|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Lar dette seg gjøre?
![]() |
#2 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Jeg ville sett på denne typen hvis jeg var dere:
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Noe sånt ville jeg ha hatt. Vi har allerede to.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000
Vi har riktignok bare to, men det funker helt fint for oss. Vi har ikke 7-seter, så bagasjerommene våre er nok noe dypere enn hos syvseteren. Jeg tror f.eks bagasjerommet til Passat er mindre enn hos Touran - men touranen bygger mer i høyden enn i dybde/bredde.
![]() |
#7 |
tankefull
|
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Jeg ville sett litt på denne typen også. Vi har en sånn og er veldig fornøyde. Man kan ha 7 seter i den. Som familie på 5 på ferie er det ingen problem med bagasje. I fjor reiste vi på ferie, hadde med to vogner (Phil&ted med søskensete og en Zapp) en reiseseng og bagasje til alle 5, og vi kunne fremdeles dra over bagasjeromstrekket. Den ser veldig liten ut, men er i grunnen ganske stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Caravelle er romslige og gode biler. |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Seat Alhambra, sammen med VW Sharan og Ford Galaxy fra samme periode, ville jeg vært skeptisk til. Dette er biler som er kjent for å ha relativt mye problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
tankefull
|
Dette er det plass til i Peugeot 307sw også. Nå har vi to bakovervendte stoler (ikke babystol) og en beltestol i baksetet, og det er ingen problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ulempen blir at setene må tas inn og ut. Personlig mener jeg at 307 har dårlige kjøreegenskaper. Det er på bruktmarkedet rimelige biler riktignok, men tildels også av en grunn. Med 1,6L bensinmotoren går det sikkert greit å fylle bilen på byturer, men den blir en svak motor. Ser man det opp mot en bil med diesel og samme motoreffekt vil dieselen i praksis framstå som veldig mye kraftigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
tankefull
|
Det er sant det med å ta setene inn og ut. Man kan vel velge å slå de ned, men det går utover bagasjeromsplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ser i oversikten til Trygg Trafikk at det står at det burde gå, men som "knapt". Bør nok da gå bare man er obs på hvilke seter man velger. Annet element man får vurdere er hvor mye plass det blir forover - altså at man faktisk også har god plass igjen i førersetene med stolene bak. Dette igjen såklart avhengig av høyden på dem som sitter der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
tankefull
|
Jeg syns ikke det er særlig knapt heller, men mulig vi var heldige med valg av stoler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dieselmotoren i 307 er vel normalt 1,6 eller 2,0. Jeg kan ikke huske at denne har blitt levert med 1,9-liters dieselmotor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Her er forresten Dekra-undersøkelsen fra 2008: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
tankefull
|
![]() Sv: Flerbruksbil, 7 seter og maks 150.000Den gamle dieselmotoren var 2,0 l, i overgangen fra 04 til 05 modellen ble den byttet ut med en nyere type motor som var 1,9 liter. Vi har 1,9 liter, det er jeg temmelig sikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tror ikke det har vært 1,9-liter (ser forresten på Wikipedia nå, og der er det heller ikke listet noen 1,9l diesel for 307, uten at Wikipedia alltid har riktig). 1,6 og 2,0 har også vært levert parallelt en god stund, ettersom 2,0 har høyere motoreffekt. Dagens 308 leveres med opsjonen 1,6 og 2,0 når det gjelder diesel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|