Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dør

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-09, 19:07   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dør

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg har en meget overaktiv fantasi så jeg har lært meg å holde meg unna slikt. Det er nok for meg å se en reklame for en skummel film og så har jeg det gående. Jeg har fortsatt flashbacks til X-Files episoder jeg så når jeg var yngre. Æsj, nå kom jeg til å tenke på det! Og jeg som er alene i natt. :tenk på noe annet - tenk på noe annet:

Heldiggrisen! Jeg vil også ha det sånn! Jeg elsker å bli skremt, grøssere er det kjekkeste som finnes. Men jeg blir jo aldri redd, og det er like nedtur hver gang jeg er alene og har skrudd av alt lyset i huset, lagt meg til i sofaen med teppe over, gardinene trukket for og med høy lyd på storskjermen og en skummel film på. Og så blir jeg ikke LITT redd engang ...

Gammel 07-05-09, 20:35   #22
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skal definitivt se denne! Helst i 3D! Ungene lar jeg være hjemme, det skal ikke mye til før de blir skremte av film så de får vente noen år.
Dessverre ser det ikke ut til at den kommer på kino her med det første, den er ikke oppsatt i programmet og ligger heller ikke under kommende filmer.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 20:36   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den har jeg gledet meg til lenge!! Jeg har en femåring som er veldig lite redd for alle slags filmer og som fint kunne sett denne, men hun vil ikke, så jeg får se om noen vil bli med meg. Vet ikke om noen venninner vil se denne, håper det. Ellers laster jeg den ned.

Nå vet du om ei!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:11   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åååh!

Gammel 07-05-09, 22:15   #25
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal se den, men jeg tror ikke ungene skal se den. Litt vanskelig å si ut fra en omtale og trailer.

Gammel 07-05-09, 22:30   #26
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg har en meget overaktiv fantasi så jeg har lært meg å holde meg unna slikt. Det er nok for meg å se en reklame for en skummel film og så har jeg det gående. Jeg har fortsatt flashbacks til X-Files episoder jeg så når jeg var yngre. Æsj, nå kom jeg til å tenke på det! Og jeg som er alene i natt. :tenk på noe annet - tenk på noe annet:

Men ungene dine hadde taklet den greit, vil jeg tro. De er ganske tøffe.

Jeg er redd for alle skumle filmer, og holder meg for øyne og ører hvis det blir for ekkelt. Men jeg ble ikke skremt av traileren for denne. Lurer på å ta med meg i hvert fall eldsten for å se.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 14:23   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hm. Slik det ser ut for meg skal jeg på kino å se denne i helga med 12-åringnevøen.
Og på Hanna Montana med 10-åringniesa.

Det blir ikke Hanna Montana. 10-åringen ville bli med på Coraline-filmen likevel.

Gammel 14-05-09, 18:29   #28
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Den så veldig kul ut ja!

Men det spørs nok om husets frøken er i minste laget, selv om hun er veldig tøff når det gjelder slikt!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:01   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmen var bra, litt skummel og veldig dyster i framtoning, men ikke så skummel som jeg trodde den skulle være.
Stesnuppa syntes slutten var noe ekkel, for jeg tror det var det nærmeste hun har kommet å se en åpen slutt noen gang. (Hun tolket den som åpen, men jeg vet ikke om det var ment slik av de som laget filmen).

Nevøen og niesa mi syns ikke den var noe skummel i det hele tatt, men de likte den.

Gammel 18-05-09, 22:08   #30
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nevøen og niesa mi syns ikke den var noe skummel i det hele tatt, men de likte den.

hvor gamle var barna du hadde med deg da? Jeg har en jente på 8 som er lite skremt, jeg ønsket å ta henne med på kino på lørdag som var. Jeg oppdaget da at filmen ikke lå under rubrikken "barn" i kinoprogrammet, den lå under voksne/ungdom. I tillegg så er det ikke norske stemmer, og hun leser ikke tekst helt flytende enda. Er den så skummel at den kan betegnes som ungdomsfilm??

Gammel 19-05-09, 08:41   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aiza, her.

Er den så skummel at den kan betegnes som ungdomsfilm??

Den har jo aldersgrense 11 år, og de færreste filmer med den aldersgrensen blir oversatt, fordi man setter som forutsetning at seerne kan lese godt nok til å følge med. Jeg har bare sett traileren, men inbiller meg at mye kan bli litt ekstra skummelt hvis man ikke kan lese teksten. Om den er for skummel for barnet ditt kan bare du vurdere, men hvis det er slik at hun ikke greier å lese fort nok ville jeg droppet det. Ingenting er så irriterende som simultanoversettende foreldre på kino.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 08:48   #32
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg hadde tenkt å ta med storesøster og jentene i klassen på denne filmen. Hun fyller 10 år, men kanskje jeg bør revurdere bursdagskino? Hun har sett trailer og har gledet seg skikkelig, men jeg vet jo ikke hvordan de andre jentene reagerer?

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 08:51   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Jeg hadde tenkt å ta med storesøster og jentene i klassen på denne filmen. Hun fyller 10 år, men kanskje jeg bør revurdere bursdagskino? Hun har sett trailer og har gledet seg skikkelig, men jeg vet jo ikke hvordan de andre jentene reagerer?

Siden det er en film med 11 årsgrense ville jeg ikke tatt med barn på 9 år uten å ha sjekket med foreldrene om det er greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 11:46   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Aiza, her.

hvor gamle var barna du hadde med deg da?

De var 10, 11 og snart 12. De to på 10 og snart 12 har alltid sett på skumle saker, så for dem var ikkedette videre skummelt, men det var jo noen stygge ansikter og sånn.

Sitat:

Jeg har en jente på 8 som er lite skremt, jeg ønsket å ta henne med på kino på lørdag som var. Jeg oppdaget da at filmen ikke lå under rubrikken "barn" i kinoprogrammet, den lå under voksne/ungdom. I tillegg så er det ikke norske stemmer, og hun leser ikke tekst helt flytende enda. Er den så skummel at den kan betegnes som ungdomsfilm??

Jeg ville ikke tatt med barnet mitt på denne filmen om det ikke kunne lese teksten, tror jeg. Anbefalt ungdom/voksne står det i omtalen.

Gammel 19-05-09, 11:47   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Jeg ville nok ikke tatt med noen andres barn på denne filmen uten å ha fått godkjenning av foreldrene først.

Gammel 19-05-09, 11:55   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller ikke tatt med barn som ikke var fylt 11 på en film med 11-årsgrense uten å ha snakket med foreldrene først, særlig ikke når filmen er såpass skummel som denne ser ut til å være. Jeg leser boken på t-banen for tiden, og den er skummel nok for meg, bare den. Baksideteksten sammenligner med Alice in Wonderland, men jeg synes nesten den ligner mer på eventyr-/marerittsekvensene i Pans Labyrint, hvis noen husker den filmen? (Filmen kan jo både bli mer og mindre skummel enn boken, såklart.)

Gammel 20-05-09, 21:50   #37
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ingenting er så irriterende som simultanoversettende foreldre på kino.

I og med at den er tekstet så vil jeg ikke ta med min datter uansett hvor skummel den er eller ikke. Ingen intensjoner om å sitte og lese høyt og forstyrre annet publikum, ville ikke fallt meg inn.

En god venn av meg husker godt da vi så Anni på kino i 2.klasse, han kunne ikke lese teksten så jeg leste hele filmen for ham, litt søtt da...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.