Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags barnehagesko til ettåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 12:31   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hva slags barnehagesko til ettåring?

Snuppa (straks 10 mnd) begynner i barnehage i høst, og jeg må kjøpe sko. Hun går ikke selv ennå, men vandrer langs møbler og med gåvogn.

Noe å anbefale?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 16:49   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags barnehagesko til ettåring?

Halvhøy skinnsko, førstesko. Spray impregnering på så holder de i litt vann også. Eventuelt ett par lette støvler i tillegg til øspøs dagene.

Gammel 10-07-09, 16:51   #3
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ordentlige sko til barn som ikke går selv enda bare blir styrete. Min datter som nå er 14 måneder har brukt skinntøfler som utesko i hele vår og sommer, når det har vært vått ute har hun hatt sånne "labber" til å trekke utenpå føttene (Reflex, tror jeg). Selv om hun går selv nå bruker hun fortsatt skinntøflene når hun trenger sko ute. Til barnehagestart i august kommer hun nok til å få et par babysko av standardtypen med stiv hælkappe og et par gummistøvler.

Gammel 10-07-09, 18:22   #4
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

F.eks. noen sånne?

Vi har noen tilsvarende til vår jente, som hun fikk en liten stund etter at hun hadde begynt å gå. De er lette og myke, med god hælkappe.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 21:05   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Vi brukte flere ulike sko til lillemannen da han startet i barnehagen i vinter, selv om han ikke kunne gå. I bartebyen holder det, i mine øyne, ikke med sokkesko på vinteren/våren, så han hadde ecco goretexvintersko, høy type, i vinter (lånte noen pent brukte), i vår har han brukt superfits joggesko med gore tex, i tillegg så har vi støvler og vanlige førstesko med stiv hælkappe. Han begynte å gå da han var ca 14 mnd.

Jeg ville kjøpt ett par førstesko og impregnert dem skikkelig om jeg bare skulle hatt ett par i første omgang. De er ikke så mye ute i dårlig vær når de er så små og ikke kan gå (iallefall ikke i vår bhg.), så de trenger ikke all verden, men ett par sko er veldig kjekt å ha på med tanke på beskyttelse og varme.

Gammel 11-07-09, 22:09   #6
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Jeg lurer på det samme... Fikk anbefalt superfit "mine første sko" eller hva de het, men de hadde ikke størrelsen. Str. 19 var alt for store... :-) Må lete videre og god støtte og relativt myk såle er vel det viktigste på sånne små babyføtter.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.