|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dør
Heldiggrisen! Jeg vil også ha det sånn! Jeg elsker å bli skremt, grøssere er det kjekkeste som finnes. Men jeg blir jo aldri redd, og det er like nedtur hver gang jeg er alene og har skrudd av alt lyset i huset, lagt meg til i sofaen med teppe over, gardinene trukket for og med høy lyd på storskjermen og en skummel film på. Og så blir jeg ikke LITT redd engang ...
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørJeg skal definitivt se denne! Helst i 3D! Ungene lar jeg være hjemme, det skal ikke mye til før de blir skremte av film så de får vente noen år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Prematurmamma
|
Nå vet du om ei!
![]() |
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørÅååh!
![]() |
#25 |
Leser
|
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørJeg skal se den, men jeg tror ikke ungene skal se den. Litt vanskelig å si ut fra en omtale og trailer.
![]() |
#26 |
WF: Sausnebbet
|
Men ungene dine hadde taklet den greit, vil jeg tro. De er ganske tøffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#28 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørDen så veldig kul ut ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørFilmen var bra, litt skummel og veldig dyster i framtoning, men ikke så skummel som jeg trodde den skulle være.
![]() |
#30 |
Går videre
|
hvor gamle var barna du hadde med deg da? Jeg har en jente på 8 som er lite skremt, jeg ønsket å ta henne med på kino på lørdag som var. Jeg oppdaget da at filmen ikke lå under rubrikken "barn" i kinoprogrammet, den lå under voksne/ungdom. I tillegg så er det ikke norske stemmer, og hun leser ikke tekst helt flytende enda. Er den så skummel at den kan betegnes som ungdomsfilm??
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Den har jo aldersgrense 11 år, og de færreste filmer med den aldersgrensen blir oversatt, fordi man setter som forutsetning at seerne kan lese godt nok til å følge med. Jeg har bare sett traileren, men inbiller meg at mye kan bli litt ekstra skummelt hvis man ikke kan lese teksten. Om den er for skummel for barnet ditt kan bare du vurdere, men hvis det er slik at hun ikke greier å lese fort nok ville jeg droppet det. Ingenting er så irriterende som simultanoversettende foreldre på kino.
![]() |
#32 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørJeg hadde tenkt å ta med storesøster og jentene i klassen på denne filmen. Hun fyller 10 år, men kanskje jeg bør revurdere bursdagskino? Hun har sett trailer og har gledet seg skikkelig, men jeg vet jo ikke hvordan de andre jentene reagerer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
Siden det er en film med 11 årsgrense ville jeg ikke tatt med barn på 9 år uten å ha sjekket med foreldrene om det er greit.
![]() |
#34 |
Guardian of the galaxy
|
De var 10, 11 og snart 12. De to på 10 og snart 12 har alltid sett på skumle saker, så for dem var ikkedette videre skummelt, men det var jo noen stygge ansikter og sånn.
Jeg ville ikke tatt med barnet mitt på denne filmen om det ikke kunne lese teksten, tror jeg. Anbefalt ungdom/voksne står det i omtalen.
![]() |
#35 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg ville nok ikke tatt med noen andres barn på denne filmen uten å ha fått godkjenning av foreldrene først.
![]() |
#36 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ny barnefilm på kino - Coraline og den hemmelige dørJeg ville heller ikke tatt med barn som ikke var fylt 11 på en film med 11-årsgrense uten å ha snakket med foreldrene først, særlig ikke når filmen er såpass skummel som denne ser ut til å være. Jeg leser boken på t-banen for tiden, og den er skummel nok for meg, bare den.
![]() |
#37 |
Går videre
|
I og med at den er tekstet så vil jeg ikke ta med min datter uansett hvor skummel den er eller ikke. Ingen intensjoner om å sitte og lese høyt og forstyrre annet publikum, ville ikke fallt meg inn.
![]() |
|
|