|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Jeg er mor til ett stykk barn som elsker regnbuksa si..Den er god og vid og sikkert helt super å skli med....Så her er det ikke barnehagen, men gutten som er tema. Forøvrig synes jeg ikke gore-texsko kan måles med støvler bestandig. De tar inn vann helt øverst, tross alt. (og er jo ganske lave)
|
|
|
#22 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!
Jeg forsto det som at HI hadde en regnjakke og at når den var våt så tok de den likevel på eller lånte regnjakke av et annet barn i stedet for å hente frem goretex-jakken?
|
|
|
#23 |
|
Kom ut av tellinga.
|
|
|
|
#24 |
|
Etylbarbital
Det er forskjell på gore-tex-sko. Våre er like høye eller høyere som støvler, har ingen snøring/borrelås og har vannavvisende snølås øverst.
|
|
|
#25 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Det samme gjør vi og det fungerer sammen med samtalen jeg hadde med barnehagen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Elsker gamlis- godis
Hva slags sett er det? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Sliter med det samme i vår barnehage. Har en vårdress som er bortimot vanntett som hun har hatt siden tidlig i vår, den henger nesten ubrukt på knaggen sin. Skjønner ikke helt hvorfor de alltid skal ha regnklær??? Det er greit når det plaskregner ute, men når det bare er litt vått på bakken så er jo dressen mye bedre, den puster er vind og vanntett. Ga beskjed i går om at jeg helst ser hun bruker vårdressen så sant det ikke høljregner, de sa at de skulle gjøre det, men jeg er spent på hva hun har på seg i dag...Jeg bruker veldig mye penger på skikkelige klær til ungene, derfor forventer jeg at barnehagen er flinke til å ta dem på også. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Jeg hadde nok blitt litt kvass, og vist med v e l d i g r o l i g s t e m m e, at |
|
|
|
#29 |
|
MORMOR
Det er skalleklærne til Nanook. Dønn vanntette og kan vaskes så mye man vil uten reimpregnering før etter ca 85 vask. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sviiisj!!
|
Det er helt klart et poeng, SF og Veronal har her. Kanskje man kan merke klærne utenpå, om de er vantette? Med sånne klistrelapper man ellers bruker til navnemerking? "VANNTETT" kan det stå på dressen, for eksempel, oppe ved hetta eller noe.
|
|
|
#31 |
|
MORMOR
Been there. Det funker. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!I barnehagen vår hører de på hva vi sier. Det er forståelig at noe kan glemmes eller at ikke alle får vite alt, så da har jeg tapet opp en lapp på plassen til barnet. Vi ønsker det sånn og sånn. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Det er jo et poeng at barnehageansatte ikke kan være orientert om alle merker og typer klær, og heller ikke på en avdeling med mange barn kan klare å huske alle beskjeder. Dette med enten å merke klærne eller henge opp lapp på plassen til barnet kan jo være en idè om man ser at de ikke klarer å følge de instruksjonene de får. Og som Veronal skriver over her - fjerne alle valgmuligheter. Men hvis de benytter lånetøy da er vi jo like langt...
|
|
|
#35 |
|
MORMOR
Det selges hos Junior Barneklær og kan også bestilles hos Norrbaggen. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Er de så varme at om man har mellomlag med ullfleece og innerst med ull så kan de brukes som yttertøy hele vinteren? Vi tenker å flytte til Trondheim og der er det mye slaps.
|
|
|
#37 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Det er ymse med påkledning noen ganger ja. Jeg tror med fordel en del barnehager kunne hatt det som tema på et kurs/planleggingsdag eller noe sånt. For det mye uvitenhet omkring.
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Esme: Jeg var inne på den svenske siden til Nanook, og det virker veldig bra. Siden en trolldress i hovedsak er et skall-lag og ullfleecefor så må jo funke omtrent likt.
|
|
|
#39 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!Som smilefjes og andre her så begrenser jeg utvalget i barnehagen. Det hender jeg får litt gule lapper i hylla om at hun mangler støvler. Jeg sender med støvler til utedagene, for jeg synest ikke det er greit at hun tråkker rundt i støvler på asfalten i oppholdsvær. Jeg fikk også lapp om at hun manglet hette på jakken sin, dagen etter leverte jeg to regnluer som de enda ikke har klart å ta på henne. Senest sist uke var hun på skogstur hele dagen med en plastpose på hodet for de hadde glemt å ta med en av de to regnluene hennes. Regntøy har hun ikke, dvs hun har men hun vet det ikke og hun får ikke bruke det.
|
|
|
|
#40 |
|
MORMOR
Det går hele vinteren. Ullundertøy + tykk eller tynn ull under. Det blir som trolldressen. Jeg heiv ett sett i str 5-6 år, jakke og bukse på vekta nå. 915 gram. |
|
|
|
![]() |
|
|