Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilvenning på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-09, 19:47   #21
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilvenning på SFO

Vår snuppe hadde første dag på "aktivitetsskolen" i dag, og selv om hun egentlig ville gå alene fulgte pappaen henne ned for å få på plass skiftetøy og å si hei og bli en stund. Etter 5 minutter fikk han beskjed om at nok får være nok: "Gå hjem pappa, jeg er ikke noen bleieunge heller"
Så jeg er spent på fortsettelsen, når første dag gikk såpass greit som dette.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:13   #22
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Her hos oss anbefaler de også at barna starter på SFO før de begynner på skolen, for å bli litt kjent. Men jeg er faktisk ikke så sikker på at dette er en god løsning for alle barn. På SFO var det i stor grad fri lek disse dagene før skolestart, uten noen spesiell form for oppfølging eller "bli-kjent-med-hverandre" opplegg. For de fleste barn er dette greit, men for barn som er reserverte er det ikke like greit. De kan lett bli usynlige og gående alene. På skolen derimot jobbes det bevisst for at alle skal bli kjent med hverandre og at alle skal inkluderes.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:18   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leverte min veldig snart 2. klassing i dag møtte jeg et par førsteklassinger på vei ut. Og jeg tenkte at det sikkert er noen min beskjedne, litt umodne gutt kan leke med. Og når vi hentet han i ettermiddag satt han og spilte spill sammen 3 førsteklassinger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:20   #24
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

På vår SFO har alle førsteklassingene en egen primærkontakt.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:25   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her har de snakket my om regler i dag og blandt disse reglene var det å involvere andre i leken. At det ikke var lov å stenge ute osv. Sånn sett er det mer positivt enn barnehagen, det de var veldig opptatt av at det skulle være lov å si nei når noen spurte.

Det var litt over halve trinnet som startet i dag, og Mazungen gruet seg veldig, og var ekstremt lykkelig etterpå. Hun ble kjent med en ny jente og det betød mye.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 22:47   #26
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det mange førsteklassinger, så oppstart er fordelt utover. Vi fikk først en felles omvisning. Deretter ble det utdelt tegnebøker og et informasjonsskriv til hvert barn. Vi voksne fikk så en orientering om regler, rutiner ol. Barna kunne da velge om de ville være med de voksne eller om de ville leke. Resten av dagen kunne vi gjøre hva vi ville. Det virket ikke som det var noe spesiell oppfølging av hvert enkelt barn, men det gikk heldigvis greit likevel. Ellers er det ikke noe spesielt program nå før skolestart.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.