Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Apropos vaskemaskin - alder

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor gammel er vaskemaskina di?
Under 1 år - helt ny 12 11,01%
1-2 år 17 15,60%
3-5 år 33 30,28%
6-8 år 28 25,69%
9-10 år 7 6,42%
Eldre enn 10 år 12 11,01%
Har ikke - klær vaskes kun for hånd... 0 0%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 15:05   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos vaskemaskin - alder

Vi har en Zanussi-sak som jeg kjøpte i 1998 og som aldri ser ut til å ta kvelden. :har lyst på ny maskin:

Gammel 31-08-09, 15:08   #42
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min Miele er 9 år og har aldri aldri så mye som hikket. AEG-tørketrommelen vår røk i vår; den var like gammel.

Mammas Miele tørketrommel er 35(!) år gammel og går helt supert og er i jevnlig bruk fremdeles. Sist de hadde en reparasjon på den, for 10 år siden (måtte bytte en rem eller ett eller annet sånt småtteri) så fikk de det gratis - og så ville Miele gjerne få bytte den ut med en ny, for de ville gjerne ha den til utstilling på Oslokontoret visstnok. Hun sa for øvrig nei; hvorfor bytte noe som virket?

Herlig! Jeg vet om en som hadde problemer med en kaffemaskin som var 12 år gammel eller noe sånt, som fikk reparert den gratis. På tross av at garantien hadde gått ut. Veldig bra service fra Miele må jeg si.

Gammel 31-08-09, 15:11   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Ariston-vaskemaskin som vi har hatt i 6 år, og før det har min svoger hatt den i et par år. Den går som en klokke, eneste trøbbelet som har vært med den er at kontakten til vannlåsen hoppet utav. Det fikset jeg fint selv.
Nå sliter vi litt med vannlekkasje, så vaskemaskinen likte nok ikke helt å bli flyttet. Skal se om vi ikke får fikset det også, for vaskemaskinen er knall. Ikke minst liker jeg 30 minutters programmet den har.

Gammel 31-08-09, 15:19   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bitteliten (aha! Plutselig skjønte jeg klesberget!) Ariston som har tikket og gått i, øh, seks år.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 16:21   #45
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er åtte år, og ingen problemer. Dette på tross av at den er en kombimaskin (vask & tørk). Nå bruker vi sjelden tørkefunksjonen, men litt har den jo vært brukt, så jeg er veldig fornøyd med at den oppfører seg så pent. Forrige var også en kombimaskin av samme merke og den holdt i ca. ti år.

Gammel 31-08-09, 17:31   #46
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Vaskemaskina vår var ny i juli 2001, så litt over 8 år gammel.

Vi har akkurat like gamle maskiner, Skytte.

Vi har en Miele. Aldri hatt problemer med den. Syntes det var verdt å betale litt ekstra for driftstabilitet og 20 års garanti.

Gammel 31-08-09, 17:44   #47
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Maskinen er 2 år, og den 2. vi har på 6 år. Den forrige byttet vi inn i denne, etter å ha snakket med de på ELKJØP med relativt høy stemme.

Maskinen før det hadde jeg i 13 år, og hadde ikke ett lite kluss med den engang. Den er dypt savnet!!

Gammel 31-08-09, 19:15   #48
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vaskemaskina vår er over 11 år gammel. Det er en Ariston som har gått jevnt og trofast i alle disse årene, minst en vask pr. dag i snitt.

Ingen reparasjoner og ingen problemer av noe slag.

Tørketrommelen er en Siemens og den har vi på 8. året. Ingen problemer med den heller.

Kan ikke si annet enn at vi har vært veldig heldig med kjøpene våre, er fortsatt på første vaskemaskin, første tørketrommel og første oppvaskmaskin.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 00:20   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er vel 6 år tror jeg. Har 10 års garanti, men foreløbig har det ikke vært noe med den.

Gammel 02-09-09, 01:57   #50
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Forrige maskin en asko holdt i 7 år , nåværende maskin en dyr Aeg er 4 1/2 år gammel .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:59   #51
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår Elto vaskemaskin er 8 år gammel. Jeg er ikke fornøyd med den og drømmer om ny maskin, men det blir ikke kjøpt inn med det første.

Foreldrene mine hadde en halvautomatisk AEG som varte i i hvert fall 20 år.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:55   #52
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Har en whirlpool som jeg kjøpte høsten 2001, den går fortsatt. Sambo mener at den ikke vasker bra, jeg har ingen formening om det. Nå fikk vi akkurat min bestemors "gamle" vaskemaskin, 3 år gammel og omtrent ikke brukt. Blir spennende å se hvor lenge den varer

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:05   #53
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har en 8 år gammel Ariston maskin. Mannen har fikset litt på den nå og da, og den fungerer greit nok ennå. Den stopper av og til midt i programmene, og pumper ikke ut vann på ullprogrammet, men så lenge jeg får tøyet rent og sentrifugert, så har jeg ikke gjort noe mer med det.
Vi skal snart flytte, og da skal vi kjøpe ny maskin. Da har vi to fram til den gamle legger inn årene for godt. Greit å ha en til å vaske florsklær, utedresser og sånnt i. Samt dyner og overmadrasser ved nattlige uhell.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.