Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Rips

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 12:05   #21
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Rips

Tusen takk alle sammen. Tips notert. Har fryst ned og der fant jeg rips fra i fjord også. Jeg kan bruke de også ikke sant, de har ikke blitt dårlige? Får spare noe til jul og riskremen. Også fristet jo den ripsisen da, snart selskap her som jeg kan lage det til.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:26   #22
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Den er utrolig god, og myk/kremaktig rett fra fryseren

Gammel 01-08-09, 18:30   #23
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Frosne bær er veldig bra til safting. Du får ut mer saft på den måten.

Jeg skal kanskje prøve meg på gele i morgen. Lagde saft på vanlig måte (saftkoker). Så skal det blandes med nesten like mye sukker og kokes et kvarters tid. Er spent på om jeg får det til.

Gammel 06-08-09, 14:32   #24
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ripsene våre lager jeg saft og gele av stort sett.

Har du noen gode tips om ripsgele? Jeg ender stort sett opp med saft når jeg prøver... :-/

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:36   #25
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Når du lager ripsgele må bærene ikke være helt modne, da blir den stiv, er de modne eller overmodne blir det suppe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.