Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trenger vinterkåpetips

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 12:51   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger vinterkåpetips

Planen var egentlig å kjøpe denne fra Boden, men den var utsolgt da jeg var der i helgen:

Denne prøvde jeg også, men jeg syntes den ble for kort til å holde meg varm nok i vinter:

Nå må jeg altså ut på shopping igjen, for jeg trenger en vinterkåpe.

Kravet mitt er: ull (kokt) og lengde til knærene/rett under knærene. Jeg trenger en vinterkåpe som skal holde meg varm i vinter.

Noen som har noen forslag? Jeg kikket over alt i London i helgen, men det var dårlig utvalg av ullkåper i polyesterland. Det beste alternativet jeg fant (utenom Boden som bare hadde feil farger igjen) var en kåpe på Long Tall Sally, men den var strikket ikke-kokt ull (det blir ikke vindtett nok) - dessuten var den bare 50% ull:

Gammel 02-09-09, 12:55   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vinterkåpetips

har du sett hos mette møller (skal lete etter bilde)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:57   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og er de utsolgt for Kåpen hos Boden? Jeg har jo ikke fått kjøpt enda (aka har ikke fått lønn enda)

Gammel 02-09-09, 12:59   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får inn igjen, men det er 1 måned leveringstid.

Hvor finner jeg Mette Møller? Er det en egen butikk? Eller bare på nettet?

Gammel 02-09-09, 13:00   #5
m^2

m^2 sin avatar

Standard

ehm... begge deler tror jeg? Men nå finner jeg ikke igjen den kåpen jeg så der...

Gammel 02-09-09, 13:00   #6
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Kanskje det ikke var der

Gammel 02-09-09, 13:01   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg fant nettsidene nå og fant ikke vinterkåpe for vinteren 09, men ellers var det jo en kjekk side. :lagrer:

Gammel 02-09-09, 13:08   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også tittet etter dette.

Uten å vite helt hvordan smak du har, slenger jeg ut noen forslag:

Ellos, 25 % ull (60% ull i ensfarget):

La redoute 60% ull:

La redoute ren tovet ull:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 13:11   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La redoute, 70 % ull:

minibolle mai 2012
Gammel 03-09-09, 08:55   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må avsløre min uvitenhet: Hva i alle dager er kokt ull? Jeg trodde ull var ull. Og så ville jeg heller vurdert om kåpen hadde en kombinasjon av tykk nok ull og greit for som kan fungere som vindstopper sammen.

Jeg skal også begynne å se etter kåpe har jeg funnet ut. Lett utskrådd A-form for pærefasongdamer. Men, litt avsporing, det er da latterlig at vi skal kjøpe vinterklærne nå? Jeg er i gang med å tenke høstklær, jeg. Ikke vinter.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 09:06   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Takk for tips, kokosbolle!

Kaprifol: Tovet ull er kokt ull. Tett og dermed mer vindtett. Hvis det bare er strikket så blir det hulrom mellom fibrene og vinden blåser rett gjennom. :brrrr:

Dette er første gangen jeg er tidlig ute. Jeg kjøpe badedrakt i januar, jeg maste i skobutikken etter gummistøvler i sommer før de hadde fått inn høstens gummistøvler og jeg kjøpte høstdress mens de fremdeles solgte vårdressene på salg.

Gammel 03-09-09, 10:47   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

De får inn igjen, men det er 1 måned leveringstid.

Men det er jo over en måned til det blir kaldt. Jeg hadde ventet på den fin-fine kåpen. (Men går det an å lukke den i halsen dersom det blåser mye? )

Gammel 03-09-09, 10:52   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ellos, 25 % ull (60% ull i ensfarget):

Denne var fin. (Kan man handle fra Elloskatalogen, altså? :snobb: )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:54   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

av Gaia. Jeg har ikke handlet mye der, men det jeg har handlet har vært bra.

minibolle mai 2012
Gammel 03-09-09, 10:55   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Du bestiller den fine kåpen og venter på den!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 17:49   #16
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følger med i tråden. Jeg er også på utkikk etter vinterkåpe i ull.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:01   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant en svart jeg likte veldig godt i fjor på Mexx.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:24   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ellos har faktisk tatt seg opp de siste åra, og knyttet til seg en god del kjente merker.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:30   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tulip&Tatamo da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:36   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg bestillte den i går. Hadde spesial tilbud på 50% på valgfri vare, så ble billig jakke på meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.