som ikke tilhører de ytre flankene og ikke nisjepartier skal skjønne at det er fornuftig å samarbeide. Jeg kunne leve med 2/3 AP-politikk og 1/3 Høyrepolitikk. Med finansminister og næringsminister fra Høyre.

Signerer den i sin helhet.

Gammel 15-09-09, 16:44   #189
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jammen, mener dere seriøst at Sponheim burde kastet Venstres ideologi over bord, og samarbeidet for samarbeidets skyld? At han burde støtte en politikk han ikke kan stå inne for? Og, er det virkelig Sponheim og Venstres skyld at et borgelig alternativ havarerte, eller må Høyre, som har hatt alle dører åpne, også ta sin del av skylda?

Ser Per Kristian Foss også er ute og skylder på Venstre i dag.

Gammel 15-09-09, 16:46   #190
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tilbakemeldingene fra Sverige viser at det utrolig vanskelig å skille arbeidende kapital fra annen formue. F.eks. hvis man setter pengene i banken, så er det pr. def. ikke-arbeidende - men hvis ikke banken hadde penger å låne ut, ville det vært umulig å starte noen bedrifter. Og hva med aksjer? Er de arbeidende?

Et velkjent eksempel er Spotify. Det er en brilliant idé, som antagelig kan redde musikkbransjen fra fullstendig piratisering, ergo er de relativt høyt verdsatt. Men de har enda ikke tjent en krone. Hadde Spotify vært norsk, hadde eierne måttet ta opp forbrukslån eller pantsatt hus og hjem - eller solgt seg ut av sitt eget selskap. For å betale skatt på en formue som ikke er der.

Spotify kommer aldri til å oppstå i Norge, og ingen andre brilliante idéer heller, slik det er nå. :Pessimist igjen:

Do agree. Og det er trist!

Det er også satt i gang en prosess som kan ende med at fond som finansierer tidligfase-selskap må betale 60% skatt på gevinst i det pengene kommer inn. Det vil jo effektivt sette en stopper for at man får lyst til å drive sånne fond i Norge. Og gjøre det ganske problematisk for tidligfase-selskap å få finansiering

Per i dag kan de som får utbytte fra fondet (partnere) sette pengene i et indre selskap, og investere dem tilbake i fondet uten å betale skatt. Man må selvfølgelig betale skatt på dem om man tar dem ut til eget forbruk (dog ikke 60%). Hvis man må skatte 60% på dem før man reinvesterer dem blir det jo ikke særlig mye å reinvestere, i alle fall ikke om man har lyst til å nyte noen av kronene selv også. Men det er vel kanskje meningen med forslaget...? gud forby at noen skulle bli Rike, for da blir man Grusom?

Gammel 15-09-09, 17:04   #191
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Da er vi enige. Jeg blir bare så fed up når alle FrP-velgere beskrives som dustete trygdede lowlifes med fire hjerneceller på deling - det er en farlig generalisering.

Og nei, jeg hverken stemmer eller spiser FrP.

Jeg er enig. Og stemmer ikke FrP jeg heller. Selv om det var det jeg skulle stemt om jeg skulle ha skulle ha ha optimalisert Meg og Mitt. Rent bortsett fra at jeg er for Polet da. Ikke fordi jeg synes vi bør ha begrenset tilgang til alkohol, men fordi det er så langt mellom de gode vinflaskene i de landene som selger vin i butikken Polet = kvalitetsvin til rimelig penge

Neida, det er flere grunner til at det ikke kunne ramlet meg inn i halvsøvne å stemme Frp, altså. Men jeg er enig med det Miss Norway skriver. Generaliseringer er farlige! Jeg kjenner feks meget oppegående mennesker som stemmer SV også, og for meg stiller det på samme nivå som FrP, bare at de er dumsnille, altså dumme på en mye hyggeligere måte. Men fremdeles like skadelig for AS Norge. FrP vil bruke opp fantasillionene, SV vil sørge for at det ikke finnes noen fantasillioner å bruke. Sånn ca, veldig forenklet.

Gammel 15-09-09, 17:49   #192
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å savne Sponheim.

Sitat:

TV2 til Sponheim: Skal du snakke med sauene nå istedenfor mediefolk?
Sponheim: Ikke sikkert overgangen blir så stor.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 18:03   #193
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et velkjent eksempel er Spotify. Det er en brilliant idé, som antagelig kan redde musikkbransjen fra fullstendig piratisering, ergo er de relativt høyt verdsatt.

Nåja. Spotify er fint,og et flott steg på veien, men vi trenger ikke genierklære det som det ene som redder musikkbransjen. En forsvinnende liten andel velger betalingsløsningen, og artistene er ikke fornøyd.

Gammel 15-09-09, 18:07   #194
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nåja. Spotify er fint,og et flott steg på veien, men vi trenger ikke genierklære det som det ene som redder musikkbransjen. En forsvinnende liten andel velger betalingsløsningen, og artistene er ikke fornøyd.

Nei folk er bekymringsfullt lite villige til å betale for det andre har laget. Man er mot svart arbeid, men synes det er helt ok å stjele musikk og filmer (ikke det at jeg mener at de som har gratis Spotify stjeler, jeg tenker mer på andre løsninger for å få tak i gratis musikk)

:betaler for Spotify og kjøper dvd-ene mine:

Gammel 15-09-09, 19:10   #195
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ventet på den fra deg. Selvsagt er det ikke Løsningen På Alt Som Er Ille, men det er definitivt et godt steg på Veien Til Den Riktige Retning. Og poenget er der. Det er en god idé, som gjenspeiler seg i verdien til selskapet, men de tjener ikke en krone enda.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 19:21   #196
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Tilbake til det første spørsmålet: Jeg mener det er trist Sponheim forsvant av en eneste grunn - han representerte den siste anstendigheten på borgerlig side. Høyre har forlengst tilbakelagt sin anstendighet og FrP gir jo blanke faen. Sponheim gikk ned med flagget til topps, og det har jeg respekt for. På den andre siden, husker jeg godt den gangen Sponheim foreslo å legge ned streikeretten, så humanismen hans har jo tydelige grenser.

Ellers er jeg skuffet over SVs tilbakegang, selv om vi ga en god fight her i Bergen!

Gammel 15-09-09, 19:26   #197
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

men de tjener ikke en krone enda.

Og det kommer de ikke til å gjøre heller, siden de har gitt en stor andel av aksjene til plateselskapene, for å få dem med på laget. Eneste som gjenstår å se, er om de greier å få Iphone og android-brukerne til å betale for bruken, da kan det være liv laga.
Anbefaler for øvrig denne artikkelen fra the Guardian.

Men for all del, jeg er veldig positiv til Spotify, og norsk platebransje og musikk-interesseorganisasjonene er sørgelig i bakevja. Som jeg sa i stad, de rødgrønne er veldig dårlige på innovasjon (uten at jeg egentlig tror at de blå er så veldig mye bedre. Jeg tror Norge er dårlige på innovasjon uansett).

Gammel 15-09-09, 19:29   #198
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg ser at de selv hadde en annen forklaring, og at deres stemmer gikk til Ap.

Det gjelder i hvert fall meg. Jeg stemte V ved forrige valg, men er enig med Sponheim, det er en avgrunn mellom V og Frp, og når en borgelig side lå an til å bli influert av et stort Frp, gikk jeg tvert til Ap.

Alternativene tatt i betraktning er jeg fornøyd med valget.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 19:34   #199
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt til det såkalte Scarlett-scenariet slår inn, antar jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 19:41   #200
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal man stemme på det som er gunstigst for seg selv, eller det som (man mener) er det beste for landet/alle?

Jeg tror jaggu meg at vi hadde hatt mer penger om landet ble blått.
Vi er begge lærere (og jeg sykepleier i tillegg), vi har lite lån i forhold til inntekt, vi bruker ikke kollektivtrafikk, har 2 biler (+ motorsykkel), kjører på dårlige veier, har verken barnehage eller SFO, har barn som ikke trenger spesialundervisning, er ressursseterke, mottar ikke trygd eller støtte fra staten og er ved god helse. Men det er flere enn meg her i landet og jeg tror at rødgønt er best for fellesskapet. Selv om jeg virkelig har sansen for Venstre, altså. Jeg tror det er på tide at Venstre får en ny leder og jeg håper de finner en god en.

Klart det finnes smarte FrP-velgere. Hallo! Både oppegående, skarpe og velfungerende sådanne. Jeg kjenner flere. MEN: Deres sosiale samvittighet er heller... underutviklet. Det skal jeg gå med på. Det ligger vel litt i kortene.

Og den underutviklede sosiale samvitteigheten gjør at jeg dømmer dem som egoistiske og slemme. Ja, jeg vet at det er fordommer og jeg vet at det ikke er tilfelle, men jeg gjør det likevel. Jeg vil virkelig ikke vite hvem i min omgangskrets som stemmer FrP, fordi jeg sliter med å skille sak og person.

Da er vi enige. Jeg blir bare så fed up når alle FrP-velgere beskrives som dustete trygdede lowlifes med fire hjerneceller på deling - det er en farlig generalisering.

Javisst er det det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.