Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hjelp! Piano-/musikkyndige - identifisering av pianostykke

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 12:33   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Piano/musikk-kyndige - identifisering av pianostykke

Jeg kan ikke en note, så jeg følger bare fasinert med.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:33   #22
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Har også prøvd det ut på et virtual piano, men kjenner det ikke igjen.

Gammel 22-05-09, 12:40   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arg. Nå reiste jeg meg for å spille det, men da jeg snudde meg kom jeg på at pianoet ligger i bits and pieces på verandaen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:33   #24
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har tatt det på pianoet, kjenner det ikke igjen. Det burde vel ikke være noen sak å skrive noter på det (for hånd, det går jo an)? Eller er det snakk om med kompet også?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:36   #25
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... denne minner bittebittelitt, men feil toneart og, eh, feil melodi. Lik på en helt forskjellig måte, liksom

Sist redigert av m^2 : 22-05-09 kl 14:47.
Gammel 22-05-09, 15:11   #26
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har spilt piano og har forsøkt å finne melodien i hodet, men jeg har nok ikke spilt denne.

Men spent på om noen finner ut av det gitt!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:26   #27
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spilt den, jeg kjenner igjen melodien.

Men hva er det den heter igjen da? Jeg må se igjennom noter når jeg kommer hjem.

Gammel 22-05-09, 19:10   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner den også igjen, som et Bach-preludium! Til og med før jeg så youtube-linken over her!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:14   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du fikk den på mail av meg, no? Eller virket det ikke? Eller var det ikke den? :nysgjerrig:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:19   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå fikk jeg atter en gang bitre følelser overfor min mor som ikke insisterte på at jeg skulle lære å spille piano som barn.

Gammel 22-05-09, 19:22   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg kjenner den også igjen, som et Bach-preludium! Til og med før jeg så youtube-linken over her!

Jeg tror også det er Bach. Ahhh, jeg blir gal her, den ligger i notebunken hjemme. Men burde jo huske det. Helt bakerst på tunga, noe med Presto?

Alternativt kan man ringe faren til Benmurphy, han kan i praksis alt av klassisk musikk.

Gammel 22-05-09, 19:36   #32
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan det være Solfegietto av Philip Emmanuel Bach?

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:38   #33
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Yess!
Den er det - og jeg som trodde Mrs Norway bare var ute etter en enkel melodilinje...

(har aldri spilt den selv altså, men det høres da ut som samme?)

Gammel 22-05-09, 19:45   #34
indie

indie sin avatar

Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Yess!
Den er det - og jeg som trodde Mrs Norway bare var ute etter en enkel melodilinje...

(har aldri spilt den selv altså, men det høres da ut som samme?)

Jeg synes også det høres ut som omtrent det samme. Men, skal det være B i stedet for H i det som er skrevet inn? Høres sånn ut på blokkfløyten jeg prøver, men er desverre ikke helt stø på dette lengre.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:51   #35
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fant notene her. Det ser ut som det i første innlegget stemmer overens med de.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:54   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jepp! Den er det!

Gammel 22-05-09, 19:56   #37
indie

indie sin avatar

indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Fant notene her. Det ser ut som det i første innlegget stemmer overens med de.

Ja, se der ja, bare jeg som ikke helt har øre for dette lengre.

Skal forresten skrive det ut og ta det med neste gang jeg har tilgang til piano. Fint øvingsstykke.

Gammel 22-05-09, 19:57   #38
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Søren at dere fant ut av det før jeg fikk prøvd meg... Dette hadde jeg klart.

Gammel 22-05-09, 20:01   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Jeg synes også det høres ut som omtrent det samme. Men, skal det være B i stedet for H i det som er skrevet inn? Høres sånn ut på blokkfløyten jeg prøver, men er desverre ikke helt stø på dette lengre.

Nei, b-en er oppløst så det er h det skal være.

Gammel 22-05-09, 20:02   #40
indie

indie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Søren at dere fant ut av det før jeg fikk prøvd meg... Dette hadde jeg klart.

Da kan du jo få hjelpe meg med et stykke jeg gjerne skulle hatt notene på. Jeg husker ikke navnet så klarer jeg ikke finne det.

Ganske kjent dette også, litt i samme gata som det andre. Tror alle notene er 1/8 noter (det det heter ja?)

C - D - E - G - F - F - A - G - G - C - H - C - G - E

Denne burde noen klare, kjent melodi.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.