Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-09, 10:58   #121
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Snækk fårræ sjæl.

Gammel 30-06-09, 10:59   #122
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har til og med fått litt friskt regn! Men det er over 20 grader da, så det fordampet fort. Men herlig med litt pause. Nå tenker jeg dog på at jeg ikke akkurat hadde med noe klær for regn og sånn i bhg idag, men shit au.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 11:00   #123
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

26 grader allerede, men heldigvis litt dis i dag også. Liv er sendt på stranda med besteforeldrene.

Gammel 30-06-09, 11:42   #124
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

31 grader ute, her inne på kontoret tør jeg ikke tenke på hvor varmt det er. :svett:

Gammel 30-06-09, 11:52   #125
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

JEg koser meg fra 2100-2300 hver kveld. Ellers har jeg det het forferdelig. Takk Blondie. Det er jo over 30 grader! Klarer ikke å skrive noe fornuftig engang.

Gammel 30-06-09, 12:01   #126
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan hate varmen litt akkurat her og nå, men det går fort over. Og når vi er midtvinters, med 15 minus og snø oppetter husveggene, da er det helt greit med 30 varmegrader allikevel.

Men jeg skulle gjerne hatt noen grader kjøligere på natten når jeg sitter på jobben ( også kalt badstua ) i et gammelt murhus uten særlig god ventilasjon, men sikkert 30 grader inne og upustende hvit uniform.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 13:13   #127
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns jeg ser et mønster i at det er lyse mennesker uten for mye pignemt som liker/tåler varmen dårligere enn de med mye pigment? Korrigert for soling, selvfølgelig, som de som er glad i sol og varme gjør mer av enn de andre. Men jeg syns de med veldig lys hud som ikke blir så lett brun klager mer over varmen enn de som er gyldne i huden. HVa tror dere? (for ordens skyld, jeg er rødhåret, blir aldri brun, og syns det er grusomt når det er 30 varmegrader)

Gammel 30-06-09, 13:18   #128
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poll-materiale det der, 3barnsmor. :agurktid:

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 13:24   #129
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg er gyllen hvis jeg gidder å oppholde meg i sola, faktisk kan jeg bli skikkelig brun. Greia er bare at jeg ikke orker. Den ultimate tortur for meg er solarium.

Gammel 30-06-09, 13:25   #130
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg syns jeg ser et mønster i at det er lyse mennesker uten for mye pignemt som liker/tåler varmen dårligere enn de med mye pigment? Korrigert for soling, selvfølgelig, som de som er glad i sol og varme gjør mer av enn de andre. Men jeg syns de med veldig lys hud som ikke blir så lett brun klager mer over varmen enn de som er gyldne i huden. HVa tror dere? (for ordens skyld, jeg er rødhåret, blir aldri brun, og syns det er grusomt når det er 30 varmegrader)

Stemmer ikke på meg Jeg er mørk og blir fort brun, men tåler varmen dårlig...

Gammel 30-06-09, 13:36   #131
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, er det er her det er legitiimt å klage på varmen. Jeg synes 32 grader i skyggen er noe inni gampeskogen jævlig, og føler at jeg er på samme planet som Blondie og Blu med flere. Jeg prøver å ikke klage så mye offentlig da, sitter heller i en skyggekrok og surmuler.

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg slår også et slag for ac, vi har en diger stygg sak som bråker mer enn jeg liker, men ejg er ikke villig til å bytte den med noe i verden akkurat nå.

Vi brukte fem tusenlapper på en slik, den skulle klare å kjøle ned 27 kvm. Den klarte sånn ganske akkurat 9 kvm, vi kjølte ned et soverom på ettermiddagen og fram til leggetid. Den tok kvelden den andre sommeren vi hadde den. En fin og bråkete sak, det er bare å komme og hente den hvis det finnes noen petter-smart-mennesker som har lyst til å prøve å få den i funksjon igjen. Ellers går den på dynga.

Min kjære har de siste dagene jobbet hardt med å få opp varmepumpe i 2.etg, jeg truet med å bestille billetter til Tromsø hvis den ikke kom i gang som fort som fy. (Eller, truet og truet - vi er veldig glad i Tromsø altså. Kalde fine stedet. ) Så nå er det 22 grader i 2.etg og 25 grader i første. Det store spørsmålet er om vi nå blir syke hele hurven, er det en myte det der at man blir syk av aC? (Beklager at jeg måtte dra fram akkurat det der aC. )

Gammel 30-06-09, 13:59   #132
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir syk av vifter og overdreven aC. Hm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 14:19   #133
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jepp!

nå har det vært sommervær i en uke. Det er ingen som vet hvor lang tid det tar før vi igjen må kle på oss langermet, jakker, sokker og det som verre er for ta en snartur utenfor døra.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

aC er å finne på mange soverom om sommeren, ja.

"Raus"??

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Elinblu: Du burde virkelig vurdere å bygge hus selv. Du aner ikke hvor fantastisk det er med et godt isolert hus med moderne ventilasjonssystem - varmt om vinteren og avkjølt om sommeren. Ungene kan tom. sove med vinduene igjen uten at det blir for varmt (en fordel når naboer bråer utendørs).

Vi har gammelt hus og varmepumpe som står på kjøling, kan anbefales det også om en ikke vil bygge hus!! Vi legger oss i iskalde rom!

Gammel 30-06-09, 14:31   #134
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg hater varmen og forbanner alle som forteller meg at det ikke er lov til å klage.

Signerer. :lat i varmen:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 14:47   #135
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det kan jo være fint med varme når man har ferie og late dager, men ikke kom og klag over at jeg klager over varmen på jobben.

Vi har elendig ventilasjon, og det blir fort 35 + grader inne. Da er det vanskelig å opprettholde konsentrasjonen...

Sist redigert av Najade : 30-06-09 kl 15:15.
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 14:51   #136
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Vi har elendig ventilasjon, og det blir fort 35 + grader inne. Da er det vanskelig å opprettholde konsentrasjonen...

Jeg er glad jeg ikke vet hvor varmt det er her inne nå. Har vifte på pulten, men den blåser bare rundt den varmeluften.

I dag har jeg støttestrømper på, men allikevel ser det ut som om lårene går helt ned til føttene. (De var halvveis slik da jeg sto opp i dag tidlig.

Sist redigert av Éowyn : 30-06-09 kl 15:13.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 15:00   #137
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også en klager hva gjelder varme; takler varme mye dårligere enn kulde, og nå til dags er det for varmt. Jeg trives dog i syden, men reiser aldri på når det er som varmest, og når gradestokken viser 31°C i stua på kveldstid, da er det like før jeg renner vekk ... Dårlig søvn for liten og stor hjelper heller ikke på gleden over at det er sommer, det er for VARMT!!!

Gammel 30-06-09, 15:52   #138
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Stemmer ikke på meg Jeg er mørk og blir fort brun, men tåler varmen dårlig...

Jeg er mørk, blir brun, men ikke så fort og tåler varmen dårlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 17:46   #139
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

30 grader, steiksol, vindstille og etterhvert en laaang sykkeltur. Herlig!

Gammel 02-07-09, 09:25   #140
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: … men man skal jo ikke klage på varmen

Langtidsvarsel fra yr for Oslo:

Søndag: 23 grader, Regn, 9 mm nedbør
Mandag: 18 grader, Regn, 16 mm nedbør
Tirsdag: 18 grader, Regn, 9 mm nedbør
Onsdag: 19 grader, Regn, 5 mm nedbør
Torsdag: 18 grader, Regn, 5 mm nedbør
Fredag: 20 grader, Delvis skyet, 2 mm nedbør

Denne tråden skriker etter en spin-off om noen dager. Jeg klager i alle fall høylydt når regner bøtter ned i juli.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.