Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjole på skole?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-09, 20:57   #61
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole på skole?

Jeg har kjøpt klær til vår jente i dag.

I utgangspunktet har hun sikkert en del kjolevarianter som kunne ha passet, men det er jo ikke nytt, og det er vel kanskje litt stas på første skoledag.

Kjøpte en litt pyntet tunika med tights til og en strikkejakke i samme farge som tightsen i tilfelle det blir kaldt. Sko har jeg ikke kjøpt, hadde håpet hun kunne bruke en av de 10 parene eller noe sånt hun har. Får se.

Gammel 25-07-09, 21:03   #62
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Husker jeg selv og mange med meg hadde kjole da vi begynte i 1. klasse i 1988 Har skjønt at det er "normen" mange steder fortsatt ja.

Gammel 26-07-09, 10:44   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min yngste elsker kjoler og skjørt (som sin mor) og stiller i disse plaggene hverdag som første skoledag. Jeg hadde også kjole hennes første skoledag. Jeg synes kjole er et supert hverdagsplagg og har ingen problemer med å undervise i sløyd iført kjole. *kjoledame*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 10:52   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er riktignok en stund til snuppa skal begynne på skole, men siden kjole/skjørt stort sett er antrekket i sommerhalvåret så blir det nok kjole på skolestartdagen også. Hun kommer helt sikkert til å få noe nytt til den dagen. Jeg har en shoppingglad datter.

Gammel 26-07-09, 13:44   #65
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen startet i fjor og han hadde ny dongeribukse og genser med en skjorte under. Han passet godt inn blant guttene.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:14   #66
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I 1989 gikk jeg på videregående. ldis:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I 1989 begynte jeg på universitetet. :knirk:

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og jeg ble gravid for andre gang, hvis du vil høre mer om 1989.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

I 1989 var jeg ikke bare ferdig på universitetet, jeg hadde jobbet i fem år.

Det året hadde jeg en to-åring, hadde bodd et par år i selvbygd hus, og jobbet i fem år.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Lurte egentlig litt på hvorfor så mange skrev om hva de hadde på sin egen første skoledag. Jeg mente egentlig på sine barns første skoledag.

Jeg husker hverken mitt eller barnas første skoledag-antrekk, enda det er under ett år siden. :gammel og glemsk:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:45   #67
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mens jeg som startet i 1984 hadde fotformssko og cordfløyelsbukse.

Jeg startet året før og hadde også fotformsko og cordfløyelbukse. Helt nytt, og jeg husker at jeg følte meg så fin. :mimrer:

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:55   #68
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Høh. Så jeg sliter litt hvis jeg sender guttungen avgårde i Stones t-skjorte, altså?

Phøø, min pjokk hadde Stones t-skjorte, kule jeans og conversesko i bursdag her om dagen.

Det er da finklær det.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:03   #69
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Da jeg begynte på skolen i 1989 hadde jeg turkis bukse og en rosa og hvit strikket cardigan.

Jeg hadde sånn ca det samme i 1989.

Håret var selvsagt satt opp i en hestehale på siden.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:13   #70
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillemor kommer til å ha kjole hvis det er greit vær. Husker storebror hadde ny pirat-bukse og skjorte på sin første skoledag.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 16:02   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Min yngste elsker kjoler og skjørt (som sin mor) og stiller i disse plaggene hverdag som første skoledag. Jeg hadde også kjole hennes første skoledag. Jeg synes kjole er et supert hverdagsplagg og har ingen problemer med å undervise i sløyd iført kjole. *kjoledame*

Kjoler er fint, men jeg eier så og si ingen for utvalget er så lite, synes jeg.
Hvor kjøper du kjoler?

:avsporing:

Gammel 26-07-09, 16:45   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kjoler er fint, men jeg eier så og si ingen for utvalget er så lite, synes jeg.
Hvor kjøper du kjoler?

:avsporing:

Over alt, egentlig. HM, Indiska, Lindex, Fransa, merket Soya som føres litt hist og her, Bik Bok, ja egentlig over alt. Ser jeg en fin kjøper jeg den. Jeg vet jo aldri når den neste fine dukker opp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 20:42   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Phøø, min pjokk hadde Stones t-skjorte, kule jeans og conversesko i bursdag her om dagen.

Det er da finklær det.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg hadde sånn ca det samme i 1989.

Håret var selvsagt satt opp i en hestehale på siden.

Jeg hadde musefletter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 21:30   #74
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og jeg som begynte på skolen i 1976 ... hadde kort hår og så ut som ett troll

Hadde også skjørt og jakke som matchet..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.