|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ustabil
|
![]() Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?
Dette er jo forsåvidt et knakende godt argument for kost-skoler også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Textrovert
|
Ja, det er trist, men det er likevel fakta. Yngstemannen min er nå 6 1/2, og dette er den første sommeren siden han var baby at jeg har følt at ferien var ferie. I flere år nektet jeg å si at jeg hadde ferie, jeg hadde "fri fra jobben", for å feriere med et barn med spesielle behov, kan være ufattelig slitsomt.
![]() |
#83 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?Storesøster var 16, nesten 17 mnder da hun begynte, og hun var veldig sjenert, tok lite kontakt med de andre barna og voksne i begynnelsen. Hun var vanskelig å levere, endte som regel med grining. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?Jeg tror det er individuelt ja, og jeg tror det er mange faktorer som spiller inn. Barnets personlighet, modenhet, hvor stor glede de har av andre barn og voksne, hvordan barnehagen er, hvor mye stimuli de trives med, og ikke minst hva slags holdning foreldrene har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?Jeg tror heller ikke den ideelle alder finnes.
![]() |
#86 |
Passiv
|
Ehh. Mener du virkelig at du trekker paralleller mellom det å ikke ville være hjemme hele dagen med å ikke ville ha ungene hos seg i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
#87 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er veldig fint for deg at du gjerne skulle omgås barna dine hele tiden. Jeg kunne ikke tenkt meg det. Og jeg synes det er slitsomt å være alene med 2 gutter i 4-5 uker i sommerferien. Mannen har sjeldent mye ferie på sommeren. Jeg innrømmer det glatt, men synes ikke jeg er noen dårligere mor enn andre. Jeg fungerer bedre når jeg kan være på jobb sammen andre voksne mennesker. Da blir jeg en roligere og bedre mamma. Jeg jobber fordi jeg liker det, og selvfølgelig for å få penger, men mest fordi jeg liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?Nå har jeg ikke lest hele tråden, så for alt jeg vet kan diskusjonen ha utviklet seg i andre retninger, men pytt.
![]() |
#90 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?Tja. Jeg vet ikke helt. Minstemor her vil være 16 mnd. Det synes mer ideelt enn mine andre to på 10,5 og 11 mnd. Hun kan gå, vise litt mer hva hun vil, si noen ord og er mer i farta. Hun liker veldiig godt å leke med andre barn og å være ute. 18 mnd tror jeg ville vært mest ideelt her - både for barn og mor. Sist redigert av Dronningen : 31-07-09 kl 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Drømmer
|
![]() Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?Det finnes vel ingen ideel barnehagestart, alle barn er forskjellige. Poden her begynte når han var 12 mnd, hadde korte dager og mye fri frem til han var 2å.Han trivdes fra første stund å kunne ikke brydd seg mindre om at vi dro når vi hadde levert han der. Han har alltid vært supersosial å for han var det riktig å starte i barnehage på det tidspunktet han gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke lest mer enn litt av denne tråden. Men må si meg enig med det Pusurkine skriver her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?Tja. Yngste begynte da hun var halvannet år. Hun stortrivdes, men det gjorde ikke jeg. Så da hun var to år sluttet jeg å jobbe og tok henne ut av barnehagen. Vi storkoste oss hjemme i halvannet år til og jeg er så glad for at jeg lyttet til min indre stemme om at det ikke var greit selv om hun trivdes i barnehagen. *følger mammaens behov* |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?Jeg har nok moderert meg litt i synet på dette ... jeg innser jo at hvis et barn ikke trives, det vil si gråter hver dag ved levering og generelt ikke har det bra (ikke deltar i lek, gråter og er utilpass) så passer selvfølgelig ikke barnehage start til 1 åringen. Jeg selv var heldig siden barnet mitt trivdes fra dag 1 og aldri så etter meg (kun gråting ved henting |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ideell barnehagestart? Finnes det?Unger er forskjellige
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 03-08-09 kl 02:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|