Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-09, 08:42   #21
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velge

Uten tvil stoffsofa! Mye lunere og komfortabelt enn skinn - dessuten er vel barna dine, Safran, over den værste "klissklass"-alderen?

Gammel 14-08-09, 10:20   #22
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna mine er definitivt over klissealderen, verre er det med enkelte voksne besøkende. Jeg burde hatt mørkebrunt skinnteppe også, ikke lys ull.

Gammel 14-08-09, 11:27   #23
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder ben til Karlstad, så står et eventuelt valg mellom

og

Aller helst ønsker jeg meg runde aluminiumsben, men det er ikke en mulighet.

Gammel 14-08-09, 11:42   #24
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat kastet ut vår gamle, fæle skinnsofa, som det nesten ikke gikk an å sitte i lenger, til fordel for en lekker Bari i brunt stoff fra bohus, og jeg angrer ikke!

For at skinn skal holde seg pent, må det behandles, og det er ikke alle flekker som lar seg vaske bort fra skinn heller.

Gammel 14-08-09, 12:24   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Stoff.
Fordi jeg 1) ikke synes skinn er så veldig pent, 2) jeg synes heller ikke det er behagelig å sitte i.

Stoff går an å vaske og siden ungene dine er over klissealderen blir det sikkert ikke så mye søl heller.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 13:01   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis barna dine er over den verste "Oops nå satte jeg yoghurtansiktstrykk i sofaen"-alderen, ville jeg hatt stoffsofa. Det er lunere å sitte i og ofte penere. Mange skinnmøbler blir litt klamme å sitte i, eller de er kalde og harde. Det finnes unntak dog. Jeg ser det praktiske poenget og vurderer skinn sterkt selv neste gang, men nå har jeg en 2009-modell som snart skal begynne å grise. Vi har en grå stoffsofa kjøpt på finn.no som det ikke er noe farlig med. Den holder så lenge den holder, og jeg synes ikke det er vanskelig å holde den ren, men barna spiser på kjøkkenet ja.

Gammel 14-08-09, 13:43   #27
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skinn.Jeg skal aldri ha stoffsofa i mitt hus igjen så lenge det finns barn her. Nå synes jeg mange skinnsofaer er fine i tillegg da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 14:03   #28
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har to digre reclinere i skinn og tre stoffsofaer. Nå skal jeg ikke skryte veldig av renholdet mitt , men jeg synes ikke det er mer styr å holde sofaene rene enn det er med skinn. Med skinnet er det så mye prakk med smøring og sånt.
Det er også veldig lett å ta av trekkene på putene på Karlstad og putte dem i maskinen om nødvendig.

jeg har også sofaer i stoff og stoler i skinn. (jeg har nok heller ikke vært flink nok til å behandle mine skinnstoler) Men - sofaen har holdt seg mye bedre enn skinnstolene. Sofaen er i mørk grå skinn - og man KAN vaske trekkene i maskin (blir dog ikke gjort så ofte) men med vanlig støvsuging holder den seg helt OK. Litt grovt trekk er det på den.

(har også veldig lyst på ny sofa, men venter nok til ungene skal konfirmeres eller deromkring. )

Gammel 14-08-09, 14:47   #29
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har i 10 år hatt stoffsofa fra Ikea og byttet i fjor til svart skinnsofa fra Møbelringen. Og jeg savner veldig stoffsofaen min. Mye lettere å slenge et trekk i maskinen enn å behandle med kremer og styr. Dessuten synes jeg stoffsofaen holdt seg penere jeg, selvom vi har vært flinke med å behandle skinnsofaen.
Så jeg vurderer faktisk å selge den, og kjøpe en stoffsofa igjen. Men det blir jo lissom for dumt det og. Skal ihvertfall prøve å legge den ut på finn.no

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 15:08   #30
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker definitivt best stoff-sofa når jeg skal kose meg i sofaen.
Skinn er praktisk, men jeg ville alikavel gått for stoff da gjærne med et ekstra trekk som enkelt kan vaskes.

Gammel 15-08-09, 22:38   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoff!
Karlanda i brunt er min favoritt.
Nå endte vi opp med en annen stoffsofa, Free fra Formfin og er knallfornøyd(løsningen vi ønsket oss kunne vi også fått i Karlanda, men det var enklere å bestille på Bohus).

Gammel 15-08-09, 22:46   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Arild var pen, men venninne har skinnsofa fra Ikea, og den flasser. Skikkelig ekkelt.

Perosnlig syns jeg skinn er ekkelt å sitte i. Varmt og klamt når det er sommer, og kaldt og vondt når det er vinter.

Sist redigert av Tallulah : 15-08-09 kl 22:58.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 22:56   #33
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

som du vet har vi arild. Den er like pen nå som for fire år siden. Den er veldig god å sitte i og jeg har sovet godt på den og. Vi har behandlet den kanskje en gang. Mye mer pes med stoff å vaske i maskinen og noe strev å ta på igjen. Blir svett av tanken. Og vasker man den ikke er det bare ekkelt.

Gammel 15-08-09, 23:06   #34
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Vi har tenkt litt, og gjort noen justeringer på sofaene vi hadde. Det kan kanskje se ut som om vi har bestemt oss for å ha den salongen vi har, og heller kjøpe ny spisestue fra Bolia. Men stolene vi falt for er så sabla dyre, men fantastisk gode å sitte i!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg stolen.JPG (18,4 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg spisebord Bolia.JPG (13,3 KB, 4 visninger)
Gammel 15-08-09, 23:16   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter ut skinnsofaer med stor vinkelsofa i brunt stoff nå. Jeg syns skinnsofaer er litt kaldere og mindre komfortable, men for all del, veldig praktisk. Jeg ville ikke valgt et lyst stoff til en hverdagssofa som blir mye brukt, det ville irritert meg for mye når den begynte å bli "ikke 100% strøken".

Du spurte om puter: Jeg har masse løse puter, og ja: De sklir veldig lett på gulvet. Når sjuåringen romsterer rundt mens han ser på tv, så havner stort sett de fleste putene på gulvet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 00:29   #36
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Stoffsofa! Skinn er ikke fint...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.