Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lage krydderoster selv

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 09:07   #1
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lage krydderoster selv

Jeg vil lage krydder-/urte-oster selv. Jeg skjønner at bare fantasien setter begrensninger, men det var den fantasien, da.

Tips?

Sist redigert av Molo : 09-06-09 kl 09:20.
Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 09:14   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lage kryddersmør selv

Hva skal du ha det til?
Det må nesten passe litt, men oftest lager jeg det med hvitløk, basilikum, salt og peppermix. Og evt soltørket tomat. Skal det være til baktpotet med tacokjøtt har jeg tacokrydder oppi også.

Gammel 09-06-09, 09:19   #3
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det glemte jeg jo å si. Skal ha det til kjeks, som i ost, kjeks og rødvin.
Basilikum, hvitløk og philadelfia-ost "kan" jeg. Det blir knallgodt. Men vi må ha flere varianter også.

Gammel 09-06-09, 09:20   #4
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Standard

Og nå ser jeg at jeg har skrevet helt feil. Det er krydderOSTER, ikke smør.

Gammel 09-06-09, 11:34   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Og nå ser jeg at jeg har skrevet helt feil. Det er krydderOSTER, ikke smør.

Jeg endret overskriften, jeg.

Gammel 10-06-09, 19:02   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hva bruker du som basis ?
*nyskjerrig*

Gammel 10-06-09, 23:03   #7
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Standard

Sv: Lage krydderoster selv

Philadelfiaost. Jeg lager med hvitløk og basilikum. Den blir knallgod.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.