Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg bruke disse skoene til kjole?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 20:11   #61
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg bruke disse skoene til kjole?

Hmm. Veldig delte meninger dere har. For min del har jeg ikke bestemt meg enda, og får vel tenke litt på det. Om jeg velger å bruke de, så vet jeg ut i fra denne tråden at det finns flere som kunne gjort det samme Jeg er enig i at man skal pynte seg i bryllup, men jeg stiller ikke opp stivpyntet og i sko med høye hæler. Og siden foten min uansett ikke passer i smale spisse sko, så slipper jeg det Har et par uker på meg, og selv om jeg håper å slippe, så tar jeg kanskje enda en runde i skobutikkene.

Til dere som ikke syns jeg kan ha disse skoene
- Vis meg gjerne bilde av sko dere syns jeg kan bruke.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor har du forresten fått tak i kjolen?

Den er kjøpt hos Ødegaard dameklesbutikk. Ikke en butikk jeg vanligvis går inn i, men kjolen hang i vinduet, og siden jeg var på kjole-jakt, så gikk jeg inn å prøvde den. Kom ut med bærepose, og er veldig fornøyd med kjøpet mitt

Gammel 18-05-09, 21:02   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer jo selvfølgelig an på type bryllup, men er det vanlig tradisjonelt med mørk dress og lange kjoler, så synes jeg de er for hverdagslige.
Det er få anledninger der man skal stivpynte seg, og min personlige mening er at bryllup er en av dem. Dvs i mitt hode er det veldig pyntet kjole og veldig pensko, men jeg vet jo at mange ikke er komfortable med sånt og heller ikke er så opptatt av stivpynt i bryllup. Men, jeg synes ikke det passer seg med kjole og sko som jeg kunne gått med på jobb (kontor) eller i vanlig selskap.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 23:03   #63
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Noe sånt kunne sikkert passet til kjolen, kjolen er såpass nett og sommerlig at jeg tror jeg ville gått for sandaler til om du ikke orker helt nette pensko.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 11:27   #64
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke brukt de nei, altfor grove sko å bruke i bryllup å til den kjolen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 22:05   #65
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Stilige sko, men jeg tror ikke jeg ville ha brukt dem til denne kjolen i et bryllup.

Gammel 21-05-09, 16:08   #66
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg var og prøvde de i går og syntes de var veldig fine på foten, ikke så "klumpete" som de ser ut på bilde. Jeg ville nok ha brukt dem ja.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:15   #67
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jge bruke disse skoene til kjole?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvis det ikke er en veldig "fin" kjole, så hadde jeg glatt brukt de skoene der ja - de var kjempefine

Kommer også litt an på hva det står om antrekk i invitasjonen. Det pleier vel ofte å stå et lite hint om det der?

Gammel 21-05-09, 16:26   #68
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personlig synes jeg skoene er for grove til kjolen og jeg ville helt klart ikke brukt dem i et bryllup. Dette er hverdagssko i mine øyne. Hadde jeg sett noen som gikk med slike sko i et pyntet selskap ville jeg lagt merke til det. Jeg ville ikke kommentert det, men jeg hadde sikkert tenkt at vedkommende måtte ha vondt i beina eller noe slikt. Det finnes jo utrolig mange flotte pensko som er uten hæl, jeg ville heller gått for noe slikt.

(eller det ville jeg ikke, for jeg liker nette høyhælte sko)

Men jeg ville ikke kastet ut noen som gikk i slike sko, så ja, selvfølgelig kan du gå med dem. Og det viktiste er tross alt at du selv føler deg fin!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:34   #69
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefine sko, men kanskje mer til litt mindre formelle settinger?

Med utgangspunkt i brunt skinn, synes jeg at det finnes nettere skotyper jeg ville brukt i bryllup. Jeg er selv fan av robuste sko til de fleste anledninger, men noen ganger synes jeg det er mer "riktig" med sko som er mer pyntet.

Til denne kjolen _må_ du ikke ha høye hæler, det finnes mange finne sandaler som er mer enn pyntet nok med ankelremmer og andre detaljer. Hvis du, som jeg, har en så bred fot at mange sko rett og slett er for smale, kan du gå opp en str og bruke en korkhæl. Kjøp skinn som utvider seg, og tusle rundt i dem noen kvelder i forveien.

Kos deg i sommerbryllup, du blir mer en fin nok uansett hva du har på bena

Fra Eurosko:

Fra Din sko:

Gammel 21-05-09, 16:37   #70
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Kjolen:

Ikke type "stivpyntet", men med tilbehør og stæsjet hår,
så håper jeg å bli fin nok for bryllup.

Så ikke dette før nå. og til dette ville jeg absolutt hatt andre sko. F.eks. noe sånt som Bille la ut:

Gammel 21-05-09, 18:00   #71
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker skoene nesten daglig på jobb, og hadde ikke brukt dem i bryllup.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:09   #72
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg vært på shopping igjen, og kom hjem med disse skoene..

..som jeg planlegger å bruke til kjolen.

Gammel 28-05-09, 12:15   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DET blir bra!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 17:02   #74
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg også. Det gir et mye nettere inntrykk med sandaler.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 17:13   #75
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke til bryllup nei. Syntes de kunne vært fine til jeans, olaskjørt osv.
For meg er slike sko hverdagssko, og jeg ville ikke syntes de var pyntet nok til bryllup. Bryllup er en ganske formell greie, og da syntes jeg man bruke noe annet enn hverdagssko. Men noen mener sikkert at disse er stivpyntet i forhold til hva de bruker til hverdags, så dette er jo relativt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 17:17   #76
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Nå har jeg vært på shopping igjen, og kom hjem med disse skoene..

..som jeg planlegger å bruke til kjolen.

Myyyyye bedre!!! Jeg syntes kork er litt minus (uformelt), men i forhold til Elnaturista, så er dette ti hakk bedre!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:23   #77
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Myyyyye bedre!!! Jeg syntes kork er litt minus (uformelt), men i forhold til Elnaturista, så er dette ti hakk bedre!

Enig med Joika.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 22:25   #78
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

JAAA, disse skoene er mye bedre! kos deg i bryllupet!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.