Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllupsgave - pris?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 10:27   #1
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Bryllupsgave - pris?

Vi er invitert til kaffe i bryllupet til et vennepar. Ikke nære venner, men det er bror av konen til bestekameraten til mannen min (puh!)og vi har feiret en del nyttåraftener i lag og treffes kanskje 4-5 ganger ellers i året.

De ønsker seg gavekort på et reisebyrå og jeg lurer på hvor mye det er vanlig å bruke på gave når man "kun" er bedt til kaffe?

Gammel 18-05-09, 10:29   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsgave -pris?

Da ville jeg kjøpt for kr 500,- tror jeg at jeg hadde gjort i samme tilfelle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:30   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville sett på hva jeg har råd til, men tenker at ca 500 er greit. Jeg ville ikke gitt for mer enn det ihvertfall.

Gammel 18-05-09, 10:32   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Enig med Elisabeth og Trøtt

Gammel 18-05-09, 10:35   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også umiddelbart på 500 kroner.

Gammel 18-05-09, 10:37   #6
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig med de andre, 500,- høres greit ut!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:28   #7
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Ja, det er faktisk det vi har snakket om også -så da blir det det!

Takk for hjelp til beslutningen jenter!

Gammel 18-05-09, 14:35   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat den summen jeg også tenkte på. Tenke seg til.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 00:02   #9
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllupsgave - pris?

Enig med de andre

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 00:12   #10
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte også 500,-

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:09   #11
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Vi har alltid pleid å gi 500 kr til de vi er i kaffe til- Tror det er en helt vanlig sum i slike anledninger.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 00:32   #12
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Oj, så pass mye? Vi vanker tydeligvis i forskjellige kretser

Men om det var det dere tenkte, så er jo det greit. Jeg tenker at det er det man har råd og lyst til å gi som skal avgjøre, ikke hva alle andre gir

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 09:50   #13
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg syns det var litt mye jeg da... Da vi giftet oss fikk vi jo feks sånn Eva Solo karaffel av noen som var med under hele bryllupet, og vet at den koster 439,- eller noe slikt. Fikk liknende gaver av andre også. Syns det var en glimrende presang! Så jeg ville vel kanskje ikke brukt mer enn ca 300,- om jeg kun skulle til kaffen og ha med en liten oppmerksomhet... Men såklart; det spørs jo om kanskje det er et enkelt bryllup eller et overdådig kanskje...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.